| 2020-03-25 13:32:00

"Bizitzen ari garen egoera larri honetan, guztion ardura da gu zaintzea, baina erakundeen ardura da gutxien dutenek, arriskuan daudenek edo okerren daudenek gertuko laguntza-sare bat izatea, egoerari itxaropen hobeekin aurre egin ahal izateko". Argudio hori oinarri hartuta, Iruñeko Udaleko EH Bilduren udal taldeak gobernu-taldeari eskatu dio ez ditzala ezabatu edo birmoldatu hiriko 8 auzotan diharduten Prebentzio Ekintza Komunitarioko Zerbitzuetako lantaldeak lotzen dituzten kontratuak, haien funtsezko zeregina prebentzio-lanetan eta baliabide gutxien dituzten haurren dinamizazioan oinarritzen baita. Hala jakinarazi dio gaur EH Bilduk alkateari, Udaleko Bozeramaileen Batzordean egin den bilera birtualean.

Bi dira EH Bilduk bere eskakizunari eusten dioten printzipioak. Lehenik eta behin, "Zailtasun ekonomikoekin batera doan osasun-larrialdiak sektore ahulenak indar handiagoz kolpatzen dituen une honetan, gizarte- eta komunitate-zerbitzuak oso garrantzitsuak dira, eta ahalegin ekonomiko guztiak egin behar dira haien jarduteko gaitasuna indartzeko eta handitzeko". Bigarrenik, koalizioak defendatzen duenez, "Sektore zaurgarrienetako bat, adinekoekin batera, haurtzaroa da; beraz, haurrak babesteko eta haien jarraipena egiteko zerbitzu guztiek, gutxienez, egoera horietara egokitzen jarraitu behar dute".

Alkateak joan den asteleheneko Bozeramaileen Batzordean azaldu zuenez, gobernu-taldearen asmoa prebentzio-zerbitzu horien kontratuak ezabatzea edo birmoldatzea izango litzateke, kideek beste zerbitzu batzuen ardura har dezaten, esan zutenez, Jesus eta Mariaren aterpetxean hartutako pertsonei arreta eskaintzea izan liteke. "Ez du inolako logikarik haur eta gazteen sektorea arreta gabe uztea, telematikoa edo telefonikoa izan behar badu ere, bereziki kualifikatutako gizarte langileek eskaini behar duten zerbitzu bat betetzeko", adierazi du koalizioak. Horri dagokionez, EH Bilduk gobernu-taldeari dei egiten dio "gizarte-zerbitzuek egin behar duten lanari lotutako eta haren gaitasunak gainditzen dituen behar berriak egon daitezen, data horietarako langile berriak kontratatu behar dira, jada gaituta dauden prozedura berezi eta urgenteen bidez. Lehen ere esan genuen: guk babestuko ditugu gizarte-larrialdietarako kontu-sail berriak gehitzera bideratutako aurrekontuak aldatzeko ekimen guztiak". "Erabat lehentasunezkotzat jotzen dugu gizarte zerbitzuak egokitzea eta berrantolatzea, gizarteko sektore ahulenen beharrei erantzuteko, populazioaren egungo konfinamendu egoeran lehentasunak markatuz. EH Bilduren postulatua da herritarrengandik hurbilen dagoen zerbitzutik egin behar dela arreta, eta esparru horretan kokatzen ditugu Prebentzio Komunitarioko Zerbitzuak", azaldu du koalizioak.

8 talde beste hainbeste auzotan

Gaur egun, Udalak milioi bat euro baino pixka bat gehiago inbertitzen du urtean zerbitzu horietan, eta kontratuak mantentzen ditu hiriko beste hainbeste auzotan prebentzio-talde lana egiten duten 8 elkarterekin: Mendillorri: Bideberri Mendillorrin; Aldezar Alde Zaharrean; Etxabakoitz Bizirk Etxabakoitzen; Batean Federazioa Arrotxapean; Sinarzubi Txantrean; Umetxea Sanduzelaien, Buztintxurineando Buztintxurin eta Yoar Arrosadian.

Kontratuetan jasota dagoenez, prebentzio-lan hau honela ulertzen da: "Haurren, nerabeen eta haien familien eremuan, populazio horretan arrisku- eta babesgabetasun-egoerak eta, beraz, gerora egin beharreko konponketa- edo errehabilitazio-esku-hartzeak saihesteko azken helburua duten jardueren multzoa; hiru prebentzio-maila definitzen ditu:

1. Prebentzio primarioa/unibertsala, hau da, komunitatearen eta familien bizi-kalitatea hobetzea, haurrei tratu ona ematen lagunduko duten jarrerak eta gizarte-baldintzak sustatzea, eta haurren eskubideak sustatuz lan egitea. Esku-hartzea proaktiboa da, eta lehentasunezko jarduera-ildotzat jotzen da Gizarte Zerbitzuen lehen mailako arretan.

2. Prebentzio sekundarioa/selektiboa edo adierazia, arazo espezifikoei aurre egiteari buruzkoa da, eta haurrek jasotako tratuan eta zaintzan eragin negatiboa izan dezaketen arazoak edo egoerak dituzten familiei laguntzeko da. Hainbat teoriaren arabera, lehen mailako arretako gizarte-zerbitzuek garatu beharreko oinarrizko esku-hartze ildotzat hartzen da, eta haurren babesgabetasunari aurre egiteko jarduera eraginkorragotzat jotzen da gurasoen eta gurasoen gaitasunak lehengoratzeko eta moldatzeko gizarte- eta hezkuntza-lana.

3. Prebentzio espezializatua: arrisku-egoera jasan dutenei eta egoera hobetu, konplikazioak eta larritasuna murriztu eta okerrera ez egitea lortu nahi dutenei zuzendutako esku-hartzea".