Araba

Arabako hainbat udalerritako EH Bilduko 50 bat ordezkari bildu dira gaur larrialdi klimatikoaren aurkako politiketan eta hezkuntzan sakontzeko

Trebakuntza bi saio burutu dira Agurainen gaur

| 2019-12-18 18:27:00

Arabako hainbat udalerrietako 50 bat ordezkari bildu dira gaur Agurainen aldaketa klimatikoaren aurkako zein hezkuntzako politiketan sakontzeko. Behin azken hauteskunde zikloa amaituta, EH Bildu datozen urteotako estrategiak lantzen hasi da udalerriz udalerri eta azaroan politika feministari buruzko saioa egin ostean, gaur ingurumenak eta hezkuntzak hartu dute lekukoa. Politikagintza oinarritik lantzeko kultura abiapuntua izanda, herrietatik eta herritarrekin batera jorratu nahi ditu EH Bilduk estrategikoak diren ildoak. Horietako bat da larrialdi klimatikoa eta horretarako “praktika onen” gida bat osatu du EH Bilduk.

Arloz arlo aldaketa klimatikoaren aurkako neurriak zein adibideak jasotzen ditu gida horrek. Energia berriztagarriak, elektrizitatea, mugikortasuna, hondakinen kudeaketa edo elikadura burujabetza jasotzen ditu, besteak beste, gidak. Mikel Otero EH Bilduko legebiltzarkideak azpimarratu duenez, “iraunkortasun politikak lehentasuna dute guretzako eta gure nortasunaren marka dira; horregatik, hasi berria den legealdi honetan, orain arteko zortzi urteko ibilbidean iraunkortasun klabean eginiko lanetan sakontzea dugu helburu”. Gauzak horrela, gaurko mintegiaren bitartez, larrialdi klimatikoaren aurrean eta landa eremuen degradazio sozial, ekonomiko eta kulturalaren aurrean, EH Bilduk maila lokaleko instituzioetan duen indar eta ardura norabide horretan egonkortzeko klabe ezberdinak eskainiko dizkie udal hautetsiei. Hemendik aurrera, herriz herri, larrialdi klimatikoari aurre egin eta Araba biziberritzeko neurri zehatzen plangintzak osatu eta gauzatuko ditu EH Bilduk.

Izan ere, toki erakundeetan egin beharreko lanaren garrantzia azpimarratu du. “Udalak dira herritarrengandik gertuen dauden erakundeak eta bertan ditugun eskumenetatik abiatuta, gure herrietako bizitzak hobetzeko neurriak lantzeko konpromisoa dugu”, azaldu du Ruth Ibisatek, EH Bilduko Udalgintza arduradunak Araban.

Baina herrietako eragile eta herritarrekin batera jarduteko konpromiso irmoa du EH Bilduk gainera eta hori dela eta, datozen hilabeteotan, herriz herri eta gure hautetsi zein militanteekin batera, maila lokalean, udalgintzatik landu beharreko gaien ildo estrategikoak modu kolektiboan eraikitzen jarraituko du.

Eh Bilduk “ekintzak” eta ez “hitz hutsak” eskatu ditu De Miguel auzian azaldutako praktika ustelak desagerrarazteko

Benetan inork pentsa al dezake herri honetan urtetan funtzionatu duen trama batek, hainbat administraziotan modu irregularrean kontratuak esleitu eta esleipenengatik komisioak kobratu zituenak modu autonomoan funtzionatu zuela, inork horren berri izan gabe?

| 2019-12-18 13:29:00

EH Bilduk "ekintzak" eskatu ditu, eta ez "hitz hutsak", Miguelen auzian egiaztatu diren praktika ustelak desagerrarazteko. Epaia aztertu ostean, EH Bilduk ondorioztatu du epaiak argi uzten duela trama ustel bat dagoela komisioak kobratzeko, kontratazio irregularrak egiteko eta EAJk kudeatutako administrazioek esleipen publikoak lortzeko. Hori dela eta, EH Bilduk "borondate politikoa" eskatu du praktika horiek desagerrarazteko, eta iragarri du datozen egunetan ekimenak berrartuko dituela Ustelkeriaren aurkako Bulego bat sortzeko proposatutako legearen tramitazioa bizkortu dadin. EH Bilduk berak proposatu zuen eta erabat geldirik dago ekimena Eusko Legebiltzarrean.

