| 2023-12-18 10:33:00

2024ko hiri-kontribuzioaren eguneratzea onartzeko eta UPNk trantsizio "ordenatua" errazteko ezohiko Osoko Bilkura eskatu dute

EH Bilduk, PSNk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin alderdiek salatu dute joan den asteko osoko bilkura alde bakarretik bertan behera uzteak diru-kutxa publikoentzat milioi laurden bat euro baino gehiago galtzea ekar dezakeela. Bilera horretan 1. ordenantza fiskala onartu behar zen, 2024rako hiri-kontribuzioari buruzkoa, eta hori krisi honen sorreran dago. Ordenantza horrek kontribuzioa eguneratzeko irizpideak jasotzen ditu. Irizpide horiek ez dira onartu eta milioi laurden bat euro baino gehiagoko diru-sarrerak ekarriko lituzkete.

Iruñeko zentsura-mozioa babesten duten lau alderdiek "arduragabetzat" jo dute egoera hori, eta egungo gobernu taldeak "bere betebeharrak betetzea" eskatu dute, "herritarrengan eragin negatiboak" eragiten ez jarraitzeko. Gaur egun Udalaren barruan oposizio nagusia osatzen duten taldeek dei egiten diote Ibarrolaren taldeari "ahalik eta lasterren" ezohiko osoko bilkura bat dei dezan, arau fiskal horiek onartzeko.

Udalak ordaindu gabe utz lezakeen diru-kopurua, hiri-kontribuzioaren irizpideak ez eguneratzeagatik, berdintasuneko jardueren urteko aurrekontuaren antzekoa da, adibidez, edo Donibaneko etorkizuneko haur-eskola eraikitzeko proiektuaren kostuaren antzekoa. "Berriro diogu erantzukizuna inposatu behar dela Udalaren egungo egoerak gaur egun boterea duenarengan eragin dezakeen bidezko erreakzio politikoaren aurrean, baina, erantzukizun politikoa dugun guztiok bezala, lehenik eta behin herritarrei zor zaizkiela", diote.

Lau taldeek berretsi dute, halaber, UPNk Udalaren jarduera instituzional guztia geldiaraztea agindu duela, Osoko Bilkura ez ezik, Lehendakaritza, Herritarren Gaiak eta Hirigintza batzordeak ere barne hartuta. Ildo horretan, EH Bilduk, PSNk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin koalizioak Cristina Ibarrola egungo alkateari eta UPNri eskatu diete "gogoeta" egin dezatela eta Udalean "trantsizio ordenatua" egin dezatela, "jarrera alderdikoiek" ez dezaten oztopatu "jarduera instituzionalaren garapen egokia, Udalak ematen dituen zerbitzuak eta, azken batean, herritarren ongizatea".