AKTUALITATEA


| 2020-05-07 13:59:00

Zebrabideak handitzea eta semaforoetako itxarote-denborak murriztea; kaleak eta espazio publikoak birdimentsionatzea oinezkoentzako edo bizikletentzako erreiak jarriz, eta auzo bakoitzean oinezkoentzako korridoreak sortzea dira, besteak beste, EH Bilduk bihar Iruñeko Udaleko Mugikortasun Batzordean defendatuko dituen proposamen "oso behin-behinekoak" eta berehala gauzatzekoak. Horrekin batera, koalizio subiranistak beste “behin-behineko” proposamen sorta bat planteatuko du. Proposamen horietako batzuk hauexek: Labriteko korridoretik Txantreako sarreraraino bizikletentzako errei bat jartzea, Pio XII Barañainekin konektatzea ospitaleen eremua zeharkatuz  (konplexu honetara doazen ibilgailuentzat bakarrik geratuko litzateke) eta Pio XII Yanguas eta Mirandarekin lotu, Armada etorbidean dagoen bidegorriaren bidez, hiriaren hegoalderantz zabalduz.

Proposamen horien guztien ezaugarri komuna da kostu ekonomiko txikia dutela eta bat-batean jarri daitezkela martxan; izan ere, jada aurreikusitako proiektuetan oinarritzen dira "baina behin betiko neurriak hartu baino lehenagoko fase batean egiten dira, azpiegiturak ahalik eta azkarren erabilgarriak izateko, bizikletari dagokionez batez ere". Neurri horiek, EH Bilduren iritziz, "oraintxe bertan jarri behar dira martxan, deseskalada aldi honetan pertsonen segurtasuna bermatzeko (osasun segurtasuna pertsonen arteko distantzia fisiko berriak direla eta, edo bideko segurtasuna, aurreikusi daitezkeen galtzadaren okupazio berriengatik)".

Baina neurri "oso behin-behineko" eta "behin-behinekoen sorta hau ez da koalizio abertzaleak Mugikortasun Batzordean defendatuko duen ekimen bakarra. Metodologiari dagokionez, EH Bilduk erabakiak "prozesu ireki eta parte-hartzaile" bidez hartzea proposatuko du. Horretarako, koalizioak Mugikortasun Batzordearen ondoren Herritarren Foroa deitzea proposatuko du, aipatutako ekimenak, hauen egutegia eta etorkizunean izan dezaketen proiekzioa azaldu eta aztertzeko.

Mugikortasun eredu jasangarri berri baterantz igarotzeko plana

Bestalde, eta epe ertainean, Udalak mugikortasun eredu jasangarri baterako trantsizio lerroak lantzen jarraitzea defendatuko du Eh Bilduk Mugikortasun Batzordean, izan ere, "osasun krisi hau egon ez balitz berdin berdin egin beharko lirateke".

Ildo horien artean, honako hauek aipatzen dira: Hiri erdigunea atsegin egiteko planaren bigarren fasea garatzea; Sanduzelaiko eta Txantreako mugikortasun-proiektuak egitea; Ziklabilitate Plana gida ofizial izendatzea; Mugikortasun Ordenantza aplikatzeko kanpaina on bat egitea (bizikletak galtzadatik ibil daitezen batetik,  eta bide-segurtasuna bermatzeko zebrabideak eraldatzen jarraitzeko bestetik); eremu urdina berreskuratzea, errotazio-baldintzak hobetzea baloratuz; udaltzaingoare polibizi taldea berreskuratzea eta Aita Moret eta Pio-ren eremu amabilizatuak berreskuratzea.

"Beste hiri batzuk aspaldi hasi dira lanean eta dagoeneko badituzte ekimen planak eta jarduera zehatzak, baina eskuineko hirukoaren gobernu hau, beste gai batzuetan bezala ( merkataritza esaterako), oso atzeratuta dabil. Izan ere, asteburu honetan milaka pertsona atera dira paseatzera eta korrika egitera, inolako segurtasun-neurririk hartu gabe edo Ziudadelarena bezalako ohiko igarobide publikoko parkeak ireki gabe ", azaldu du Koalizioak. "Nolanahi ere, mugikortasun jasangarriaren arloan proposamenak egitea da gure asmoa, gure hiriarentzat etorkizuneko apustua dela uste dugulako, are gehiago osasun-krisi honekin ikusten ari garena aintzat hartuta. Osasun-krisiak sortutako egoera hori aprobetxatzea da gakoa. Hau da, oinez eta bizikletaz mugitzea bultzatzea eta ibilgailu pribatuaren erabilera nabarmen murriztea, epe luzera mantenduko den espazio publikoa berrantolatzeko estrategia bat osatuz".