| 2020-04-20 13:07:00

Iruñeko Udaleko EH Bilduren taldeak atzera egiteko, Udalbatzaren gehiengoaren irizpidea errespetatzeko eta Aita Moret kalea trafikoari itxita mantentzeko exijitu dio eskuineko hirukoari. "Gaur, prentsa-ohar baten bidez, jakin dugu kale hori berriro irekitzen dela, Mugikortasun Batzordean edo dagokion udal-batzordean proposamena eztabaidatu ere egin gabe, eta oposizioko alderdien irizpidearen aurka, ez dezagun ahaztu, osoko bilkuraren gehiengoa ordezkatzen dugula", salatu du koalizioak. EH Bilduk gaitzetsi egin du Enrique Maya alkatea eta eskuineko hirukoa egungo osasun krisia "aprobetxatzen" ari direla "errondaila" inposatzeko euren "hauteskunde promesak" herritarren gehiengoaren ordezkarien gainetik pasatu nahian, eta hori ez dugu onartuko". Horren harira, koalizio abertzaleak iragarri du gaia Hirigintza Batzordera eramango duela eta Navarra Sumak atzera egitea eskatuko duela.

"Aurrekaririk gabeko krisi baten erdian gaudenean, herritarrek beren senideak eta gertukoak hiltzen ari direla ikusten dutenean, guztiok gure etxeetan giltzapetuta gaudenean, Udalean jarduera instituzionalik ez dagoenean eta krisi hau gainditzeko oposizio osoa atzean dugula aprobetxatuz, eskuineko hirukoak gehiengoaren irizpidea hautsi, oposizioa garaitzen saiatu eta orain hain beharrezkoa ez den neurri bat inposatzen du. Hauteskundeei begira, hala nola Aita Moreten irekiera", salatu du EH Bilduk. Koalizioak gogorarazi duenez, neurri horrek "egunero garraio publikoa mantsotuko duten ia 14.000 auto ekarriko ditu Iruñera, erdiguneko kaleak saturatuko dituzte, gehiegizko kutsadura indizeak ekarriko dituzte eta, are okerrago, erdi-peatonalizatuta zeuden pertsonak arriskuan jarriko dituzte".

EH Bilduk neurri hori "eskuineko hirukoaren obsesio alderdikoiei" egotzi die, "Aldaketaren gobernuak egin zuen guztia iraultzen saiatzeari eta, kasu honetan, zentroaren Amabilizazio Planari, zeina, edo ahaztu dezagun, UPNk baino ez baitzuen zalantzan jarri aurreko legegintzaldian, eta, honetan, Na+ek". Koalizio subiranistaren ustez, "Ezohiko larritasuna duen maniobra honek agerian uzten du, beste behin ere, gehiengoaren gain gutxiengoa inposatu nahi dutenen, botoa eman zietenentzat gobernatzeaz soilik arduratzen direnen eta bizi dugun egoera honetan beren betebeharrak alde batera uzteko gai den eskuineko hiruko baten sinesmen demokratikoa".

Horren aurrean, EH Bilduk iragarri du gaia Bozeramaileen Batzordera eramango duela gaur bertan, atzera egitea eskatuko duela, gaia Mugikortasun Batzordera eta Hirigintza Batzordera eramango duela lehenik eta behin, eta alkateari eta sustengatzen duen koalizioari "behingoz" "herritarren gehiengoa ordezkatzen dutenen" aginduak errespetatzeko konpromisoa hartzeko eskatuko diela.