Pasaia

EH Bilduk gogor salatzen du dagoeneko ondo hornituta dagoen taberna bati diru publikoarekin terraza berri bat ezartzea

PSE eta EAJ/PNV-ri edukiontziaren erosketa lehenbailehen bertan behera uzteko eskatzen diegu. Edukiontzi hori ez da Pasaiak duen lehentasuna.

Ibaiondo,Pasai Antxo,Merkataritza | 2020-02-19 11:30:00

PSE eta EAJ/PNVri lizitazioa lehenbailehen bertan behera uzteko eskatzen diegu.

Kasua sakonki aztertu ondoren eta Antxoko tabernariekin eta Laurak Batekin (merkatarien elkartea) bildu ostean, EH Bilduko kideok Ibaiondoko kantinan diru publikoarekin ordaindutako terraza-edukiontzi bat ezartzea onartezina dela uste dugu. Ondorioz, PSE eta EAJ/PNVri lizitazioa lehenbailehen bertan behera uzteko eskatzen diegu.

EH Bildutik ez dugu ulertzen ze behar duen Pasaiak momentu honetan halako edukiontzi bat erosteko.

EH Bilduren ustez, Antxoko Ibaiondoko kantinak baditu beharrezkoak diren gutxieneko ekipamenduak lizitatua izan ahal izateko, 2015ean 14.912,77€ko kostua izan zuen terraza batekin hornitu baitzen (98 mahaitxo, 40 aulki, kalitate oneko 9 eguzkitako eta 9 erradiadore). EH Bildutik ez dugu ulertzen ze behar duen Pasaiak momentu honetan halako edukiontzi bat erosteko, jakinik, ezarriko den edukiontziak erabilera pribatua izango duela –kantinaren erabilerarako mugatuko baita– eta ez publikoa.

Gainera, Udalak –eta konkretuki hirigintzako zinegotzi ordezkariak–, 2019ko apirilean Antxoko pilotalekuaren ondoan estalki bat eraikitzeko proiektua enkargatu zuen, 11.797,50€ko kostua izan zuena, eta oraindik proiektua formalki aurkeztu gabe dagoela, 32.000€ko edukiontzi bat erosteko prozesua abian jarri da. Ondorioz, proiektua enkargatzen gastatu den dirua zaborrontzira bota da zuzenean. Kontutan hartzekoa da, edukiontzi berriak 6 mahaitxorentzat duela tokia irekita dagoenean eta 3rentzat besterik ez, itxita.

Beste behin ere norabiderik gabeko udal gobernu baten aurrean gaude.

Laburbilduz, beste behin ere norabiderik gabeko udal gobernu baten aurrean gaude, inprobisazioaren ondorioz pasaitarron bizi-kalitatearen aurkakoak diren erabakiak hartzen dituena. Benetan uste al dute PSE eta PNVk hutsik gelditzen den kantina baten lizitazioa bermatzeko 58.710,27€ gastatzeak arazoa konponduko duela? Hau al da Pasaiarentzat lehentasunezkoa den ekintza bat? Ze ezkutuko interes dituzte PSE eta PNVk? Tabernariei kantinak funtzionatzen ez duela onartu ostean edukiontziaren erosketarekin aurrera jarraitzea erabaki dute.

Frontoia ireki eta isteko eta bertako komunak garbitzeko pertsona bat topatzea bada euren lehentasun bakarra, badaude beste formula batzuk.

EH Bilduren ustez edukiontzia ez da lehentasunezkoa. Gai askoz ere garrantzitsuagoak eta zaharragoak daude oraindik konpondu gabe, horien artean segurtasunari jatorritik helduko dion plan zabal baten garapena, herri barneko mugikortasuna hobetzearen afera baita aparkalekuak berrantolatzearena ere. Gobernuan egon diren 6 urtetan konpondu ez dutena, alegia. Frontoia ireki eta isteko eta bertako komunak garbitzeko pertsona bat topatzea bada euren lehentasun bakarra –lizitazioaren kontratuan hori jasoa baitator–, badaude beste formula batzuk.

