Pasaia

EAJk eta PSEk beste behin gure herriaren beharrak albo batera utzi dituzte

Pasaiako EAJk eta PSEk ezezkoa eman zioten EH Bilduk Foru Funtsaren inguruan aurkeztutako emendakinari eta mozioari.

UFFF,FFFM,Ekonomia,Udalbatzarra | 2020-05-27 16:30:00

Gipuzkoako Foru Aldundiak udalen finantzazioa %20an murriztea erabaki du, aldebakarrez. Udalek komunikabideen bidez jakin duten murrizketa horrek Pasaiako kasuan 2.346.393,89€ gutxiago jasoko dugula suposatzen du, Pasaiako aurrekontuaren %10a, hilabete honetatik bertatik hasita.

Inoiz ez da horrelakorik gertatu Gipuzkoan, inoiz ez zuen Aldundiak horrelako erabaki bat hartu udalen aurka, hain zuzen herritarrengandik gertuen dauden erakundeen aurka.

Zentzu honetan, Pasaiako EH Bilduk bere dezepzioa adierazi nahi du atzoko Pasaiako plenoan Pasaiako EAJ eta PSEk Aldundiak udalen aurka hartu duten erabaki honen aurrean izan zuten jarrerarengatik. Bien artean duten gehiengoa baliatu zuten gure proposamena atzera botatzeko eta onartu zuten adierazpenak ez du erabakia salatzen ez eta Aldundiari erabakia birpentsatzeko eskatzen. Hainbestekoa da euren alderdiei obedientzia 2.346.393,89€ gutxiago jasoko ditugula eta ez direla gai ezer ere ez esateko?

Gipuzkoako udalek ezin dute murrizketa hau onartu, eta are gutxiago gurea bezalako egoera zailean dagoen udal batek. Beste behin EAJk eta PSEk gure herriarenak ez diren interes batzuk lehenetsi dituzte, beste behin erabakiak gure herritik kanpo hartzea onartu dute, pasaitar guztion kalterako.

Pasaiako EH Bildutik ez dugu amore emango. Gure herriak behar eta merezi duen finantzazioa borrokatzen jarraituko dugu beharrezkoa den instituzio guztietan eta orain arte egin dugun bezala, beste taldeei proposamenak luzatzen jarraituko dugu, EH Bildu alkatetzan dagoen herrietan (Errenteria, Oiartzun, Zumaia...) jada indarrean dauden laguntzak eta ekimenak Pasaian ere aurrera eraman daitezen, lehenbailehen.

Gipuzkoako Foru Aldundiak Udalen Finantzaketarako Foru Funtsa (UFFF) murriztuko du. Zein ondorio izango ditu erabaki honek Pasaian?

Pasaiako Udalak jasoko duen murrizketa 2.346.393,89€koa da, Pasaiak duen aurrekontu globalaren %10a.

Ekonomia,UFFF,FFFM | 2020-05-24 15:20:00

Maiatzaren 14an Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu zen Gipuzkoako Foru Aldundiak udalei egiten dien diru-banaketan %20ko murrizketa aplikatzeko Diputatu Kontseiluaren aldebakarreko erabakia.

Bai, aldebakarrekoa, udalei ez baitzitzaien inongo aukerarik eman erabaki horretan parte hartzeko edota iritzia emateko. Horrelako erabakiei buruz hitz egiteko toki beharko zukeen Gipuzkoako Finantzen Kontseilua hurrengo egunean bildu zen eta dagoeneko hartuta zegoen, beraz, bilera erabakiaren berri emateko izan zen soilik.

Bilera horretara, EH Bilduk proposamen bat eraman zuen Gipuzkoako 56 alkatek sinatutako proposamen alternatibo bat. Baina bertan zeuden agintariek muzin egin eta euren erabakiarekin aurrera egitea erabaki zuten. Gure proposamenak beraz, ezezko borobila jaso zuen momentuan bertan.

Udalak –horien artean Pasaiako Udala–, herritarren beharretatik gertuen dauden erakundeak izateaz gain, lehen mailako erakundeak dira, Udal Legeak aitortzen duen bezala. Zentzu honetan, euskal erakundeen arteko diru-banaketan aldaketarik egon behar bada, erakunde guztien artean eztabaidatua eta adostua izan behar luke, aldeek informazioa modu gardenean partekatu ondoren eta inola ere ez aldebakarrez.

Erabaki hau are larriagoa bihurtzen da kontutan hartzen badugu lehenengo aldia dela Gipuzkoako Foru Aldundiak itzulketa hori urte berean egitea eskatzen duela. Honek, nola ez, hautsak harrotu ditu eta aurretik aipatutako 56 alkateei (44 EH Bilduko eta 12 independente) PSE-EEko 8 alkate batu zaizkie. Beraz, Gipuzkoak dituen 82 alkatetatik 64 kexu azaldu dira Aldundiak hartu duen aldebakarreko erabakiaz.

Zein ondorio izango ditu erabaki honek Pasaian?

Zerbitzu publikoak garatzeko ezinbestekoa den finantzazioaz ari gara hizketan, udalen eguneroko kudeaketan eta herritarren bizitzan eragin zuzena duten erabaki politikoez. Kontutan hartzen badugu Pasaiako Udalak jasoko duen murrizketa 2.346.393,89€koa dela, Pasaiak duen aurrekontu globalaren %10a kenduko digu Aldundiak, urte berean eta negoziaziorako aukerarik gabe.

Murrizketa horrela egiteak ondorio zuzenak izango ditu Udalak aurten eskainiko dituen zerbitzuetan, horietako asko finantzazio txikiagoarekin egingo direlako edo batzuk zuzenean bertan behera utziko direlako. Aldundiaren erabakiak indarrean zegoen aurrekontuan murrizketa nabariak egitea ekarri du eta honek zuzenean udal zerbitzuen kalitatean izango du eragin zuzena. Murrizketa horien artean hain zuzen euskara, gazteria eta kulturari dagozkionak daude.

Honen aurrean ezin dugu isilik geratu, ondorioz, datorren asteartean (hilak 26) ospatuko den udalbatzarrean mozio bat aurkeztuko dugu UFFFri buruzko elkarrizketaren aldeko apustu irmoa egiten duena eta Diputazioari aldebakarrez hartutako erabakia berraztertzeko eskatzen diona, besteak beste.

ALBISTEAK

2020-05-24 15:20:00

Aberri Eguna 2020

2020-04-11 23:30:00

EH Bilduren adierazpena 2020ko Aberri Eguna dela-eta

Junkal Mintegiaren mezua pasaitarrei [COVID-19]

2020-04-10 15:00:00

Junkal Mintegia Arregik (Pasaiako EH Bilduren bozeramaileak) mezu bat bidali die pasaitar guztiei bideo baten bitartez.

"Zaldibar, bi hilabete geroago"

2020-04-06 14:39:00

Mikel Otero Gabirondoren - EH Bilduren legebiltzarkidea - artikulua.