Pasaia

Martxoak 8: BURUJABETZA FEMINISTA

Adierazpen instituzionala.

M8,Feminismoa | 2020-03-08 09:00:00

Urtetan mobilizazio ugariak egin eta bi greba feminista izan ondoren, kaleetako aldarria argia da, erabatekoa: gure gizarteak justizian eta demokrazian aurrera egin dezan, beharrezkoa da printzipio eta aldarrikapen feministak egitura eta politika instituzionaletan txertatzea. Beharrezkoa da eraldaketa erradikalak gauzatzea, erreprodukzio sozial jasangarria politika horien erdigunean jartzeko kapital-metaketa alde batera utzita, azken horrek gehiengo sozialen bizi-baldintzak prekarizatzen dituelako eta natura merkantilizatu eta esplotatzen duelako, etorkizuneko belaunaldien biziraupena arriskuan jartzeraino. Beharrezkoa da, behingoz, emakume guztien indarkeriarik gabe bizitzeko eskubidea lehentasun politiko bat izatea. Beharrezkoa da instituzioek interpelazio hori gure gain hartzea, eta, gure ordezkaritzari erantzunez, herrialde honetako herritar guztiak —guzti-guztiak, salbuespenik gabe— hobeto bizi daitezen gure esku dagoen guztia egin dezagun. Ez digute eskatzen argazki gehiago egitea eta asmo-adierazpen soilak adostea, ezta desparekotasunen sustraiei heltzen ez dieten makillaje-politikak planteatzea ere: aitzitik, eskatzen digute guztionak diren baliabideak erabil ditzagun emakumeen eta gizonen artean dauden sakoneko desparekotasunei aurre egiteko, inor atzean utzi gabe, lan-errealitatearen, arrazaren, sexu-desiraren orientazioaren, administrazio-egoeraren, adinaren eta beste edozein arrazoiren arabera sistemak ezartzen dituen diskriminazio eta zapalkuntza ugariei erantzunez.

Premiazko egoera horren aurrean, erabateko konpromiso bat hartu behar dugu gure udalerrietako pertsonekin, berdintasunaren eta justiziaren alde. Eta konpromiso hori har dezakegu, bakar-bakarrik, zeharo demokratikoak diren prozesuak planteatzen baditugu, non instituzioetatik “obeditzen gobernatuko dugun”, emakume zapatisten hitzak erabiliz. Eta bakar-bakarrik lortuko ditugu gure bizitzekin zerikusia duten erabaki guztiak bizi garen tokian hartzen baditugu, gure lurraldeetan, gure herrialdean; hau da, subirano izan bagaitezke eta gure erabakitzeko eskubidea baliatzeko moduan bagaude.

Euskal herritar guztien erabakiak errespetatuko dituen esparru politiko eta instituzional bat eskatzeko eta eraikitzeko lanean jarraitzen dugun bitartean, subiranotasun feminista noranzko ugariko bide baten antzera agertzen da, emakume guztien askatasunak berreskuratzeko eta eskubideak zabaltzeko prozesu baten antzera, non egunero-egunero definituko eta gauzatuko dugun gure burua gobernatzeko zer egin nahi dugun eta gure herrialdearentzat zer bizi-baldintza nahi ditugun, guztiontzat, salbuespenik gabe, eta belaunaldi gazteenen etorkizuna hipotekatu gabe. Beharrezkoa da maila instituzional guztietatik lan egitea, koordinatuta eta ikuspegi subiranista zabal batekin, eta lehentasunak identifikatuz politika feministetan aurrerapauso sendoak egiteko, eremu guztietan eskubide eta askatasunak zabaltzearren.

Instituzioetan ere feminismoa egunero defendatzen eta eraikitzen delako, gaurko egunak balio behar du, halaber, politika feministen alde hartutako konpromisoa berresteko, emakumeen erabakitzeko eskubidea abiapuntua, euren bizitzak zeharka hobetzera zuzentzen diren arlo guztietako politika feministekin, azpimarra berezia jarriz egoera zaurgarriago batean dauden emakume-kolektiboengan.

Horregatik guztiagatik, Pasaiako EH Bilduko kideok kalera irtengo gara, Euskal Herrian erabaki nahi dugulako emakumeok. Gure bizitzen eta lurraldeen jabe izan nahi dugulako.

