| 2020-03-12 11:16:00

Gasteizko eta Arabako EH Bilduk agerraldia egin dute elkarrekin, aldundiari prestazio eta zerbitzuen zorroaren maparen eskumenak bere gain har ditzan eskatzeko.

Rocio Viterok salatu du EAJk eta PSEk bost urte daramatzatela zaintza den balio publikoa urratzen. Zinegotziak deitoratu du azken urteotan ikusten ari direla gizarte zerbitzuek ez dietela pertsonen beharrei erantzuten, eta duela urte batzuk aitzindaria eta berritzailea izan zen sistema bat jada ez dela hala, udal eta foru gobernuen apustu hutsagatik.

Zentzu horretan, EH Bilduk gizarte zerbitzuen sistema berri baten aldeko apustua egiten du, baina horretarako beharrezkotzat jotzen du legeek eskatzen dutena finkatzea eta betetzea. "Gure legeak aplikatzea eta gauzatzea beharrezkoa da aurrera egiten jarraitzeko", adierazi du Rocio Vitero zinegotziak. Horretarako, EH Bilduk mozio bat erregistratu du ostegun honetan, bai Udalean, baita Batzar Nagusietan ere, Zorroari buruzko Dekretua bete dadin eta Gizarte Zerbitzuetarako sarbidea bermatu dadin eskatzeko.

Gainera, Gasteizko Udalak gizarte-zerbitzuen estaldurari dagokionez duen izaera subsidiarioa ezagututa, EH Bildu-k beharrezkotzat jo du Gizarte Ongizaterako Foru Erakundeari eskaera bat egitea gaur egun bere gain hartzen ez dituen eskumenak bere gain hartzeko.

"Arabako Gizarte Zerbitzuek ezin dute gehiago itxaron"

Claudia Venceslao batzarkideak gogorarazi duenez, 2015ean lankidetzarako esparru-hitzarmen bat sinatu zen Udalaren eta Aldundiaren artean, lankidetza-hitzarmen horren bi berritzerekin. Aurtengo abenduaren 31n akordio hau amaituko da.

Horregatik, Venceslaok salatu du Foru Aldundiak denbora nahikoa izan duela urteotan bere eskumenak bere gain hartzeko eta 2008an onartutako Gizarte Zerbitzuen Kartera eta Mapa martxan jartzeko. Hori dela eta, Gizarte Zerbitzuen Foru Departamentuak araudi hori bete eta bere erantzukizuna bere gain har dezala exijitu du.

Amaitzeko, Venceslaok esparru hitzarmen horren berritzerik ez egotea exijitu du: "Aldundiak ez ditu bere gain hartu 2017an martxan jartzea edo zabaltzea helburu zuten zenbait baliabide. Gizarte Zerbitzuak serio hartzeko eta inor ez dela atzean geratuko bermatzeko garaia iritsi da".