Sopela

SOPELOZTARRENTZAT LAGUNTZAK? BAI

Gaur, maiatzak 27, Bozeramaileen Batzordea bildu da, Sopelako Udalak COVID19-ari aurre egiteko gauzatu behar duen talka planaz hitz egiteko. EH Bilduk orain arte egindako urratsak baloratu eta egin beharrezkoaz minzatu da.

covid19,Talka Plana | 2020-05-27 13:58:00

LEHEN URRATSA

Positiboki baloratzen dugu Udalbatzak plan integral bat abian jarri behar dela erabaki izana apirilean, Covid19ak  sortutako erronkei aurre egin ahal izateko.

Uste dugu gobernu-taldeak orain arte diseinatutako neurriak (Kontsumorako bonuak tokiko merkataritzan) Sopela biziberritzeko/berraktibatzeko plan integral horretan lehen urrats bat direla. Bestetik, plan horretan lehendik dauden zenbait partida aipatzea (Mankomunitateko gizarte-zerbitzuak, Udalak dagoeneko dituen gizarte-laguntzak), partida horiek herritarrek efektiboki erabiltzea dakarrela (beharrezkotzat jotzen dugu Mankomunitatearen Gizarte Larrialdietarako Laguntzen inguruko komunikazio kanpaina egokia egitea). Horrez gain, beharrezkoa izanez gero, dagoeneko existitzen diren partida horiek handitzea eskatuko dugu.

PLANA OSATZEA ESKATZEN DUGU

Gure jarrera argia da: Sopelako Udalak premiaz osatu behar du biziberritzeko eta suspertzeko plana. Orain arte adostutako neurriak proposamen berriekin osatu behar dira halabeharrez.

Neurri berri horiek izan daitezke jarduketa berriak aurrekontu-partida berriekin, edo egungo udal-aurrekontuan dauden partidak berbideratzea.

Jadanik EH Bildu zenbait neurri proposatu ditu gobernu taldeak eta udal teknikariek azter ditzaten. Horrela, beste udalerri batzuetan egindako proposamenetan oinarritutako neurriak aurkeztu ditugu. Beste udalerri batzuek onartutako planetan inspiratu gara, hala nola Bilbo, Durangoko zein Azpeitia.

SOPELOZTARRENTZAT LAGUNTZAK? BAI

Udalak Covid19-ren ondorioen aurrean zuzeneko laguntzen deialdi bat egin behar duen galdetuta, gure erantzuna baietz da.

Beharrezkoa ikusten dugu zuzeneko laguntza horiek gizarte-esparruan (Mankomunitatearen gizarte-larrialdietarako laguntzak jaso ezin dituzten kasuak) nahiz ekonomikoan (dendak, autonomoak eta enpresa txiki eta ertainak) aplikatzea. Adibide bat: zuzeneko laguntza horiek Azpeitiko Udalak (besteak beste, zaintzarako eta familia kontziliaziorako laguntzak: oso gai garrantzitsua, Udalak ezin baititu udalekuak/udalekuak eskaini) eta Errenteriako Udalak (besteak beste, dendetarako laguntzak) atera ditu.

Gure iritziz, zuzeneko laguntza horiek bateragarriak izan behar dira udalaz gaindiko laguntzekin (Lanbide, Eusko Jaurlaritza...): azken horiek osatu egin beharko ditugu. Edonola ere, beharrezkoa ikusten dugu Sopelako merkataritza- eta ostalaritza-sektorearen premiazko azterlan objektibo bat egitea, haren egoera benetan ezagutzeko.

GURE JARRERA

Eh Bilduk gure jarrera berretsi du: berehala hartu behar dira neurriak. Esparru politikoan, neurri horiek premiazkoak direla azpimarratu behar dugu, eta haien diseinua eta aplikazioa eskatu. Horren harira, udal-teknikariei dagokie haien garapen teknikoari ekitea. Uste dugu badaudela horretarako adibideak eta ereduak. Hori bai, gure udalari, bere dimentsioari eta bere finantza eta giza gaitasunei egokituak.