Pasaiako EH Bilduk “Delituaren prebentziorako eta segurtasun plana” aurkeztuko du astelehenean

Aurkezpena datorren martxoaren 9an izango da, astelehena, arratsaldeko 19:00etan Pasai Antxoko Kultur Etxean.

Segurtasuna,Udaltzaingoa,Gizarte-ekintza | 2020-03-06 10:30:00

Datorren astelehenean, hilaren 9a, Pasaiako EH Bilduko kideok azken asteetan landu dugun segurtasun planerako proposamena aurkeztuko dugu arratsaldeko 19:00etan Pasai Antxoko Kultur Etxean. Deialdia irekia izango da eta herritar zein eragile ororen parte-hartzea bermatu nahi dugu ahalik eta iritzi eta proposamen gehien jaso ahal izateko. Bertan jasotzen ditugun proposamenak, gure planteamenduan txertatu eta Bozeramaile Batzordeari aurkeztuko dizkiogu.

Pasaiako EH Bilduk landu duen proposamena transbertsala eta errealitateari egokitutakoa da.

Pasaiako EH Bilduk landu duen proposamena transbertsala eta errealitateari egokitutakoa da, segurtasunak hainbat herritar kezkatzen dituela aitorturik, bizitza duinaren bidean beldurrak uxatzea beharrezkoa dela uste dugulako. Gai honetan eragiteko populismotik ihes egin eta jarrera sendo eta integrala erakutsi behar dela argi dugu, izan ere, delinkuentzia eta segurtasun faltaren arazoak beste arazo sakon batzuen sintoma besterik ez baitira. Hori dela eta, erabat beharrezkoak diren eta segurtasunarekin zuzenean loturiko hainbat neurrirekin batera, ezinbestekoa da modu zabal eta sakonago batean gaiari heltzea eta arazoaren konponbidearen errezetan, besteak beste, hezkuntza-, gizarte-, kultura-, kirola-, eta hirigintza-politika publikoak ere txertatzea. Azken batean gizarte kohesioari loturiko gaia baita.

Honekin lotuta, landu dugun proposamenak sei lan ildo barnebiltzen ditu, eta Pasaiako Udaltzaingoaren berregituratzeaz eta eredu aldaketaz haratago, bizikidetza, integrazioa, hiritartasuna eta espazioko esku-hartzea bezalako gaiak jorratzen ditu.

Udal Gobernuak nahiko axaleko erantzuna eman duela uste dugu. Horregatik, Pasaiako lehen indar gisa lekukoa hartu eta lanean jarri gara.

Dagoeneko Laurak Bat, ELA, LAB eta Pasaiako Udaltzaingoarekin bildu gara gure proposamena aurkezteko, eta orain, herritarrekin biltzeko txanda da. PSE eta EAJ-k osatutako Udal Gobernuak nahiko axaleko erantzuna eman duela uste dugu, polizia-erantzuna handitzea, bideo-kamerak jartzeko proiektua abian jartzea eta argiteria hobetzea ez baitzaizkigu iruditzen arazo honi eman dakizkiokeen irtenbiderik onena. Horregatik, Pasaiako lehen indar gisa lekukoa hartu eta lanean jarri gara.

ALBISTEAK

2019-2020 ikasturte politikoaren balorazioa

2020-07-23 14:00:00

Pasaiako EH Bilduko zinegotziak San Pedroko Torreatzen (Argazkia: Elena Viñas).

EH Bilduk eskatuta batzorde berezia sortu da San Pedron eta Donibanen ematen ari diren zenbait egoerari irtenbidea emateko

2020-07-18 12:40:00

Torreatzeko trafiko ordenamendua zein Donibanen gertatzen ari diren hainbat egoera jorratuko ditu batzordeak.

Iritzi artikulua: "Erronka handia: merezi dugun herria, elkarren zaintza erdigunean"

2020-07-10 10:25:00

Xabier Alegria Loinazen iritzi artikulua, Pasaiako EH Bilduko zinegotzia.

Ostiral honetan EH Bilduk kanpaina ekitaldia egingo du Pasaian

2020-07-02 13:20:00

EH Bilduren kanpaina ekitaldia Trintxerpen.