De Miguel auziko sententziaren inguruan balorazioa egiteko Larraitz Ugartek agerraldia egin du Gasteizen, Ibon San Saturnino, Eva Lopez de Arroyabe eta Mikel Otero legebiltzarkideekin batera. EH Bilduren Arabako koordinatzailea Ibon San Saturninok nabarmendu du lurralde osoari eragiten dion sare baten aurrean gaudela eta erakunde-maila guztiak inplikatuta daudela. “Egiaztatu da Arabako EAJren zuzendaritza politikoko hiru kidek sortu zutela elkarte ilizito bat eta Arabako lurraldean zehar gutxienez bost urtez garatu zuela bere jarduera ustela: Aiaraldeatik Errioxara eta Añanatik Lautadara eta erakunde-maila guztietan eragina izan zuela, Eusko Jaurlaritzatik udaletaraino, Arabako Foru Aldunditik kuadrilla guztietara”, zehaztu du San Saturninok.

EH Bilduk baztertu egin du "kontu partikular" baten aurrean gaudenik, eta nabarmendu du orain zigortutakoek delituak egin ahal izan zituztela orduan Urkullu buru zuen EAJk izendatu zituelako. "Orain Urkulluk eta Ortuzarrek barkamena eskatu diete herritarrei, erantzukizunak gainetik kentzeko asmoz. Ez omen zekiten ezer. Benetan inork pentsa al dezake herri honetan urtetan funtzionatu duen trama batek, hainbat administraziotan modu irregularrean kontratuak esleitu eta esleipenengatik komisioak kobratu zituenak (hozkadak) modu autonomoan funtzionatu zuela, inork horren berri izan gabe? ", galdetu du Larraitz Ugartek.

Ildo beretik, Arabako Koordinatzaileak gogoratu du sententziak Zanbranako blokean argi uzten duela De Miguel operazioan sartu zela Araba Buru Batzarreko aginduak jarraituz. “Nekez sinets daiteke dimentsio horietako trama bat oharkabean pasatuko denik alderdiaren kontrol mekanismoetatik, bere exekutibaren zati bat operazio horretan inplikatuta zegoenean”, nabarmendu du.

Hau guztia ikusita, EH Bilduk galdetzen du hau kasu isolatua den ala icebergaren punta. "Benetan kasu bakana zen?; benetan hau oasi bat al da Espainiako Estatuarekiko?, benetan ez al dira kasu gehiago sortu, ez al da egia hau icebergaren punta baino ez dela?”, galdetu du Ugartek.

Azkenik, EH Bilduk iragarri du epaia sakon aztertzen jarraituko duela, behar izanez gero, izan ditzakeen ondorio guztiak argitzeko beharrezkoak diren ekimenak abian jartzeko.

ALBISTEAK

Asparrenak elkartasunezko 40 kit banatu dizkie etxez etxeko laguntza-zerbitzuaren erabiltzaileei babesa bermatzeko

2020-04-07 11:26:00

Herritarrek latexezko eta binilozko eskularruak eta maskarak eman dituzte, baita 3D pantailak ere, etxez etxeko laguntza-zerbitzua zein baldintza eskasetan ematen zen jakin ondoren.

Aramaioko Udala zaintzen herritarren sarearekin elkarlanean dago

2020-04-05 11:38:00

Zapi gorrien kanpaina abian jarri da herrian elkartasuna adierazteko

Donemiliagak adinekoei laguntzeko programa konfinamendura egokitu du