| 2020-03-05 12:30:00

Haur Eskolen Batzarrean EH Bildu, PSN eta Geroa Bairen "abstentzio kritikoari" esker, Haur Eskoletako aurrematrikula prozesua datorren astetik aurrera martxan jarri ahal izango da. Abstentzio hori gaur goizean eskuineko hirukoak deitutako ezohiko eta premiazko bilera batean gertatu da, eta bi kontu argik bermatzen dute: lehenik eta behin, proiektu estrategikoen arloak jarduera-planak aurkeztu dituelako, Mendebaldeako eskola foru-legeriak ezarritako parametroekin bat etor dadin; eta, bigarrenik, hezkuntza-arloak berariaz aitortu duelako benetako arrazoia dela. Esku-hartze horren urtebeteko atzerapena (2021eko ekainera arte ez da gauzatuko) eskuineko hirukoak egindako "plangintza-akatsengatik" gertatu da.

Udal oposizioa osatzen duten hiru alderdien abstentzio kritikoaren zentzua "erantzukizunagatik" azaltzen da; izan ere, horrekin eta gobernu-taldearen akatsak gorabehera, ehunka familiek udal haur-eskolen sarean plazak eskatzeko aukera izango dute.

Aurrematrikula prozesuan blokeoa asteartean piztu zen, gobernu taldeak, Osoko Bilkuraren gehiengoa ordezkatzen dutenen eskaerak gorabehera (EH Bildu, PSN eta Geroa Bai), Mendebaldearako proiektuaren azalpen teknikoak eta aurkezpena oztopatu zituenean. Horren ordez, Gizarte Zerbitzuetako eta Gizarte Ekintzako titularrak, María Caballerok, eta Hezkuntza, Herritarren Parte-Hartzea eta Gazteriako titularrak, Fernando Sesmak, prentsaurreko batean azaldu zuten diskurtso politikoa berretsi zuten, non oposizioari egozten baitzioten obren atzerapenaren errua. EH Bilduk, PSNk eta Geroa Baik, lan horietarako finantzaketa 2020ko IFSen bidez ziurtatu zutenez, Mendebaldearen proiektuari buruzko azalpen erreal eta tekniko bat eskatu zuten, Haur Eskolak eskuineko hirukoak egiten ari den erabilera alderdikoia baztertu zuten, eta salatu zuten gobernu-taldeak oposizioari etengabe mespretxua egiten diola, informazioa ukatuz eta inkesta soziolinguistikoari buruzko dokumentazioa ebatsiz. Plazak eta eskolak egokitzeko planean atzerapenak ezarri nahian, azalpenik gabe.

Horregatik guztiagatik, asteartean, gai-zerrendako hirugarren puntua mahai gainean geratu zen "2020-2021 ikasturterako haurrak onartzeko prozedurari buruzko otsailaren 17ko 40/2020 ebazpenari buruzko akordio-proposamena, eta 2020-2021 ikasturterako tarifak ezartzeari buruzko otsailaren 21eko 18/2020 Foru Agindua". Puntu hori bera sartu da gaurko ezohiko batzarraren gai-zerrendan, eta, zerbitzu teknikoek Mendebalderako proiektuari buruzko azalpenak eman ondoren eta gobernu-taldeak gai horri buruz egin duen kudeaketa txarra aitortu ondoren, oposizioak abstenitzea erabaki du, argi berdea emateko.