Irun

Mugikortasun politika ausart eta arduratsuak garatzeko unea da

| 2020-05-08 12:01:00

Duela egun batzuk Mertxe Aizpuruak Diputatuen Kongresuko tribunan, Xabier Euzkitzeren poema eder bat errezitatu zuen. Hausnarketa polit bezain sendoa, hainbeste irrikatzen dugun normaltasun hori iristen denean gogoan izan beharko genukeena: “airea, lurra, ura eta zerua ederki daude zuek gabe. Itzul zaiteztenean, gogoratu nire gonbidatuak zaretela, ez nire jabeak»

Ohitura eta politika asko aldatu behar ditugu ideia hori gure bizitzaren oinarria izan dadin, eta krisi hau aukera bat izan daiteke. Gizarte justuagoa, enpatikoagoa eta atseginagoa eraikitzeko aukera, baita ingurumenarekiko ere.

Hausnarketarako garai honen ondorioz, politika ausartak eta arduratsuak bultzatu behar dira arlo askotan, eta horietako bat, zalantzarik gabe, mugikortasunarena da. Dagoeneko, bidea jorratzen hasia da: udalerri batzuk bizikleta garraio nagusia duen mugikortasun ereduarekiko konpromisoak hartzen hasiak dira.

EH Bildurentzat funtsezkoa da mugikortasun jasangarri eta seguru baten aldeko apustua egitea. Horretarako zutabe nagusiak, urteetan ibilgailuei utzitako zenbait espazio oinezko eta txirrindularientzat berreskuratzea eta garraio publikoaren sustapena izango dira.

Bizikletaren aldeko Hirien Sareak, hirietan 30 km/h abiadura muga ezartzea proposatzen du, trafikoak sortutako arrisku egoera murrizteko modu gisa, eta baita mugikortasun aktiboa bultzatzeko mekanismo gisa ere. Bada denbora Irunen 30 km/h muga ezarri zenetik, eta errealitateak erakutsi digu neurri hori, berez, ez dela nahikoa:

Irunen bizikletaren erabilera bultzatu behar dugu mugikortasun seguru eta jasangarria lortzeko. Eta horretarako gure hiriaren egungo diseinua aldatu behar dugu, txirrindularientzako espazio seguru gehiago emanez, oinezkoei kalterik eragin gabe. Horretarako funtsezkoa izango da Irunen bizikletak beste ibilgailu batzuekin batera egotea lantzea. Zentzu horretan ezinbestekoa da bizikletan doazenen segurtasuna lehenestea, adibidez, bide oso bat garraio publikoari eta bizikletei utziz, edo zenbait kale ibilgailuen ohiko trafikoari itxiz ere.

Bizikletak alokatzeko zerbitzu publiko bat ezartzeko historikoki egin dugun eskaeraz harago, bidegorrien sarea hobetu eta handitu behar da. Horrekin batera, kale batzuk oinezkoentzat egin behar dira, familia guztiek bizikleta bat izateko aukera bermatu behar da, hura erosteko laguntza osagarriak diseinatuz (bai mekanikoak, bai elektrikoak), aparkaleku seguruak jari behar dira, eta udalak ziklologia-zerbitzuak bultzatu behar ditu urbileko merkataritzan, baita udal zerbitzuetan ere. Hauek guztiak, Irun atseginagoa lortzeko bideratutako proposamenak dira.

Baina ezin dugu ondorengo kontzeptua ahaztu: pedagogia. Zalantzarik gabe, Bide Heziketa bezalako proiektuak funtsezkoak dira. Ekimen hau, bizikletaz ibiltzen irakasteaz harago, gidarientzat ere baliagarria da: arriskutsuak izan daitezkeen jarrerak zuzentzen ikasteko baliagarria izango zaie, bizikletan doazenak seguru joan daitezen. Segurtasun horrek, bizikletaren erabilera bultza dezake.

