| 2022-08-08 12:28:00

EH Bilduk egiaztatu duenez, azken asteotan hainbat alderdi politiko eztabaida publikoan aritu dira AHTren ezaugarriei eta balizko ibilbideari buruz, garraio mota hori bidaiariak eramatera mugatuko dela baieztatzen ari diren bitartean, Burgos-Gasteiz behin betiko proiektuarekin egiaztatu ahal izan denez, merkantziak ez direla garraiatuko berretsi baita. EH Bilduren iritziz, balizko trazadurari buruzko eztabaidak bazter batean utzi nahi du gaiaren benetako mamia. Alegia, unea da planteatzeko ea proiektu hori lehentasunezkoa den eta egungo testuinguruari eta gehiengo sozialen beharrei erantzuten dien.

Gaineratu du indar politiko guztien eta gobernuen erantzukizuna dela errealitatea aztertzea, etorkizunerako aurreikuspenak egitea eta gehiengo sozialen interesak defendatzeko irtenbideak proposatzea. Horregatik, ezinbestekoa da onartzea zentzurik eta etorkizunik gabeko proiektu bat eraikitzen jarraitzen dela.

Alderdiak beharrezkotzat jotzen du testuinguru sozioekonomikoaz eta bizitzen ari garen eraldaketa sakonez jabetzea eta etorkizunera begira egotea. Krisi ekonomikoa, inflazioa, Ukrainako gerra, erregai fosilen eskasia eta garestitzea, klima-aldaketaren ondorioak, trantsizio energetikoa, industriaren digitalizazioa eta errobotizazioa, gosete eta gerren ondoriozko migrazio-mugimendu handiak... Dena birpentsatu behar da, inbertsio-politikak barne, osasun-, hezkuntza- eta zaintza-sistemek, eta bereziki aberastasuna banatzeko eredu eraldatzaile batek, herritarren ongizatea berma ditzaten.

Beraz, berretsi dute beharrezkoa dela errealistak izatea eta sen ona aplikatzea inolako justifikaziorik ez duen proiektu bat geldiarazteko. Ez du balioko esaten zenerako, ez du balio izango ardatz ekonomikorik lotzeko, ez du merkantziarik garraiatuko, ez du balioko gizartearen eta lurraldearen kohesioa bultzatzeko.

EH Bilduk adierazi du, halaber, erantzukizunez jokatuz gero, proiektu honetan xahutzen ari diren milioiak ezinbesteko eta premiazko beste inbertsio batzuetara bideratu ahalko liratekeela. Honako hauek dira lehentasunak: osasun-sistema hobetzea, lurralde-antolamendua berritzea (besteak beste, azken sute handiek erakutsi dizkiguten gabeziak konpontzeko), lanpostu duinak bultzatzeko industria-berroneratzeko politika, zaintza-sistema publiko bat abian jartzea edo etxebizitzaren arazoa konpontzea.

Amaitzeko, trenbide-garraioa gizartearen eta ekonomiaren errealitatera egokitzearen aldeko apustua egin du, gizarte- eta lurralde-kohesioaren mesedetan. Berretsi egin du badirela alternatibak, bideragarriagoak eta errentagarriagoak, ekonomiari eta gizarteari dagokienez. Ildo horretan, trenbide-sindikatu guztiek eta trenaren aldeko Nafarroako plataformak proposamen tekniko bat egin dutela gogorarazi du, egungo trazadura egokitzeko eta hobetzeko, trenbide bikoitzarekin, bidaiari- eta salgai-tren mota guztiak igarotzea ahalbidetuko lukeena.