AKTUALITATEA


| 2024-03-14 10:41:00

EH Bilduk industrialdeetarako mugikortasun plan berriaren prozesuari eta emaitzei buruzko balorazioa egin du gaur. Formazioaren iritziz, plan hori «anbizio gutxikoa da», eta ez die herritarren eskaerei erantzuten, ezta udalerria deskarbonizatzeko helburuei ere. Hala, Amancay Villalba EH Bilduko zinegotziak esan duenez, «dokumentua anbizio gutxikoa da, ez dago Gasteizek dituen beharren eta aukeren mailan. Gainera, dokumentu hau urrun dago 2030erako klimaren aldetik neutroa izan nahi duen hiri batentzat espero diren helburuak lortzetik. Baina horretaz guztiaz gain, gobernuak ez die jaramonik egin beste talde politiko eta gizarte-eragile batzuen ekarpenei».

EH Bilduk hasieratik a
dierazi zuen plana hobetu zitekeela, eta, horregatik, 12 neurri zehatz aurkeztu zituen planaren anbizioa eta funtzionaltasuna zuzentzeko. «Gure neurriek garraio publikoa, garraio kolektiboa eta mugikortasun aktiboa sustatzearen aldeko apustu irmoa egiten dute», adierazi du Villalbak. EH Bilduk aurkeztutako neurri horien artean, besteak beste, honako hauek zeuden: tranbia Jundizera iristea, enpresako edo auzo-poligonoko autobusak berreskuratzea, autobus espresak ezartzea, bizikletak edo VMPak mailegatzeko zerbitzua, bizikleta-azpiegiturak hobetzea eta garraio-txartelaren onurak.

«Plan horri egindako ekarpenak 2022ko uztailean egin ziren, eta urte eta erdi baino gehiagoz ez dugu erantzunik izan. Ez deirik, ez bilerarik gobernuaren aldetik hilabete hauetan guztietan. Eta beldur gara beste eragileek ere ez ote duten tratu bera jaso, eta horrek kezkatzen gaitu, inplikatutako eragileak eta enpresak behar ditugulako plana garatu ahal izateko. Horrek erakusten du ez dagoela anbiziorik planaren definizioan, ezta gauzatzean ere», ziurtatu du zinegotziak, eta gaineratu du planak ez duela egutegirik, ezta aurrekonturik ere. Horregatik guztiagatik, ziurtatu du: «gure ustez, hobe da plan honetan jasotako irismena, helburuak eta neurriak gelditzea eta berriz aztertzea, eta asmo handiagoko helburu batzuekin berriz definitzea: mugikortasun aktiboari eta garraio publikoari dagokienez apustu handiagoa egitea, garraio publikoaren erabilerak puntu gehiago igotzea bilatuz. Eta kronograma batekin eta aurrekontu batekin egin».

Ildo beretik a
ritu da EH Bilduko zinegotzi Unai Fernandez de Betoño ere, eta datu zehatzak eman ditu. «37.000 pertsona baino gehiago mugitzen dira egunero udalerriko industrialdeetara. Langile guztien %69 autoz joaten dira, %16 bizikletaz eta %3 autobusez. Hau da, pertsona horiek egiten dituzten joan-etorri gehienak auto pribatuan egiten dira, eta horrek eragina du hiri osoko mugikortasunean eta trafikoan. Beraz, arazo hori ez da industrialdeetara mugatzen, udalerri osoari eragiten dio eta ingurumen- eta osasun-inpaktuak ditu». Hala ere, gogorarazi duenez, Mugikortasunaren Diagnosiari buruzko inkestaren arabera (maiatza, 2021), %71 prest legoke etxetik lanerako garraio publikoko zerbitzu bat erabiltzeko, eta %52 autoa partekatzera animatuko litzateke. Era berean, bizikletaren erabilerak gora egingo luke joan-etorrietan segurtasuna hobetuko balitz.

 

«Inkestako datuek erakusten dute langileen jarrera ona dela eta bat datorrela garraio jasangarriagoetara igarotzeko ideiarekin, baina horren aurrean, udal-gobernua, berandu iristeaz gain, anbizio gutxi erakusten ari da. Alde batetik, garrantzi handiko arazoa dela onartzen da, baina, bestetik, proposatzen diren ekintzak eta neurriak erabat lotsagarriak dira», adierazi du Fernández de Betoñok. Azkenik, ziurtatu dute EH Bilduk gai hori helaraziko diola hurrengo mugikortasun batzordeari, erantzunak eskatzeko.