AKTUALITATEA


| 2022-06-28 11:40:00

EH Bilduk datorren udalbatzan helaraziko du Gasteiz hegoaldeko trafiko-arazoei irtenbidea emateko alternatiben azterlan batek aurrera egiten badu, udalerriaren helburuekin bat etorri beharko dela. Hau da, koalizioak argi utzi du konponbideak ezin duela ingurune naturala suntsitzen duen neurririk hartu, eta, horregatik, uste du konponbidea bat etorri behar duela udalerriak dituen helburuekin, hala nola Gasteiz 2030ean deskarbonizatzea, ingurumena babestea, eraztun berdea bereziki, eta hiri finkatuaren azalera eraikia ez handitzea.

«Ez dugu bilatzen gobernuari eta bere hegoaldeko saihesbideari arrazoia emango dion ikerketa bat. Alternatiben azterketa bat egitea beharrezkoa bada, trafiko arazoak konponduko dituen eta etorkizunera begira hiri-ikuspegia lehenetsiko duen bat izatea nahi dugu, ingurune naturala errespetatuko duena», ziurtatu du Felix Gonzalez Gasteizko EH Bilduko bozeramaileak.

Horregatik, EH Bilduk osoko bilkurari eskatuko dio azterketa bat eginez gero, udal zuzendaritzapean eta baliabide propioekin egiteko,
beharrezkotzat eta egokitzat jotzen diren sail eta sozietate publikoetako udal teknikariekin. Gainera, modu irekian eta gardentasunez egin beharko da, talde politikoen, udalerriko eragileen eta, oro har, herritarren parte-hartzea eta ekarpena ahalbidetuz.

Gainera, Gonzalezek adierazi duenez,
«azterlanaren analisiak egungo azpiegiturak optimizatu eta egokitzea lehenetsiko duten alternatibak hartu beharko lituzke ardatz, eta neurri osagarriak formulatu, inguruan ibilgailuen zirkulazioa murrizteko eta, bereziki, industrialdeetarako garraiobide osasuntsuak eta garraio kolektiboa hobetzeko».

Argi dago, ez dagoela mugikortasun- eta trafiko-arazo bat soilik, eta saihesbide horrek zerikusia duela udalerria antolatzeko moduarekin, haren hirigintza-garapenarekin eta gure ingurune naturalaren babesarekin. EH Bilduk uste du hegoaldeko saihesbidearen proposamenak zerikusia duela sustatzaileek eta eraikitzaileek hegoaldean eraikitzen jarraitzeko duten nahiarekin.

«Ideia horrekin Urtaranek txosten bat azpikontratatu nahi badio aholkularitza-enpresa bati, dirua aurreztu diezaiokegu, badakigulako zer esango duen. Helburu bakarra ibilgailu pribatuari zirkulazioa erraztea bada, onena eta errazena beti beste errepide bat egitea izango da. Eta bi errei baditu, bat baino hobeto, edo hiru bi baino hobeto. Eta horrela, infinituraino. Galdera da: zein preziotan? EH Bilduren ustez, interesgarria da azterlan bat egitea, bai, baina azterlan horrek Gasteizek ingurumen eta hirigintza arloan dituen helburuei erantzun behar die», adierazi du Gonzalezek.

2003an, HAPO onartu ondoren, hegoaldean s
aihesbidea eraikitzea ahalbidetzen zuena, zenbait txosten egin ziren, proiektu hori egitea ez zela komenigarria esaten zuena. Besteak beste, IGI eta Hirigintza Sailaren txostenak. Horiek guztiak bat zetozen ingurumen-afekzioekin, noski, baina baita Gasteiz jasaten ari zen hirigintza estentsiboaren ereduarekiko kezkarekin ere. Orain, ez Mugikortasun Iraunkorraren Planean, ez EAJk eta PSEk proposatutako HAPOren aurrerapen-dokumentuetan ez da aurreikusten hegoaldean beste saihesbide bat egitea, ezta aukera gisa ere.