| 2021-05-27 12:00:00

Asparrenako, Donemiliagako eta Barrundiako Udalek argi utzi dute gaur Arabako Batzar Nagusien egoitzan Arabako Foru Aldundiak lankidetzarik eman ez arren, borondate sendoa dutela Axpurun eguneko arretarako landa-zentro bat irekitzeko, ekialdeko lautadako lau udalerrien eskaerari erantzuteko. Izan ere, gizarte langileak txosten tekniko bat egin du, eta, horren arabera, dagoeneko zazpi eskaera sinatu dira zentro horretara joateko zabaltzen denean. Txelo Auzmendi, Erika Letamendi eta Igor Media alkateek eta Asparrengo, Donemiliagako eta Barrundiako alkateek, hurrenez hurren, azaldu dute.

Gaur egun 33 plaza daude Arabako Lautadan: 10 Asparrenan, 10 Agurainen eta 13 Dulantzin. Txosten horretan jasotzen denez, artatuko dituen lau udalen erroldan (Asparrena, Zalduondo, Donemiliaga, Barrundia) 65 urtetik gorako 436 pertsona daude. Horietatik 44k beteko lituzkete CRAD bat eskatzeko baldintzak, mendekotasunaren balorazioa egin ondoren. Aurkeztutako datuak kontuan hartuta, eta kontuan hartuta CRAD zerbitzua “zerbitzu integratzailea, prebentziozkoa eta komunitarioa dela, adineko pertsonak beren gizarte-ingurunean egoteko joera duena”, txostenak ondorioztatzen du “egokia” dela Axpurun zentro berri bat abian jartzea, “kokapen ezin hobea baita erabiltzaileen beharrei erantzuteko”.

“Gizarte Zerbitzuetako foru diputatuak esan zuen, zituzten datuen arabera, ez zegoela behar adina eskari zentro hori abian jartzeko, baina ez da hala. Zentro horretara joateko interesa duten zazpi pertsonak sinatu dute konpromiso hori, eta horrek argi uzten du eskaera hori egon badagoela”, argitu du Barrundiako alkate Igor Medinak. Bestalde, Donemiliagako Udalak aurreratu du dagoeneko badutela jarduteko plan bat, eta eraikina egokitzeko behar diren 50.000 euroak finantzatzeko Foru Aldundiak ezezkoa eman duenez, beste erakunde batzuetan laguntzak eskatu dituela. Erika Letamendi Donemiliagako alkateak esan duenez, “ez dugu itxaropena galdu eta aurrera jarraitzen dugu gure udalekin aplikatzen ari den bidegabekeriaren aurrean”.

Azkenik, Txelo Auzmendi Asparrengo alkateak “koherentzia” eskatu dio Arabako Foru Aldundiari, adinekoek beren etxeetan ahalik eta denbora gehien pasatzeko diskurtsoa partekatzen dutelako, baina horretarako beharrezkoa da horrelako zerbitzuak izatea. “Kasu honetan jarrera diskriminatzailea dute gurekiko, eta bi urtez ez gaitu jaso ere egin Arabako Foru Aldundiak”, esan du Auzmendik.

Ez da lehen aldia udalerri horietako ordezkariak Foru Aldundiaren egoitzara joaten direla erreklamazio horrekin. 2020ko irailean egin zuten, eta, ordutik, Arabako Foru Aldundiak ez du urrats bakar bat egin. Gizarte Zerbitzuen arloko arduradunek, 2019ko otsailean, eguneko arretarako landa zentro hau kokatu nahi den eraikina bisitatu zuten. Basozainaren etxe zaharra da, oso-osorik birgaitu dena. Bilera horren ondorioz, bainu batean hobekuntza txikiak egin behar zirela, igogailu bat jarri eta altzariak erosi adostu zen. Horren guztiaren aurrekontua 50.000 euro ingurukoa da. Hala ere, Donemiliagako Udalak egindako eskaera eta errekerimendu guztiak ukatu egin dira, GOFEk eta Udalak eguneko zentro hori kudeatzeko hitzarmenik sinatu ez dutela argudiatuz. Dagoeneko lanean ari da Donemiliaga Axpuruko Administrazio Batzarrak eraikina udalari lagatzeko eta beste laguntza publiko batzuk lortzeko.