Pasaia

Urtarrilak 30 - Greba Orokorra: lan, pentsio, bizi duinaren alde

Pasaiako EH Bilduk Grebaren inguruko mozioa erregistratu du urtarrilaren 28ko plenoan eztabaidatua izan dadin.

Greba,Bizi duina,Pentsioak | 2020-01-14 13:00:00

Guztion bizitza baldintzak hobetzeko, eta sistema neoliberalak ezarri nahi digun prekarizazioari aurre egiteko, azken urteotan denboran mantentzen ari deiren mobilizazio sozial handiak egiten ari dira Euskal Herrian: pentsiodunak, mugimendu feminista, gazte mugimendua, langile kolektibo desberdinak, Korrika, errefuxiatuen aldeko ekimenak, klima aldaketari aurre egiteko mobilizazioak eta abar.

Honekin lotuta, pentsio eta lan duina aldarrikatzeko, azken bi urteotan astero gure kaleak – Euskal Herrikoak zein Pasaiakoak - betetzen aritu diren pentsiodunen mobilizazio handi bat ekiteko deialdiari erantzunez, Karta Sozialak Greba Orokorrerako deia luzatu du 2020ko Urtarrilak 30erako.

Greba hau, bizitza duinaren aldeko borrokan dihardugun mugimendu desberdinek bat egiteko aukera berria da. Hala nola: pentsiodunak, feminismoa, euskal sindikatuak, ekologismoa eta abar. Horregatik, garrantzitsua deritzogu indarrak batzea eta denok elkarrekin planto egitea.

Grebak, hiru aldarri nagusi ditu: lan duina, pentsio duinak eta bizitza duina. Hiru aldarriek, beraz, bat egiten dute EH Bildun lehenetsiak ditugun lan ildoekin, eta gainera, gure ustez aldarrikapen hauek hiru modutara gauzatu ahalko dira: erabakitzeko eskubidea eskuratuz, instituzioetatik bestelako politika publikoak eginez eta patronala horretara behartuz. Laburbilduz: burujabetza eta udalgintza herrigilearen eraikuntza.

Ondorioz, aipatutako guztiagatik, Pasaiako EH Bildu osatzen dugun kideok bat egingo dugu Karta Sozialak egin duen greba deialdiarekin eta bide batez, gainontzeko pasaitarrei herrian sortu diren greba batzordeetan eta greba egunean bertan gauzatzen diren mobilizazioetan parte hartzeko deialdia egiten diegu.

MOZIOA

PSE eta PNVren paralisiaren aurrean, EH Bilduk proposamen bat landuko du kulturako diru-laguntzen banaketa hobetzeko

Kultura,Diru-laguntzak | 2020-01-09 12:49:00

Dirua eskaera nahikoa ez dagoelako sobratzen dela esatea elkarteekiko errespetu falta ikaragarria da.

PSE eta PNV taldeek duten des-gobernuak prentsan egindako deklarazio publikoak ezagutu ostean, EH Bilduk egun bat lehenago emandako argudioak indartu besterik ez dira egiten. Egia bada ere 15.000€ beharrean 12.400€ sobratu direla (partidan aurreikusita zegoenaren %35,43a), diru kopuru hori oraindik ere izugarri handia dela iruditzen zaigu eta berriz ere errepikatuko dugu: dirua eskaera nahikoa ez dagoelako sobratzen dela esatea elkarteekiko errespetu falta ikaragarria da.

Pasaiak herri gisa duen giroa eta kultur aberastasuna elkarteei esker sortzen da ia ehuneko ehunean, beraz, bolondreski lanean ari diren guzti horiekiko errespetu falta handia da diru hori altxortegira kondenatzea. Are gehiago aurreko urteetako bilakaera ikusita, aldez aurretik inolako neurririk ez delako bultzatu. Eta bai, PSE-PNV, elkarteen aldetik beharra egon badago.

KULTURA ARLOKO DIRU-LAGUNTZEN BILAKAERA

URTEA

AURREKONTUA

BANATUTAKOA

SOBRATUTAKOA

25.000,00€

-1.000,00€

6.015,00€

5.436,00€

7.759,00€

35.000,00€

22.400,00€

12.600,00€

25.000,00€

-

Aurrekontuen eztabaidan esan genuen, EH Bilduk kulturako diru laguntza lerroak zuen kopurua (35.000€) mantentzeko apustua egin nahi zuen. Baina PSE eta PNVren guraizeek 10.000€ eraman dituzte aurten hasi den urte berriari begira. Iritsiko al da aurtengo aurrekontua?

Arazoa kudeaketan dago.

Arazoa ez da elkarteek dirurik eskatzen ez dutela. Edota eskaera nahikoa ez dagoela. Arazoa kudeaketan dago. PSEko ordezkari eta kultura zinegotzi den Jorge Aguayok hau badaki, kultur teknikariek hainbatetan adierazi dutelako. Honen aurrean zer? Konponbide bat bilatu? Entzungor egin eta aurrera. Ez dago irizpideen inguruko birplanteamendurik eta aurten “sobratutako” diruarentzako planteamendurik guk batzordean eskatu bezala.

Beraz, PSE-PNVren paralisia eta gaiari irtenbide adostu bat emateko nahi eza ikusita, Pasaiako EH Bilduko udal taldea, Pasaiako lehen indar politiko gisa, lanean jarriko da diru-laguntza modelo berri bat elkarteekin batera landu eta gainontzeko taldeei proposatzeko. Baita elkarteei diru-laguntza horiek eskatzeko bideak errazteko formulak aztertu eta beharrezkoa duten formazioa helarazteko.

Herrian kultur aberastasun handia dugu eta ezin diogu inolaz ere hori babesteari uko egin.

ALBISTEAK

Pasaiako EH Bilduk “Delituaren prebentziorako eta segurtasun plana” aurkeztuko du astelehenean

2020-03-06 10:30:00

Aurkezpena datorren martxoaren 9an izango da, astelehena, arratsaldeko 19:00etan Pasai Antxoko Kultur Etxean.

EH Bilduk gogor salatzen du dagoeneko ondo hornituta dagoen taberna bati diru publikoarekin terraza berri bat ezartzea

2020-02-19 11:30:00

PSE eta EAJ/PNV-ri edukiontziaren erosketa lehenbailehen bertan behera uzteko eskatzen diegu. Edukiontzi hori ez da Pasaiak duen lehentasuna.

U30 Greba Orokorra: planto egiteko unea da

2020-01-29 22:00:00

Pasaiako Udaleko EH Bilduko zinegotziok Eskubideen Kartak deitutako Greba Orokorrarekin bat egingo dugu.

Urtarrilak 30 - Greba Orokorra: lan, pentsio, bizi duinaren alde

2020-01-14 13:00:00