| 2023-01-27 12:04:00

Talde abertzaleak justifikaezintzat jo du UPNk hartutako jarrera: "horren temati egoteak susmo txarra ematen digu"

Gurutze Plazako aparkalekuaren ekimenaren atzean nor dagoen jakitera eman dute gaur prentsan, eta EH Bilduren udal taldeak espedientea geldiarazteko eskatu du, zalantza guztiak argitu arte. Galizia etorbideko proiektua egin zuen pertsona berak orain hori bultzatzea eta, gainera, itxuraz, hori eskatzen duen auzo-elkartearen sustatzaile eta presidente izatea, gutxienez, arraroa dela, uste du. Ekimen pribatu bati buruz ariko bagina, ez legoke ezer esaterik, baina kasu honetan UPNk, proiektuaren ordainketaz gain, funts publikoen 2,6 milioi euroko inbertsioa konprometitu nahi du, osoko bilkuraren gehiengoaren irizpidearen aurka, azaldu du alderdi soberanistak. Horren temati egoteak susmo txarrak ematen digu, eta are gehiago UPNren lagunei begira egiten duen kudeaketaren aurrekariak ezagututa, bukatzen zuen.

EH Bildurentzat zalantza asko daude Gabonetan eskuinak asmatu zuen proiektu honen inguruan, ez baitu azalpenik eman, etorkizuneko gobernuentzat hipoteka garrantzitsua baita eta ez baita inongo talde politikorekin adostu. Horri gehitu behar diogu Gurutzeko Plazaren inguruko zuhaitz eremuak kentzea dakarrela, auzokide askoren mesfidantza piztu duela eta zabaltzen ari den informazioaren arabera aparkaleku plazaren kostua 30.000 eurokoa izango dela, hori dela eta, zalantzak susmo bihurtzen direla, azaldu du.

Baina okerrena, UPNk proiektu honen inguruan hartu duen jarrera da. Bere esanetan, gehiengoaren gainetik esleituko du, aurrekontu bermerik izan gabe eta beren hauteskunde interesetarako, beste azalpenik eman gabe, EH Bilduk zehaztu duenez. Jarrera antidemokratikoa izateaz gain, guztiz kezkagarria da, Udala bezalako erakunde baten kudeaketa ona gastu arrazional eta adostasunean oinarritu behar baita. Osoko bilkuraren oniritzirik ez duen milioi askoko gastua konprometitzea ausartegia da. Espediente honi buruz dakiguna gutxi da eta kazetaritzako informazioek ematen dituzten zalantzak eta, batez ere, UPNren jarrera inposatzailea aztertuta, zalantzak indarra hartzen du: Zer interes erreal daude proiektu honen atzean? Zer inplikazio ditu sustatzen duenarentzat, altxor publikoarentzat eta hori bermatzen duen alderdiarentzat?, galdetzen du talde soberanistak espedientea geldiaraztea eskatu aurretik.