| 2024-05-14 10:09:00

EH Bilduk Europa Biltzar Jauregiko aparkalekuaren plazak batzuk bizilagunentzako alokairuan jartzea proposatu du. Proposamen hau oso testuinguru zehatzean dator, non Vitoria-Gasteiz Hobetuz programaren barruan Gasteiz Etorbidean bidegorri bereizi bat sortzea onartu den, honek ekarriko lukeen autoentzako aparkaleku galerarekin. Gaur egun, aipatutako Europa Jauregiko aparkalekuak 96 plaza ditu, 4,55eko erabilera du egunean batez beste, eta 0,05eko errotazioa plaza eta egun bakoitzeko. Horrek gutxiegi erabiltzen dela erakusten du. Amancay Villalba EH Bilduko zinegotziak adierazi duenez, «EH Bildutik pozten gara Gasteiz hiribidean bidegorri berri bat egiteko proposamena Vitoria-Gasteiz Hobetuz programaren barruan aurrera atera delako. Oso positiboa dela uste dugu, EH Bilduk defendatzen duen mugikortasun seguruan, jasangarrian eta osasungarrian aurrera egitea ahalbidetuko duelako. Hala ere, ukaezina da inguru horretan aparkalekuen galera ekarriko duela, eta, beraz, EH Bilduk proposatu du orain gutxi erabiltzen den Europako aparkalekuko plazetako batzuk bizilagunentzako alokairuan eskaintzea».

Zinegotziaren esanetan, gainera, datuek erakusten dute E
uropa Jauregiak ez duela behar hainbeste plaza, eta horietako batzuk, kopurua zehazteke dagoen arren, Tuvisatik erabil daitezke eta alokairuan jarri bidegorri berria sortzearen ondorioz inguruan egongo den aparkaleku-galera arintzeko. «Gure ustez, Tuvisak gogoeta egin behar du aparkaleku horri buruz, aparkalekuaren titulartasunari eta kudeaketari eutsi behar dio, eta inguruko bizilagunei alokairuko plazak eskaini behar dizkie. Gainera, gure ustez, alokairuko plazen proposamen horrek, inguruan aparkalekurik ez egotea minimizatzen laguntzen duen heinean, bidegorri berriaren aldeko iritzi orokorra sortzen lagun dezake», adierazi du Villalbak.

Era berean, EH Bilduko zinegotziak adierazi du
proposamenak bereizitako bidegorriaren formula indartzen duela, oinezkoek eta bizikletek espazio berdina partekatu behar ez dezaten. Era berean, kale horretako bizikleta-azpiegitura osatzea, txirrindulariei segurtasuna ematea, oinezkoentzako espaloiaren espazioa handitzea eta espaloian bizikletaren eta oinezkoen artean egun sortzen diren gatazkak saihestea lortuko litzateke.

Horregatik guztiagatik, EH Bilduk bihar egingo den Espazio Publikoaren batzordeari helaraziko dio proposamena.