Elgoibar

EH Bilduk uste du erabakiak elkarrekin hartzeko eta egoera okerrenean dauden elgoibartarrak entzuteko garaia dela

Jakina da egoera larrien aurrean erabaki ausartak hartu behar direla. Koronabirusaren pandemiak alarma egoera larria eragin duen honetan bezala. Krisi hau gu denok kolpatzen hasi zen unetik bertatik, argi izan duguna EH Bildun, maila guztietan, elkarlanerako unea dela hau, soilik denok batera atera gaitezkeelako arazo larri honetatik.

| 2020-03-20 09:49:00

Krisi honek, edozein krisi bezala, behar handiena duten pertsonak kaltetuko ditu gehien, egoera zaurgarrienean daudenak. Horregatik uste dugu administrazio publikoei dagokiela pertsona eta kolektibo horiengan pentsatuz hartzea neurriak, egoera ahalik eta eramangarriena egiten saiatzeko.

Elgoibarko Ehbildun hasiera-hasieratik jarri ginen Elgoibarko Udal Gobernuari laguntzeko prest, proposamen ezberdinak eginez.

Poztu gaitu, gaur, martxoak 19, Elgoibarko udalaren web gunean irakurtzeak Elgoibarko Udalak neurri fiskalak hartuko dituela koronabirusaren eragin ekonomikoa arintzeko udalerrian.

Poztu gaitu Elgoibarko udal gobernuak guk proposatutako ideia batzuk ere aintzat hartzeak, baina uste dugu benetan beste neurri batuk ere hartzea beharrezkoa dela, eta horretarako gure prestutasuna adierazten dugu berriz ere.

Horregatik uste dugu, martxan jarritako neurri horietaz gain, Elgoibarko udal gobernuak Krisi Mahaia eratu beharko lukeela, Ehbilduk alkateari idatziz proposatu bezala, beste gai batzuren artean:

- Arrisku handiena duten edo premia bereziak dituzten herritarren zaintza beharrei erantzuteko sortu den boluntario sarearen ardura hartzeko

- Zergen suspentsio edo atzeratzearen inguruko hausnarketa eta azterketa ekonomikoa, aurrerago behar diren erabakiak hartu ahal izateko.

- Krisi honek familia, merkataritza establezimendu txiki eta ostalariei sor diezaiekeen galera ekonomikoei aurre egiteko diru-laguntzak abian jartzeko

- …

Beraz, dei egiten diogu Udal Gobernuari Krisi mahai hori eratzeko, Elgoibarko udalean ordezkaritza dugun alderdi politiko guztiak bertan egonik, eta gainera Gizarte zerbitzuetako, berdintasuneko, babes zibileko, udaltzaingoko eta boluntarioen sareko ordezkariak, denen artean ahalik eta neurri adostuenak eta eraginkorrenak bideratu ahal izateko.

Uste dugu udal gobernuak hartu dituen neurri hauek hasiera bakarrik direla, baina beste neurri batzuk era hartu behar ditugula udal bezala, eta horretarako ezinbestekoa da kolektibo kaltetuekin elkarlanean aritzea, merkatariekin, ostalariekin, gizarte zerbitzuetako erabitzaileekin, … Soilik beraiekin elkarlanean lortuko ditugu erabaki egokiak mahaigaineratzea.

Ez dugu lerro hauek amaitu nahi gure elkartasunik beroenak azaldu gabe krisi honetan lanean buru-belarri ari diren kolektibo guztiei gure elkartasun handiena azaldu gabe, bereziki ospitaletan arrisku pertsonala hartuz lan egiten ari diren osasungintzako profesional guztiei, eta bereziki atzo hil zen erizainaren familia eta lagunei.

Eskerrik asko, eta animo guztiei. Denok batera lortuko dugu, herri bezala, egoera larri honetatik ateratzea,

EH Bilduk San Antolingo araztegiaren inguruko airearen eta uraren kalitateari buruz galdetu die administrazioei

Elgoibarko EH Bilduk idazkiak bidali dizkie Elgoibarko Udalari, Gipuzkoako Foru Aldundiari, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Sailari eta Ura Agentziari, San Antolin araztegiaren inguruan airearen eta uraren kalitatearen inguruan hainbat galdera eta eskaera eginez.

| 2020-03-10 19:06:00
Elgoibarko EH Bildu oso kezkatuta dago jendaurrean agertzen ari diren hainbat informaziorengatik eta gure udalerriko San Antolin auzoan dagoen ur-araztegiaren inguruan bizi diren bizilagunengandik iristen ari zaizkigun kexengatik. Joan den otsailaren 16an, Zaldibarko zabortegian lanean ari zen kamioilari baten testigantza irakurri genuen Berria egunkarian. Testigantza horren arabera, San Antolingo araztegira eramaten ziren aipatutako zabortegitik zetozen lixibiatuak. Harritu egiten gaituen gertaera bat, zabortegi horrek ez baitio zerbitzurik ematen Zaldibarko udalerriari. Bestalde, San Antolin auzoko bizilagunek kexa batzuk helarazi dizkigute. Gure ustez, kexa horiek zuzenean lotuta daude San Antolingo araztegian arriskutsuak izan daitezkeen substantziak tratatzearekin. Araztegiaren inguruetan bizi diren bizilagunek adierazi digute badirela egunak urak tratatzeko azpiegituratik gasak ateratzen direla, badirela egunak arnasa hartzeko zailtasunak dituztela, ahotsa hausten zaiela, beren eztarriak sufritzen dutelako... Eta ikusi dutela urak isurtzen direla ibai mugakideetara. Ez da gai berria. San Antolingo bizilagunek urteak daramatzate gai hau erakundeei salatzen, baina oraindik ez dakite zergatik gertatu zaizkien ondorio horiek, beti ukatu izan baitzaie egindako azterketen emaitzak ezagutzea. Horren harira, Elgoibarko EH Bilduk hainbat dokumentu eta informazio eskatu dizkie erakunde eskudunei. Jakin nahi du ea araztegia arriskutsuak izan daitezkeen substantziekin lan egiteko egokituta dagoen, ea araztegian sartzeko eta irteteko kontrolak dauden, ea araztegiak zerbitzurik ematen ez dien beste udalerri batzuetako urak har ditzakeen, ea aldian-aldian airearen eta uraren kalitatearen kontrolak egiten diren... Era berean, administrazioei eskatu die araztegiko uren sarrera- eta irteera-kontrolen emaitzak, egin ziren inguruko airearen kalitatearen kontrolen emaitzak baina ez ziren inoiz emaitzak ezagutu. Amaitzeko, EH Bilduk Deba ibaiko uraren kalitatea aztertzeko eskatu dio Ura Agentziari; izan ere, zabortegia erori eta gero, dioxinak eta furanoak atzeman zituzten zabortegiaren inguruan. Deba ibaian dioxinen presentzia neurtzeko eskatu dio EH Bilduk Ura Agentziari.

ALBISTEAK

Elgoibarko merkatariei, ostalariei, autonomoei eta enpresei laguntzeko Udalak 800.000 bideratzea proposatu du EH Bilduk

2020-04-14 14:51:00

Udal administrazioaren egoera ekonomikoa ona dela gogoratu du Jon Peli Uriguenek, eta azpimarratu du orain dela behar duenari laguntzeko unea