| 2021-12-02 11:15:00

EH Bilduren iritziz, legealdiko eskandalurik handienetako baten aurrean egon gaitezke. Gaur egun ez dago Klima Aldaketari eta Trantsizio Energetikoari buruzko Legerik, Lurralde Antolamenduari buruzko Legea Ingurumen Administrazioari buruzko Legearen zuzenketa baten bidez aldatzeko saiakera hori iritsi denean.

Zer lortu nahi da horrekin? Lurraldea antolatzeko politiketan joko-arauak aldatzea, eta, azkenean, leku jakin batzuetan proiektu jakin batzuk inposatzea. EAJk eta PSEk lege baten tramitazioa baliatu dute oinarrizko beste lege bat aldatzeko, toki-erakundeei kontsultatu ere egin gabe. Azken finean, horiek baitira erakunde kaltetuenak.

Gure ikuspuntutik, EAJ/PSE alderdiek euskal gizartearen aniztasun politikoaren aurka egiten dute. Gobernuko alderdien gehiengo absoluturik ez dagoen lekuetan azpiegiturak ezarri nahi dira. Aldaketa horren bidez, Goi-mailako Interes Publikoko Proiektuen figura sartu nahi da araudian, eta proiektu horiek, behin deklaratuta, hirigintzako eta lurralde-antolamenduko gainerako erregulazioen gainetik jarriko dira. Hau da, Eusko Jaurlaritzak bere kabuz deklaratzeak tokierakundeek, hau da, erakunde eskudunek eta legitimoek (udalek) hartutako erabakiak baliogabetzea edo de facto baliogabetzea ekarriko du.

Hirigintza-eskumena da udalek betetzen duten eginkizun garrantzitsuenetako bat, honako hauek baitira: udalerriaren etorkizuna antolatzea eta eraikitzea, eta udalerriaren lurraldea eta biztanleen ongizatea defendatzea.

Lurralde Antolakuntzari buruzko Legea aldatzeko asmoak tokiko demokrazia murriztea dakar, herritarrek goi-mailako interes publikoko proiektu bat ezartzearen ondorioz udalerrian erabakitako alderdiak baliogabetuko baititu. Eta hau gobernantza kolaboratiboarekiko guztiz kontrakoa da. Izan ere, azpiegiturak tokiko erakundeen irizpidearen aurka inposatzea badira, horrek gizarte-gatazketara garamatza ezinbestean.

Horregatik guztiagatik, Sopelak EAJri eta PSEri eskatu die zuzenketa egiteko, Ingurumen Administrazioari buruzko Legearen 61. zuzenketa kentzeko eta Udalak eta herritarrak alde batera ez uzteko.

Info gehiago:

1. Sopelako EH Bilduren mozioa
  2. "Gasteizko eta Irungo udalak Ingurumen Administrazioko Legeari egindako zuzenketaren aurka agertu dira" (Berria, 2021/11/26).