U30 Greba Orokorra: planto egiteko unea da

Pasaiako Udaleko EH Bilduko zinegotziok Eskubideen Kartak deitutako Greba Orokorrarekin bat egingo dugu.

Greba,U30 | 2020-01-29 22:00:00

Asteartean osoko bilkura ospatu zen Pasaiako Udalean eta EH Bilduk mozio bidez eskatuta datorren urtarrilaren 30eko Greba Orokorraren inguruan eztabaidatu zen, gauza asko agerian utzi zituen eztabaida.

EH Bilduko Iraitz Pazos zinegotziak argi adierazi zuen: “Lan, pentsio eta bizitza duinak aldarrikatuko ditugu. Bestelako eredu sozio-produktiboa eraiki behar dugulako bizitza erdigunean jartzeko. Aberastasunaren birbanaketa, sektore publikoaren lidergoa, eskubideen unibertsaltasuna, euskararen normalizazioa, lurraldeen arteko oreka eta jendartearen beharren araberako antolakuntza, besteak beste, izan behar dute gure ardatz. Horregatik, datorren ostegunean "planto" egingo dugu. Lan baldintza, pentsio eta bizitza duinaren aldeko borrokari aurre egiteko."

PSE-EE-k denbora eskatu zuen, “oraindik ez baitira lehen ehun egunak igaro” espainiar Estatuan gobernua aukeratu zenetik.

EAJren arrazoiak entzuteko modukoak izan ziren: "Greba egitea langileen eskubidea da, legeak hala aitortzen duelako. Baina bertan egiten diren aldarrikapen gehienak ez daude gure eskumenen artean, beraz, ezin dugu halakorik babestu."

Ez genuen mundu mailako autogobernurik zabalena? Eta edozein kasutan mobilizazio honek planteatzen dituen helburuekin bat egiteak eskumenak norenak direnaren arabera doa? Planteatzen diren eskubideekin bat egiten badugu horien alde borrokatzea dagokigu, esparru guztietan, izan eskuduntzak direnenak. Argi izanik eskumen guztiak hemen izan nahiko genituzkeela.

Harri eta zur utzi gintuzten ere Podemosen argudioek: "Greba honek batu beharrean gizartea zein kolektibo sozialak zatitu egiten ditu. Honetaz aparte, greba honek ez du aldarri zehatzik, dena aldarrikatzen da. Eta... Eskumenen harira, nahiago duzue transferitu gabe dauden eskumenak PNVk izatea? Gure ustez hobeto daude Madrilen koaliziozko gobernu progresistaren menpe.”

Udalbatzarrean egindako adierazpen hauek autogobernuarekiko eraso larria dira. Birzentralizazioaren aldekoak al dira orain? Gernikako Estatutuak zehazten dizkigun eskumenak Madrilen gelditzea defendatzen dute, orain? Edozein kasutan begibistakoa da Euskal Herrian gehiengo egonkorragoak ditugula, eta izango ditugula, Madrilen baino, eskubide sozialak bermatzeko.

Azkenik, EH Bilduko kideok erabat argi dugu. Planto egiteko unea da. Pentsioena denon afera da, eta bestetik, lan baldintza duinen aldeko borroka ezinbestekoa dela iruditzen zaigu. Gobernuan edonor egonda ere.

Beraz, U30 GREBA OROKORRA, DENOK KALERA!

ALBISTEAK

Pasaiako EH Bilduk “Delituaren prebentziorako eta segurtasun plana” aurkeztuko du astelehenean

2020-03-06 10:30:00

Aurkezpena datorren martxoaren 9an izango da, astelehena, arratsaldeko 19:00etan Pasai Antxoko Kultur Etxean.

2020-02-19 11:30:00

U30 Greba Orokorra: planto egiteko unea da

2020-01-29 22:00:00

Urtarrilak 30 - Greba Orokorra: lan, pentsio, bizi duinaren alde

2020-01-14 13:00:00

Pasaiako EH Bilduk Grebaren inguruko mozioa erregistratu du urtarrilaren 28ko plenoan eztabaidatua izan dadin.