AKTUALITATEA


| 2021-03-29 11:41:00

EH Bilduk Amerika Latina biribilgunearen lurperatzeari buruzko azterlan informatiboa aurkeztu du, ETSk egina, baina Gasteizko Udalarekin sinatutako hitzarmen baten ondorioz. 2021eko urtarrilean argitaratu zen, filtrazio interesatu baten bidez, informazio-azterlana zegoela, baina bertan jasotako bi aukeretako bat baino ez zen argitaratu. Bigarren aukeraren aurrekontua bikoizten duen aukera garestiena izan zen. "Urtaranen gobernuak ezkutatu egin du ikerketa informatiboak jasotzen dituen bi aukeretako bat. 22,3 milioi euro eta 12,9 milioi euro. Beharrezkoa al da, 25 segundo aurrezteagatik, 10 milioi gehiago gastatzea? Erakunde oso garrantzitsu baten lana da, eta beharrezkoa da hartu nahi dugun irtenbideari buruzko eztabaida bat irekitzea. Baina horretarako, ezinbestekoa da alternatiba guztiak ezagutzea", adierazi du Felix Gonzalez EH Bilduko bozeramaileak.


Dagoeneko ezagutzen den alternatibak 22,3 milioi euroko inbertsio handia suposatuko luke, eta azterlanak "garrantzi handiko” jardueratzat jotzen du, eta obra fasean zehar "sakoneko eragin luzeak" aurreikusten ditu. Alternatiba horrek errepide guztiak lurperatzea planteatzen du, eta proiektua garestitzen duen funtsezko elementua Batan errekaren beharrezko desbideratzea da.

 

Bigarren aukerak, EH Bilduk argitutakoak, "inbertsio txikiagoa" beharko luke, 12,9 milioi eurokoa, eta "eragin murriztuak eta mugatuak" aurreikusten ditu obrak iraun bitartean, baina egia da azterlanak berak zehazten duela "atzerapenak erabat murrizteko, proiektatutako jarduketa osatu beharko litzatekeela zenbait trafikorentzako ibilbide alternatiboak sortuz". Alternatiba honek errepideak partzialki lurperatzea aurreikusten du, soilik ekialde-mendebalde ardatza, eta ez du beharrezkotzat jotzen Batan ubidea desbideratzea.

Bestalde, azterlanaren arabera, 2. aukerak nabarmen murrizten ditu batez besteko berandutze-denborak egungo agertokiarekiko (% 60 inguru). Hala ere, batez beste 50-70 segundo ingurukoak dira, eta horrek maila ezin hobetik urrun jarraitzen du. Trafikoa handitzeak ez lukeela eragin handiegirik izango zehazten du ere.


Amancay Villalba EH Bilduko zinegotziak galdetu du, "22,3 milioi euroz ari gara, bigarren aukerak planteatzen dituen 12,9 milioi euroren aurrean. Beharrezkoa al da, 25 segundo aurrezteagatik, 10 milioi gehiago gastatzea? Eta hala balitz, zergatik ez dira bi aukerak mahai gainean jartzen irtenbiderik onenaz eztabaidatu ahal izateko?". Hortaz, bigarren aukera egingo balitz, lehen aukerarekiko kostuaren marjinak aukera emango luke hiriko beste eremu batean sakonera bereko jarduketa bat egiteko. Horrek agerian uzten du benetako premia dagoela bi aukerak aztertzeko.


Ikerketan lurperatze oso eta garestiagoaren beharra defendatzeko ematen den justifikazioa da xurgapen-gaitasuna bermatzen dela, baita ibilgailuen trafikoak hazten jarraitzen badu ere. Azterketak berak onartzen du hori hiri handietako mugikortasun-apustu guztien kontrako norabidean doala. Gainera, "Gasteiz bezalako hiri batean erabateko porrota" ekarriko lukeela esan du. Aplikatu den baremoa da trafikoa %15 igo dela 10 urtean eta %33a 20 urtean. Horrek gure mugikortasun-politikak erabat birpentsarazi beharko lizkiguke; izan ere, datuak betez gero, agerian geratuko litzateke Gasteizko mugikortasunaren porrota.


EH Bilduk Amerika Latinako biribilguneko trafikoari irtenbidea emateko proiektuaren inguruan bigarren aukera bat dagoela jakin duenez, Mugikortasuneko zinegotziaren agerraldia eskatuko du batzordean, gai horri buruzko azalpenak eman ditzan.