| 2023-12-19 13:02:00

Ibarrolari erantzukizunak eskatuko dizkiote gaur edo bihar osoko bilkurarik ez badago, bestela, "ezinezkoa" izango baita ekarpenaren eguneratzea berreskuratzea

EH Bilduk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin koalizioak idatzi bat sinatu dute gaur egungo alkate Cristina Ibarrolari (UPN) osoko bilkura deitzeko eskatuz, gaur eta bihar bitartean, kontribuzio-zerga arautzen duen 1 zenbakiko ordenantza fiskalaren aldaketak behin betiko onartzeko. Idatzi horretan, hiru alderdiek ohartarazten diote Ibarrolari, horrela egiten ez bada, "ezinezkoa" izango dela zerga hori eguneratzea eta NAOn argitaratzea abenduaren 31 baino lehen, eta, ondorioz, diru hori ordaintzeari utziko zaiola, "udal kutxei kalte larria" eraginez. Uste dutenez, galera milioi laurden eurotik gorakoa izango litzateke.

Gogorarazten dute Nafarroako Toki Ogasunei buruzko martxoaren 10eko 2/1995 Foru Legeak 13.5 artikuluan ezartzen duela "ordenantza fiskalak onartu eta hurrengo ekitaldian sartuko direla indarrean, non eta ordenantzetan ez den beste datarik, aldiberekorik edo ondorengorik zehazten". "Ordenantza fiskal hau behin betiko ez onartzeak, behin betiko onespenarekin eta NAOn abenduaren 31 baino lehen argitaratzearekin batera, 2023koa izango da aplikatu beharreko tasa", ohartarazi dute talde sinatzaileek.

Ibarrolaren ondare-erantzukizun pertsonala

Gogoratu behar da izapide hori hilaren 14an deitutako ohiko Osoko Bilkuran itxi behar zela, eta azkenean ez zela egin alkateak berak aldebakarreko deialdia bertan behera utzi zuelako. Ildo horretan, EH Bilduk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin elkarteak gaur Udalean aurkeztutako idazkian ohartarazi dutenez, gai horri buruzko ezohiko eta premiazko osoko bilkura deitzeko eskakizuna betetzen ez bada, alkateak berak "ondare-erantzukizun pertsonala izan dezake", 429/1993 Errege Dekretuaren 20. artikuluak ezartzen duen "ondorioak ondo ezagutzen dituelako".

"Uste dugu partekatua dela hiriari kalte ekonomikorik ez eragiteko asmoa, eta horretarako funtsezkoa da laster osoko bilkura berezi bat deitzea, 2023ko abenduaren 31 baino lehen NAOn argitaratzeko denbora eman dezan", ebatzi dute. "Eta hori berehala eta alkateak egindako deialdiaren bidez egin behar da", zehaztu dute. "Osoko bilkura hau egiteko eta gai hau onartzeko beste edozein aukera edo atzerapenek, nahitaez, adierazitako zenbatekoak galtzea ekarriko digu", ondorioztatu dute