| 2020-01-29 22:00:00

Asteartean osoko bilkura ospatu zen Pasaiako Udalean eta EH Bilduk mozio bidez eskatuta datorren urtarrilaren 30eko Greba Orokorraren inguruan eztabaidatu zen, gauza asko agerian utzi zituen eztabaida.

EH Bilduko Iraitz Pazos zinegotziak argi adierazi zuen: “Lan, pentsio eta bizitza duinak aldarrikatuko ditugu. Bestelako eredu sozio-produktiboa eraiki behar dugulako bizitza erdigunean jartzeko. Aberastasunaren birbanaketa, sektore publikoaren lidergoa, eskubideen unibertsaltasuna, euskararen normalizazioa, lurraldeen arteko oreka eta jendartearen beharren araberako antolakuntza, besteak beste, izan behar dute gure ardatz. Horregatik, datorren ostegunean "planto" egingo dugu. Lan baldintza, pentsio eta bizitza duinaren aldeko borrokari aurre egiteko."

PSE-EE-k denbora eskatu zuen, “oraindik ez baitira lehen ehun egunak igaro” espainiar Estatuan gobernua aukeratu zenetik.

EAJren arrazoiak entzuteko modukoak izan ziren: "Greba egitea langileen eskubidea da, legeak hala aitortzen duelako. Baina bertan egiten diren aldarrikapen gehienak ez daude gure eskumenen artean, beraz, ezin dugu halakorik babestu."

Ez genuen mundu mailako autogobernurik zabalena? Eta edozein kasutan mobilizazio honek planteatzen dituen helburuekin bat egiteak eskumenak norenak direnaren arabera doa? Planteatzen diren eskubideekin bat egiten badugu horien alde borrokatzea dagokigu, esparru guztietan, izan eskuduntzak direnenak. Argi izanik eskumen guztiak hemen izan nahiko genituzkeela.

Harri eta zur utzi gintuzten ere Podemosen argudioek: "Greba honek batu beharrean gizartea zein kolektibo sozialak zatitu egiten ditu. Honetaz aparte, greba honek ez du aldarri zehatzik, dena aldarrikatzen da. Eta... Eskumenen harira, nahiago duzue transferitu gabe dauden eskumenak PNVk izatea? Gure ustez hobeto daude Madrilen koaliziozko gobernu progresistaren menpe.”

Udalbatzarrean egindako adierazpen hauek autogobernuarekiko eraso larria dira. Birzentralizazioaren aldekoak al dira orain? Gernikako Estatutuak zehazten dizkigun eskumenak Madrilen gelditzea defendatzen dute, orain? Edozein kasutan begibistakoa da Euskal Herrian gehiengo egonkorragoak ditugula, eta izango ditugula, Madrilen baino, eskubide sozialak bermatzeko.

Azkenik, EH Bilduko kideok erabat argi dugu. Planto egiteko unea da. Pentsioena denon afera da, eta bestetik, lan baldintza duinen aldeko borroka ezinbestekoa dela iruditzen zaigu. Gobernuan edonor egonda ere.

Beraz, U30 GREBA OROKORRA, DENOK KALERA!