Gasteiz

EH Bilduk egoitza publikoen kalitatezko eta pertsonengan oinarritutako eredua bermatzeko konpromisoa eskatuko du

EH Bilduk HAPOren erabilera tertziarioaren arauaren aldaketaren aurka bozkatuko du, orain egoitza publikoak eraikitzea soilik baimenduta dagoen lursoruetan egoitza pribatuak eraikitzea ahalbidetuko lukeelako.

| 2020-07-17 10:21:00

EH Bilduk egoitza publikoen ereduaren aldeko benetako apustua eskatuko die gainontzeko udal taldeei datorren udal osoko bilkuran. Era berean, korporazioari eskatuko dio eredu horrekin konprometitzeko, pertsonetan oinarrituta egongo den eredua eta egoiliarrei kalitatezko zerbitzua eta langileei lan balditza duinak eskainiko diena. "Pertsona erabiltzaileen bizi-kalitatea bermatzea bizi-beharretara egokitzen den segurtasun- eta zaintza-espazio bat izatean oinarritzen da. Hori dela eta, zaintza publikoaren eredu baterantz jo behar dugu, eta ez horien pribatizaziorantz", adierazi du Rocio Vitero EH Bilduko Gasteizko zinegotziak.

Ildo beretik, datorren astelehenean, Lurralde Batzordean, EH Bilduk Urtaran kabineteak HAPOren erabilera tertziarioaren arauari egin nahi dion aldaketaren aurka bozkatuko du. Vitero zinegotziak ohartarazi duenez, "Gasteizko Udalak ezin dizkie ateak ireki zaintzekin negozioa egin nahi duten enpresei. Pertsonak zentroan jartzeko eta egoitzetan kontrol publikoa ezartzeko unea da, egoiliarrentzako kalitatezko zerbitzua eta zentroetako langileen baldintzetan behar besteko bermeak bermatuko dituena".

HAPOren egungo erabilera tertziarioaren arauak jasotzen duenez, erabilera tertziarioko lurzoruan soilik baimendu daiteke asistentzia-erabilera, administrazio publikoaren mendeko hirugarren adineko egoitzak direnean. Hala ere, Urtaran gobernuak erabilera hori aldatu nahi du egoitza pribatuak aipatu lurretan kokatzeko. Horrela, gobernuak eredu pribatu prekarizatu eta krudel bati jarraipena eman nahi dio, pandemia honetan bere gabeziak erakutsi dituen ereduari.

EH Bilduren ustez, zaintza publikorako eta kalitaterako eskubideen aldeko konpromisoa lortzeko unea da, eta arreta berezia jarriko da adinekoen zaintzan. Hori dela eta, Viterok azaldu duenez, EH Bilduk aldaketa horren aurka egingo du batzordean, eta osoko bilkuran atzera egitea eskatuko du, mozio bidez, udalerrian egoitza pribatuak jartzea erraztu eta sustatu nahi duelako. Mozio berean, arreta ahalik eta pertsonalizatuena izango duen eredu bat ere eskatuko du, instalazio egokietan eta lan-baldintza duinetan dauden langileekin.

EH Bilduk Vitalquilerren 500 etxebizitza saltzearen 'diru-jana' salatu du, milioi bat euro baino gehiagoko irabazia duena

Miren Larrion: "Gasteiztarren eta arabarren aurrezkiei esker lurzoru publikoan eraikitako etxebizitza hauen salmentatik ateratako etekina Vitalquilerrek pribatizatu nahi du orain"

| 2020-07-15 12:55:00

EH Bilduk gaur goizean salatu duenez, ondare higiezina (Vitalquilerren 500 etxebizitza inbertsio funts bati saltzea) milioi bat euro baino gehiago sortu ditu gainbalio zergaren (IVTNU) bidez, eta hori irabazi du Vitalquilerrek orain pribatizatu nahi duena. Izan ere, gainbalioaren irabaziak milioi batetik gorakoak badira, argitzeke dago oraindik zenbatekoa den salmentatik ateratako irabazi osoa eta nork jasoko dituen irabazi horiek.

Miren Larrion EH Bilduk Gasteizko Udalean duen bozeramaileak adierazi duenez, "Etxebizitza horiek gure hirian alokairu babestuko etxebizitzetarako lagatako lurzoru publikoaren gainean eraiki ziren. Gasteiztarren eta arabarren aurrezkiei esker lurzoru publikoan eraikitako etxebizitza hauen salmentatik ateratako etekina Vitalquilerrek pribatizatu nahi du orain".

Kopuru horri buruzko galdera duela ia hilabete egin zuen EH Bilduk, baina Ogasuneko zinegotziak aitortu duenez, informazio hori ezagutzen zuten duela astebete baino gehiago eta ez zen partekatu galdera erregistratu zuen taldearekin. Horren harira, EH Bilduko bozeramaileak udal gobernuak informazio horren inguruan duen gardentasun falta azpimarratu du.

Miren Larrion bozeramaileak zerga hori nola kalkulatzen den gogorarazi du, Vitalquilerrek salmenta honekin lortu duen onura ekonomikoa agerian utziz. EH Bildu apiriletik ari da operazioaren benetako informazioa lortzen saiatzen, eta galderak erregistratu ditu Eusko Jaurlaritzan, Batzar Nagusietan eta Gasteizko Udalean.

Era berean, Vital Fundazioko presidente eta Gasteizko eta Arabako aurrezki-kutxen banku-fundazioko patronatuko Udalaren ordezkari Jon Urrestiren agerraldi-eskaera erregistratu zuen, bertan hartu baitira erabakiak. Hala ere, orain arte, Urrestik uko egin die EH Bilduk egindako agerraldi eskaera guztiei.

ALBISTEAK

EH Bilduk uste du «gutxiegi» dela Urtaranek Juan Carlos I-ari kalea kentzea eta aldaketa gehiago proposatuko ditu

2020-07-29 11:12:00

Larrionek nabarmendu du ulertezina dela udalerrian monarkia ustelari lotutako beste etorbide izen batekin jarraitzea, eta gogoratu du udalbatzak duela zortzi urte hartutako akordio batean jaso zela kaleari izena kentzea

Egoera berrian ere, euskara sustatzen jarraitzeko konpromisoa eskatu du EH Bilduk

2020-07-23 10:17:00

EH Bilduk euskaltegiekin harremanetan jar dadin eskatuko dio udal gobernuari, COVID-19aren arriskuak dirauen bitartean eta osasunerako segurtasun baldintzak bermatze aldera, udal instalazioak lagata bertan jarduera presentziala egin ahal izan dezaten.

EH Bilduk maskarillak eskuratzeko aukera eta erraztasun gehiago izateko neurriak eskatu ditu

2020-07-21 11:39:00

EH Bilduk eskatu du maskarillak osasun-txartelean sartzeko, prezio mugatu eta eskuragarriarekin, osasun edo prebentzio produktuetatik aldi baterako BEZa kentzeko eta pertsona ahulenei eta Udalaren oinarrizko zerbitzuei maskarillak doan emateko.

2020-07-17 10:21:00