AKTUALITATEA


| 2020-05-20 16:01:00

"Onartuko al genuke zapata zahar batzuk konpontzea kostatu zitzaigunaren% 60eko kostuarekin, zapata berri batzuk erosteko eskubidea dugunean, udal teknikariek adierazi zuten bezala?"

Egitura berri batek 800.000 euroko kostua izango luke eta proiektugileek beraiek ordaindu beharko lukete. Aldiz, egungoan adabaki bate egiteak 500.000 euroko kostua du, eta egiturazko akatsak ditu, hiru txostenek konfirmatu bezala

 

"Arduragabekeria litzateke eskuineko hirukoaren partetik Labriteko egungo pasabideari adabaki bat egitea onartzea, Iruñeko herritarrek eskubidea baitute pasabide berri bat izateko". Hori da EH Bilduk Labriteko pasabidea ebaluatzen duen Nafarroako Ingeniarien Elkargoaren txostenari buruz egin duen balorazio orokorra. Koalizioak nabarmendu duenez, "Bat egiten du aurreko azterketen ondorioekin, hau da, egiturak  oinarrizko arazo larriak ditu, eta horrek zimenduei, eraikuntzari eta gauzatzeari eragiten die, eta bere portaeran islatzen da".

EH Bilduk hiru arlori erreparatu die: lehenik eta behin, herritarren segurtasunari; "ez da bidezkoa iruindarrak gabezia larriak dituen egitura bat erabiltzera behartzea, akatsdun egitura hori erosi zutenen interes politikoak salbatzeko"; bigarrenik, arlo ekonomikoari; "merkantzia akastuna eman ziotenen erantzukizunak estaltzeko". "Onartuko al genuke zapata zahar batzuk konpontzea kostatu zitzaigunaren% 60eko kostuarekin, zapata berri batzuk erosteko eskubidea dugunean, udal teknikariek adierazi zuten bezala?". Hirugarrenik, koalizioak ohartarazi du legezko erantzukizunak izan ditzakeela azken txostenean iradokitako "adabakiei" onarpena ematea; izan ere, "emaitza ez litzateke izango agindutako pasabidea, baizik eta beste bat, eta Udalak besteren interesen alde egiteko eskubidea duen kalte-ordainari erabat edo partzialki uko egitea ekarriko luke, eta horrek ere lege-ondorio oso larriak izan ditzake erakunde honentzat".

Inauguratu aurretik egindako karga-proba batek agerian utziko zituen arazoak

Koalizio subiranistaren ustez Nafarroako Ingeniarien Elkargoko ordezkariek gaur Hirigintza Batzordean egin duten agerraldiak agerian utzi duen gairik larrienetako bat hauxe da: "Pasabidea, bere garaian (2010eko abenduan), zegokion karga-proba egin gabe martxan jarri zela onartu dute, eta froga horrek, aitortu dutenez, garaiz agerian utziko zituen egitura horrek dituen egiturazko arazoak, eta erremedioa jartzea ahalbidetuko zuen.

Afera honetan EH Bilduk honako galdera egiten du: nola izan zen posible pasabidea proba hori egin gabe zabaltzea? Koalizioaren ustez "UPNko orduko alkate eta Gobernuko presidentegaiaren interes elektoralek bultzatu zuten pasabidea hauteskunde aurretik zabaltzea". Horren harira, koalizio abertzaleak gogorarazi du erabaki horrek egungo alkatearen bermea izan zuela, orduan Yolanda Barcinaren oinordekoa izateaz gain, Iruñeko Udaleko Hirigintza zuzendaria baitzen.

"Argi dago Iruñeari eman zitzaion pasabideak ez zuela araudia betetzen, ez exekuzioari dagokionez, ezta diseinuari dagokionez ere, eta interes partidistek bultzatuta, gerora agertu diren arazoak garaiz detektatzea ahalbidetuko zuten probak egitea saihestu zela", laburbildu du koalizioak. "Hori guztia, eskuineko hirukoak ezkutatu nahi badu ere, bere garaian argitu beharreko erantzukizunak dira", gaineratu du.

500.000 eurotik gorako kostua izango lukeen "adabakia"

"Zapata zahar eta akastun horiek" konpontzeko kostuei dagokienez, EH Bilduk bi eskaera egin dizkie eskuineko hirukoari: "Argi hitz egin dezala, lehenik eta behin, pasabidea konpontzeko zenbatekoari buruz. Kostu hori, ziur aski, milioi erdi eurotik gorakoa izango litzateke, karga-proba eta BEZa barne. Bigarrenik, gaur aurkeztu den txostenean zehazten ez den gastu hori nork hartuko lukeen bere gain". Horren harira, koalizio abertzaleak gogorarazi du aurreko legegintzaldian itxitako erantzukizunak argitzeko espedienteak ondorioztatzen zuela pasabideko proiektugileek 800.000 euro baino gehiagoko kalte-ordaina eman behar ziotela Udalari. "Duela 10 hilabete ordaindu behar zen partida hori, baina ez da betearazpen-bidetik eskatu. Diru kopuru hori nahikoa izango litzateke egitura berri bat segurtasun-berme guztiekin altxatzeko".

Nolanahi ere, EH Bilduk bi gai azpimarratu ditu: "Alde batetik, ezinbestekoa da , 2010ean UPNk beharrezko ikusi ez zuen karga proba egitea. Bestetik, eskuinak lau haizeetara iragarri zituen irtenbide estranbotikoen azterketak, 50.000 euro balio zuten zutabeak kasu, barregarri geratu dira".

"Azken urte eta erdian erantzukizunak saihestu eta aurpegia garbitzeko eskuinaren halabeharrezko operazio baten lekuko izan gara, herritar guztioi inposatu ziguten pasabide akastun eta arriskutsu batekin. Horri buruz egiten den hirugarren txostenak berretsi egiten ditu zimenduetatik abiatzen diren egiturazko akats horiek, eta, beraz, berretsi egiten du Navarra Sumak bere garaian gaizki egin zuen guztia. Orain, erakunde gisa, herritarren interesak defendatuko dituen erabaki zuzen bat hartzeko erantzukizuna dugu, eta ez alderdi politiko edo arkitekto-enpresa jakin batenak. Hartara, zapata zahar batzuk konpontzea kostatu zitzaigunaren % 60eko kostuarekin, edo zapata berri batzuk izateko hautua egin behar dugu", esan du EH Bilduk.