| 2022-05-05 12:58:00

Bea Ilardiak eta Jone Goirizelaiak, EH Bilduren Bizkaiko Batzar Nagusietako eta Bilboko Udaleko bozeramaileek, gaur ohartarazi dutenez, Udala “gainezka dago eta ezin dio etxerik gabeko pertsonen egoerari aurre egin, Bizkaiko Foru Aldundia desagertuta dagoen bitartean, bere erantzukizunak bere gain hartu gabe”.

Ilardiak eta Goirizelaiak prentsaurrekoa eman dute, atzo etxerik gabeko bi pertsonaren heriotzaren berri izan ondoren. Aurten, dagoeneko lau pertsona hil dira Bizkaiko kaleetan, horietatik hiru Bilbon. «Heriotza horiek arazo larri baten izebergaren punta baino ez dira, Bizkaiko bizitoki-bazterketa larriarena, hain zuzen ere, eta egoera hau bereziki kezkagarria da Bilbon», adierazi dute.

Azaldu dutenez, ia 2.800 pertsona daude etxerik gabe EAEn, eta horietatik erdiak baino gehiago Bizkaian daude eta “badirudi goranzko joera dagoela, batez ere Bilbon”, azaldu dute. Bilbok 350 plaza ditu egoitza-baliabideetan, Bizkaiko hiriburuan erregistratutako etxerik gabeko ia 700 pertsonei zerbitzua emateko, eta, “beraz, 300 pertsona baino gehiagok kalean egiten dute lo”. “Horrek erakusten du erakundeak ez direla gai izaten ari bizitzeko etxerik ez duten pertsonak behar bezala artatzeko», gaineratu dute.

Hildakoetako bat 20 urteko gazte bat zela gogorarazi dute, eta haren gorpua Zabalgarbiko hondakin-fabrikan aurkitu dutela. Jatorri magrebtarreko gazte bat zen, duela bi urte iritsi zen Bizkaira, eta Foru Aldundiaren babespean egon da. Azaldu dutenez, EH Bilduk 18 urte bete ondoren tutoretzarik gabe geratzen diren gazteen egoerari buruz interpelatu duen guztietan, Aldundiaren erantzuna isiltasuna izan da.

Ildo horretan, Aldundiak 2018an abian jarritako 'gazte estrategia' kritikatu dute. Horren bidez, kolektibo horri zuzendutako programak sustatu ziren, ia egoitza-sistema osoa deseginez, baina estrategia hori, euren esanetan, “ez da positiboa” izan; izan ere, “gazteek, nahiz eta Aldundiaren tutoretzapean egon, adin-nagusitasunera iritsitakoan, zailtasun handiak dituzte egoitza-baliabideak lortzeko, eta horietako asko babesik gabe geratzen dira, kalean”

Bestalde, esan dutenez, “ezin dugu ahaztu hainbat gizarte-eragilek behin baino gehiagotan ohartarazi dutela zer ondorio izan zitzaketen hiriko hainbat tokitan gaua igarotzen zuten migratzaileak etxetik ateratzeak”. "EH Bilduk beti esan du Atxuriko, Euskaldunako zubiko edo Salbeko etxerik gabeko gazteak botatzea, arazoa konpondu beharrean, larritu baino ez zuela egiten, eta hala salatu dugu bai Udalean, bai Batzar Nagusietan", gogorarazi dute.

Etxerik gabeko pertsonentzako estrategia berria

Egoera horren aurrean, EH Bilduren ustez, bada garaia gogora ekartzeko 'Etxerik Gabeko Pertsonentzako Euskal Estrategia' berri bat onartzeke dagoela oraindik, egoera horri modu irmo eta integralean aurre egitea ahalbidetuko duten konpromisoak erakusteko aukera bat.

Ildo horretan, gogorarazi dute EH Bilduk konpromisoa agertu duela Gobernuarekin negoziatuz estrategia horretara 8 milioi euro bideratzea, euskal erakundeen artean egiturazko neurriak hartzea ahalbidetuko duen tresna izan dadin. “Baina aurrekontu nahikoa izateaz gain, borondate eta ausardia politikoa erakutsi beharko da administrazio publikoak zerbitzu egokiak gara ditzan, inor ez dadin kalean bizi”, adierazi du.

Bitartean, Goirizelaiak eta Ilardiak “kaleak hil egiten duela” salatuko dutela azpimarratu dute, eta horregatik bat egingo dute Bilbon deitutako mobilizazioekin.