| 2022-02-08 12:56:00

Txosten tekniko bat aipatuta, material horrek honelako eremuen erabiltzaileen osasunean izan ditzakeen ondorio kaltegarriak ebaluatzeko eskatu du

Hirigintza batzordeak EH Bilduren ekimen bat eztabaidatuko du bihar, San Jorge-Sanduzelai futbol-zelaiko kautxu pikortatuari buruzko azterketa espezifiko bat egitea eskatzeko. Zehazki, azterketa bi alderditan zentratzea eskatzen da: alde batetik, material horrek uholde baten ondoren Arga ibaiaren ertzetan amaitzen duenean duen eragin kutsatzailea (azken bietan gertatu da, 2021eko abendukoan eta aurtengo urtarrilekoan) eta, bestetik, horrelako material batek osasunerako dituen ondorioetan sortzen dituen zalantzak. Adierazpenaren oinarria Antonio Aretxabala geologoak belar sintetikoko futbol-zelaietatik kautxu pikortatua eta mikro-plastikoak sakabanatzeari buruz egindako azterlan teknikoan dago. Azterlanaren edukiak material horren efektu kantzerigenoari eta ingurumenean eragiten duen ondorio negatibo suntsitzaileari buruz ohartarazten du.

EH Bilduk uste du, alde batetik, asmo handiko azterlan bat egin behar dela, isurketaren irismena zein izan den eta kautxu birziklatuaren tonak nora joan diren jakiteko jarraipena egin daitekeen jakiteko, eta, bestetik, egoera berean edo antzekoan eremu gehiago dauden aztertzeko, azaldu du alderdi soberanistak. Horrez gain, susmoa du mikroplastiko horiek, kate trofikoan sartu direla elikagaien bidez, eta egoera horren aurrean baloratu beharko litzatekeela gure osasunean izan ditzakeen ondorioak.

Adierazpenak hiru puntu adosteko planteatzen ditu. Lehenik eta behin, Iruñeko Udalak Arga ibaiaren ertzean dagoen Sanduzelai-San Jorge futbol-zelaiaren kautxuak duen arazoaren azterketa egitea, bere uretarantz arrastatzeak duen eraginagatik eta hartu beharreko balizko neurri babesle edo zuzentzaileengatik. Bigarrenik, azterketa horren ondorioak Hirigintza Batzordeari helaraztea eskatzen da, kontuan har ditzan, eta, azkenik, planteatzen da Udalak Sanduzelai-San Jorge futbol-zelaiko gurasoak, entrenatzaileak eta hainbat erabiltzaile ohartaraztea eremu horretan kautxu pikortatua erabiltzearen arazoaz.