| 2022-09-27 12:06:00

Gai hau Mugikortasun Batzordean urrian lantzea eskatu du eta berehalako aurrekontu-esleipena emateko lehentasunezko ekintza gisa baloratzea

Iruñeko Udaleko EH Bilduren taldeak Nafarroa Beherako etorbidea korridore jasangarri batean bihurtzea proposatu du, “2018ko Ziklabilitate Planaren eta Tokiko Gobernu Batzarrak hasieran onartutako Bigarren Zabalguneko HAPBren jarraibideei jarraituz”. Proposamen hori bihar eztabaidatuko da Hirigintza Batzordean, Bigarren Zabalguneko Plan Bereziaren inguruan irekitako eztabaidaren barruan, eta Iruñeko ekialde-mendebalde ardatz iraunkorra egituratzeko beharrak justifikatzen du, Pio XII eta Armada etorbidean dauden zatiei jarraipena emanez. "Funtsezkoa da joan den legegintzaldian hasitako hirigintza-eraldaketaren ereduarekin jarraitzea, Iruñea jasangarritasunaren aldeko apustuaren eta klima-aldaketaren aurkako borrokaren erreferente bihur dadin", dio talde abertzaleak.

EH Bilduk argudiatu du Nafarroa Behereko etorbideak “hiri osoko ibilgailuen joan-etorri handiena jasaten duela, oztopo handia dela Bigarren Zabalguneko bizilagunentzat, eta kutsadura iturri larria dela zaratagatik eta CO2 isuriengatik”. Ildo beretik, talde subiranistak sinatutako adierazpenaren arabera, “hiriaren arteria hori eskualdeko ekialde-mendebalde ardatz handiaren funtsezko zatia da. Ardatz hori Armada etorbidearekin eta Pio XII.arekin osatzen da, Arostegi hiribiderantz eta Etxabakoitz auzo berrirantz, eta beste adar garrantzitsu batekin: Baiona etorbidea Barañain udalerrirantz. "Gure ustez, ezinbestekoa da Iruñea egituratzeko zereginarekin jarraitzea, jasangarritasunarekiko konpromisoaren parametroetatik abiatuta", argudiatu du EH Bilduk.

Bihar eztabaidatuko den testua beste argudio batean oinarritzen da: etorbide hori “ardatz irisgarri batean bihurtu behar da, gaur egun modu drastikoan banatzen duen Zabalguneko eremuak permeableak bihurtzeko”. “Hala jasotzen du 2018ko Zikllabilitate Planak, eta bere egiten du gainera orain II. Zabalguneko Hirigintza Plan Bereziak”, EH Bilduk gogorarazi duenez. “Udalari erantzukizunez jokatzeko” eskatu dio, “proiektu honi forma eta berehalako finantzaketa emanez”. Adierazpenak planteatzen du “eztabaida Mugikortasuneko hurrengo Batzarrera eramatea. Batzorde hori, beranduenez, urrian deitu beharko da.