| 2024-03-18 18:03:00

Joan den otsailaren 9an jakin genuen duela ia mende batetik Erandio eta Barakaldo itsasadarraren bidez lotzen zituen Gasolinok bere zerbitzua itxi zuela. Bi herri (Barakaldo eta Erandio) lotzen zituen garraio historikoa. Guretzat ez da garraiobidea bakarrik izan, gure historiaren eta ondarearen sinboloa dela uste dugu.

EH Bilduk, Erandiok eta Barakaldok, hainbat proposamen garatu ditu honen defentsan. Gure alderdi politikoak eskatuta, bi udalek zerbitzua sustatzeko programa bat aurrera eramateko konpromisoa hartu zuten, garraio gisa erabiltzeaz haratago beste irtenbide batzuk emateko.

Era berean, Portu Agintaritzari etxola eta ontziralekua mantentzeko eskatzen diogu, baita haren ertzak dragatzeko ere, batez ere marea baxuko momentuetan.

Iaz, Eusko Legebiltzarrak mahai bat eratzea onartu zuen inplikatutako erakunde eta eragile guztien artean, zerbitzua garraiobide eta gure kulturaren elementu gisa mantentzeko formulak bilatzeko.

Duela aste batzuk, EH Bildu Erandiok, mozio baten bidez, Gasolinoa Ondare Ondasun lokala izendatzeko eskatu zion Udalari.

Baina argi dago Eusko Jaurlaritzak eta udalek ez dituztela beren konpromisoak bete.

Hala ere, gure historiaren ikur hori gal ez dadin ahalegintzen jarraituko dugula iragarri dugu. Eta ildo horretan, arauz besteko proposamen bat aurkeztu dugu, Bizkaiko Batzar Nagusiek Bizkaiko Foru Aldundiari eskatzeko...

• Eusko Jaurlaritzarekin eta Barakaldo eta Erandioko udalekin lankidetzan, ibilbide-orri bat ezartzea Gasolino zerbitzua berreskuratzeko bi udalerri horietako itsasadarraren ertzen artean.
  • Zerbitzuaren berrezarpenari begira, garraio publikoaren barruan txertatzeko aukera baloratzea, kudeaketa zuzena egiteko.
  • Aipatutako erakundeekin batera, Gasolinoaren zerbitzua eman duten ontziak eta Gasolinoari lotutako gainerako ondasun higigarri eta higiezinak kontserbatzeko lan egin dadila, inguruko kultura-ondarearen zati baita. Balorazio kulturalerako eta beste jarduera batzuei euskarri ekonomikoa emateko jarduera gisa, itsasadarraren ertzetan ontzi-aldaketa egiteko zerbitzuarekin batera, Gasolinoaren ontzien erabilera sustatu beharko litzateke, aisialdiko, dibulgazioko, prestakuntzako eta aisialdiko jarduerak eginez.