| 2022-06-08 10:24:00

Arabako Batzar Nagusiek, osoko bilkuran bilduta, erabaki dute Arabako Foru Aldundiak nekazaritza- eta abeltzaintza-sektoreak kudeatutako hondakin organikoen konpostaje deszentralizatua bultza dezan eskatzea. Eredu austriarra ere esaten zaio, Austrian oso zabalduta baitago. Mozioa Arabako EH Bilduren ekimen batetik abiatu da, eta talde guztiek berretsi dute.

Gaiaren muina da udal hondakinen frakzio organikoa eta abeltzaintzako hondakin organikoak konbinatzea, ondoren konposta nekazaritzako ongarri gisa erabiltzeko, behar bezala tratatu ondoren. Horrela, jatetxe, eskola-jantoki, etxebizitza eta abeltzaintza-ustiategietatik sortutako hondakin organikoen nahasketak nekazaritzako ustiategietarako kalitatezko ongarria lortzea ahalbidetuko luke.

Eredu horrek arrakastaz funtzionatzen du Europan, eta Araba egokia da horrelako ekimen bati ekiteko: «Hondakin organikoen kudeaketa hobetzearen eta hondakin horiek ongarri organiko natural bihurtzearen alternatiba erreala da, nekazaritza- eta abeltzaintza-erabilerarako ongarri gisa berrerabil daitezkeenak. Beraz, ekonomia zirkularraren aldeko apustu garbia da, eta, horrez gain, hondakin horiek kudeatzen eta tratatzen dituzten ustiategientzat nekazaritza eta abeltzaintzako jardueratik aparteko diru-sarrera bat lortzea ahalbidetuko du; era berean, ingurumen-irtenbide jasangarriagoa da hondakina in situ berrerabiltzeagatik, eta sistema konbentzionala baino merkeagoa», esan du Kike Fernández de Pine-do EH Bildu Arabako batzarkide-taldeko bozeramaileak.

EH Bilduren ekimena

Ekimena EH Bilduk eta Foru Gobernuak 2017ko aurrekontuetarako sinatutako akordioan jasota zegoen. Hasieran akordioa bete ez bazen ere, gerora bi proiektu pilotu jarri ziren martxan, oso emaitza onekin.

Fernandez de Pinedo pozik agertu da akordioarekin: «Ez genuen ulertzen zergatik ez zen ezer egiten arlo horretan, 2017an sinatutako akordioa gorabehera. Hala ere, uste dugu gaurkoa akordio ona dela nekazaritzako konpostaje-sistema deszentralizatuan eta ekonomia zirkularrean aurrera egiteko eta lehen sektorearen baldintzak hobetzeko, sistemak aparteko diru-sarrerak ahalbidetuko baitizkie nekazaritzako eta abeltzaintzako sektoreko langileei».