DOKUMENTAZIO OSOA IRAKURRI: Sopelako EH Bilduk Udal Gobernuaren esku utzitako proposamenak.

COVID19: LAGUNTZA BEHAR DUZU?

Alor sozialean daukagun erronkari aurre egiteko arduraduna URIBE KOSTAKO MANKOMUNITATEA da. Beraz, oinarrizko beharrak asetzea ezinezkoa bazaizu, jar zaitez GIZARTE ZERBITZUEKIN harremanetan.

Covid19,Koronabirusa,Larrialdi soziala,Laguntzak | 2020-05-26 10:59:00

Covid19ak eraginda, arazo ekonomikoak dituzu?

Covid 19 krisiak eraginda larrialdi ekonomikoko egoera oso larriak sortzen ari dira, bai Sopelan, bai Uribe Kostako eskualdean orohar. Alor sozialean daukagun erronkari aurre egiteko arduraduna URIBE KOSTAKO MANKOMUNITATEA da. Beraz, oinarrizko beharrak asetzea ezinezkoa bazaizu, jar zaitez GIZARTE ZERBITZUEKIN harremanetan, honako bide hauen bitartez: 94 676 26 74 - 656 710 722 - gizarte@uribekosta.eus

Gizarte larrialdiko laguntzen eskaria

Larrialdi egoera batek eraginda zure oinarrizko beharrak ezin badituzu ase, eskatu Uribe Kostako Mankomunitatean "Gizarte larrialdiko diru-laguntza".

Sopelako Ekonomia Suspertzeko eta gizartea biziberritzeko plana

Kontutan izan behar dugu Sopelako Udalaren gizarte zerbitzuak "mankomunatuta" daudela. Beraz, Sopelak Covid19 krisiari aurre egiteko talka planean (apirileko osoko bilkuran hartu zen erabakia)"laguntza sozialak, larrialdi-zerbitzuak, etxez etxeko laguntza-zerbitzua... guztiak Uribe Kostako Zerbitzuen Mankomunitatean zentralizatuko dira. Horretarako, Sopelako Udalak badu jada 400.000 euro inguruko aurrekontua".

Ikusteke dago zenbateko hori nahikoa ote den eta behar izanez gero, zenbateko hori handitzea eskatuko dugu, beste neurri batzuen artean.

Beraz, arazoak badituzu, ez izan zalantzarik, jar zaitez Mankomunitateko gizarte zerbitzuekin kontaktuan. Eta inguruan norbait ezagunik baduzu egoera zaurgarrian, helarazi informazio hau!

ALBISTEAK

COVID19: LAGUNTZA BEHAR DUZU?

2020-05-26 10:59:00

“Izan bidea, ibiltarien sarea”, Sarek abian jarritako dinamika berria

2020-05-24 10:34:00

“Izan bidea, ibiltarien sarea” Sarek abian jarriko duen dinamika berria da. Dinamika honen oinarrian, preso eta iheslarien auziari behin betiko aterabidea emateko urratsak eman, jendarte aktibazioan sakondu eta herri honen aniztasun eta zabaltasuna batzea dago.

ZIPIRIÑEKO ESPAZIO ARAZOAK: FAMILIEK DUTE HITZA

2020-05-22 09:42:00

Atzo elkartu zen Sopelako Hezkuntza Mahaia, eta besteak beste, honako erabakia hartu zuen: Zipiriñe eta Iberreko familiek baloratuko dituzte udal talde desberdinek aurkeztutako alternatibak, Zipiriñeko Eskolak gaur egun dituen espazio arazoei aurre egiteko.

SOPELAKO EH BILDUREN ADIERAZPENA, HERRIAN GERTATUTAKO PINTADEN INGURUAN

2020-05-15 22:21:00

Adierazpen honen bitartez, Sopelako EH Bilduk maiatzaren 14an herrian agertutako pintaden aurrean erabateko desadostasuna adierazi nahi du. EHBilduk, berriro ere, bizikidetza eta normalizazio politikoaren alde lanean elkarrekin jarraitzeko borondatea eta konpromisoa berresten du.