| 2023-03-23 13:19:00

Aldebakarreko erabakia dela salatu du, eta Mayaren taldeari eskatu dio ez dezala erabaki garrantzitsurik hartu, aldez aurretik informatu eta adosten saiatu gabe

EH Bilduren udal taldeak adierazpen bat aurkeztu du, eta bertan gobernu taldeari eskatzen dio Sanferminetako Mahaia “lehenbailehen” deitzea, UPNk eta PPk jaietan Gazteluko Plazan barrak sartzeko egin duten proposamen berriaren berri eman eta eztabaidatzeko. Testuak, Hiritarren Batzordean aztertuko denak, salatzen du kontzertuak eta Foruen Plazako barrak Gazteluko Plazara eramateko erabakia “alde bakarretik egin dela, gainerako taldeekin inolako adostasunik bilatu gabe”.

Alderdi subiranistarentzat, garrantzi handiko erabakiak ez dira inposatu behar, aurretik adostuak izan behar dira, “ez bakarrik Udalean, baizik eta, batez ere, Sanferminetako Mahaian”. “Hor biltzen dira gure jaiak munduko onenak bihurtzeko aktiboki parte hartzen dutenak, eta foro horretan beraz eztabaidatu eta adostu beharko lirateke sanferminen garapenari funtsean eragiten dioten gaiak”, dio EH Bilduk. “Gainera, iragarki hori erabaki irmoz aurkeztu aurretik, plazako eta afektaturiko gainerako eremuetako bizilagunei galdetu beharko litzaieke, sor lezakeen edozein eragin gutxitzeko”, ondorioztatzen du.

EH Bildurentzat “burutapen berri hau zuzenketa trakets bat da besterik ez da, porrot izugarri baten emaitza, Gaztelu Plazan sortutako arazoak konponduko ez dituena, alegia”. Alderdi soberanistak interpretatzen du “bi barra handi espazio horretan kokatzeak, iazko 10 barra txikien ordez, eragozpenak eta zikinkeria sortzen jarraituko duela, eta aldaketa horrekin ez direla hobetuko ez osasungarritasun-baldintzak, ez espazioaren saturazio-baldintzak. Egoerak eta kritikek behartutako aldaketa hori ez dator bat sanferminetako programazioa hobetzeko hartutako erabakiarekin, baizik eta iazko hondamendia zuzendu nahi duten bat-bateko erabakiekin”.

Bestalde, EH Bilduk beste hausnarketa bat egin du: “beraien porrotak estaltzeko, UPNk eta PPk Foruen Plazako egungo musika eskaintza desmuntatu nahi dute, sendotuz joan den espazio bat, gaur egun arrakastatsua den formula bat, eskaintza programatikoa deszentralizatzen laguntzen duena eta funtsean gazteei eskainia dagoena”. “Eta okerrena da UPNren eta PPren iragarpenak ez duela alternatibarik eskaintzen”, amaitzen du.