AKTUALITATEA


| 2025-11-26 08:36:00

Tren publiko sozial baten alternatiba defendatuko du EH Bilduk ostiral honetan Kongresuan. Euskal Herriko trenbide-alternatibei buruzko jardunaldi baten baitan egingo du, eta, gainera, Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioari "Burgosen, Araban eta Nafarroan tren publiko eta sozial bat egiteko trazaduraren eta proposamenaren azterketa" emango dio. Jardunaldia 12:30ean hasiko da Madrilgo Kongresuan, Mertxe Aizpurua EH Bilduko bozeramailearen aurkezpenarekin. Ondoren, Trantsizio Ekosozialeko idazkari eta Arabako diputatu Mikel Oterok abiadura handiko trenaren ereduaren mugei buruz hitz egingo du, eta, azkenik, David de Andresek eta Kimetz Muntxiak azterlana aurkeztuko dute.

Gainera, EH Bilduk bilera bat egingo du Garraio eta Mugikortasun Jasangarriaren Ministerioarekin aipatutako azterlana emateko. Izan ere, abiadura handiko plataforma berri bat eraikitzeko proiektuaren aurrean, EH Bilduk "egungo erronkei modu erabilgarrian, jasangarrian, azkarrean eta errentagarrian erantzuteko alternatiba egoki eta zentzuzkoa" dagoela azpimarratzen jarraitzen du. Korridore bakar batean, Denon Trena izeneko alternatiba horrek hiru zerbitzu eskainiko lituzke: herritarrentzako aldiriko trena, zerbitzu azkarra eta merkantziak.

Jardunaldian EH Bilduko Arabako eta Nafarroako ordezkariak izango dira. "Azken hilabeteetan, Abiadura Handiko Trena nondik eta nola igaroko den izaten ari da eztabaida politikoaren ardatz nagusietako bat. Azken hiru hamarkadatan trenbide sarean estatuak egindako inbertsio erraldoietan abiadura handia lehenetsi da, merkantziak, aldirikoak eta sare konbentzionala alboratuz. Eredu honen albo ondorio kaltegarriak begi bistakoak dira, eta berrikuspen bat beharko lukete, trenbideen funtzio anitzak bermatzeko helburuarekin", adierazi du Mikel Otero EH Bilduko diputatuak.

Proiektu horren aurrean, EH Bilduk defendatzen duen trenbide alternatiba erabilgarria, iraunkorra, azkarra eta errentagarria da. Erabilgarria da jendeari zerbitzua ematen diolako, herriak eta hiriak lotzen dituelako eta industrialdeei zerbitzua ematen dielako. Jasangarria da, lurraldean orbain berririk sortzen ez duelako eta bikoizketak saihesten dituelako. Azkarra da, abiadura handiko plataforma berri baten eta egungo trenbidearen modernizazioaren arteko aldea minutu gutxikoa delako. Eta errentagarria da, Miranda eta Iruñearen arteko kostua % 45 murrizten delako, 500 milioi euro gutxiago.

Alternatiba garraio eta mugikortasun eredu bat da, erantzukizunetik abiatuta lurraldearen egituraketa eta kohesioa bermatuko duena, ingurunea babestuz eta herritarrei onura sozial eta ekonomikoa ekarriz. "Gure eskualdeen beharrei erantzuteko, jendeari zerbitzua emango dion tren erabilgarria behar da, herriak eta hiriak lotuz eta industrialdeei zerbitzua emanez", zehaztu dute. "Azken batean, egungo korridorearen modernizazioari esker, denbora lehiakorretan hiriburuak elkartzeaz gain, tokiko geralekuak eta geltoki berrituak ere izango dituen kalitatezko tren publiko eta soziala izatea ahalbideratzen du”, gaineratu du Oterok.