Ez dugu lortuko Irun jasangarri bat mugikortasun-neurriekin bakarrik. Mugikortasunaz ari gara, bai, baina baita ingurumenaz, garapen iraunkorraz... ere. Arlo eta instantzia askotatik lan egin behar da beste gizarte mota bat ardatz izango duen kultura barnera dezagun. EH Bilduk neurri horiek bultzatzeko lan egingo du, ez bakarrik gure udalean, baita ordezkaritza dugun erakunde guztietan ere.

Euzkitze berriz aipatuta, bere poemaren hasierak honela zioen: "Mundu batean oheratu eta beste batean esnatzen gara". Egin dezagun mundu berri hori, gutxienez, oheratzen garen hura baino hobea izatea.

Melida: “Herri bezala aurrera egiteko eta jendearen bizi-baldintzak hobetzeko baldin bada, EH Bildu hor egongo da”

| 2020-01-23 14:47:00

Irungo EH Bilduk eta PSEk 2020ko aurrekontuetarako 5,2 milioi euroko aurrekontu akordioa sinatu dute. “EH Bilduren zeregina beti izan da herritarren bizi-baldintzak hobetzea eta horretarako proposamenak egin izan ditugu. Aurrekontu akordio honek azaroan EH Bilduk aurkeztu zituen zuzenketak jaso ditu, ia bere osotasunean”, azaldu du Jokin Melida EH Bilduko bozeramaileak. Prentsa agerraldian parte hartu dute baita ere Oihana Briones EH Bilduko zinegotziak eta, PSEren aldetik, Jose Antonio Santano alkateak eta Miguel Angel Paez alkateorde eta ogasun delegatuak.

PSEk eta EH Bilduk lortutako adostasunean, etxebizitzarena da akordioak jasotzen duen bloke nagusia, ia 4,5 milioi eurokoa. Horren bidez, alokairu publikoko etxebizitza parke garrantzitsua sortuko da lehen aldiz Irunen. Etxebizitzarekin jarraituta, Emigrazio eraikinaren erabilera zehazteko prozesu parte hartzailea egingo da eta bertatik ateratzen den proiektua gauzatzeko konpromisoa ere adostu da. Gazteentzako emantzipazio neurriak ere martxan jarriko dira.

“Energia Berdeari erreparatzea ezinbestekoa da bizi dugun aldaketa klimatikoaren garaiotan eta horretarako Energia Berdearen agentzia sortuko dugu eta trantsizio ekologikorako neurriak martxan jarriko ditugu”, adierazi du Melidak.

Bestalde, berez garai zailak bizitzen ari diren Irungo merkatarientzat eta “ikusita Zaldunbordako proiektuarekin tematuta jarraitzen duela Hondarribiako EAJk, benetan garrantzitsua iruditzen zaigu Irungo merkatarientzat diru-laguntzak jasotzeko irizpideak zabaltzea eta diru kopurua handitzea”.

Aipatutakoez gain, liburutegietan eta eskoletan euskararen erabilera sustatzeko neurriak adostu dira eta, memoria historikoari dagokionez, 36ko gerratik honako ikerketa, dokumentazioa eta katalogazioa egingo da datozen urteetan.

“EH Bilduk erakutsi du arduraz jokatzen duela eta herritarren interesak alderdien interesen aurretik jartzen dituela. Akordioetako edukiak aztertzen ditugu, onuragarriak diren ala ez, eta horren arabera hartzen ditugu erabakiak. Gauza bat argi dago: herri bezala aurrera egiteko eta jendearen bizi-baldintzak hobetzeko baldin bada, EH Bildu hor egongo da”, erantsi du Melidak.

ALBISTEAK

Energiaren zerbitzu berdea sortzea proposatu du Irungo EH Bilduk

2019-10-15 11:10:00

Koalizioak udal gobernuarekin partekatu nahi du gaiaz egindako lanketa sakona