| 2020-09-02 13:09:00

Ikasturte politiko berria hastera doa, eta, zalantzarik gabe, osasun-krisia eta horrek sortu duen krisi ekonomikoa izango dugu protagonista. Eusko Jaurlaritzatik eta bestelako erakundeetatik ardurak eskatu dizkigute herritarroi, eurek ere dituzten erantzukizunak ahaztuz. Hezkuntza arloan Jaurlaritzak izan duen inprobisazioa eta baliabide falta horren adibide argia da. AHTaren kilometro bakoitza egiteko xahutu den diruarekin, zenbat irakasle kontratatu ahalko lirateke? Zenbat gela berri egokitu? Lehentasun kontua da.

Getxori dagokionez, Udalaren lidergo eta ideia falta nabaria da. EH Bildutik prest agertu gara elkarrekin aritzeko eta krisi honi denon artean aurre egiteko, ekarpenak eginez eta konponbideak proposatuz. Baina "normaltasun berri" honetan ere, EAJk eta PSEk inposaketaren bidea hartu dute.

Horren erakusle da Udaltzaingoaren araudi berriarekin gertatu dena. EAJk eta PSEk onartu dute eta oposizioak, herri-mugimenduak eta sindikatuek ez dute aukerarik izan bere erredakzioan parte hartzeko. EH Bildutik 33 emendakin aurkeztu dizkiogu, eta 8 onartzea lortu dugu: euskarari lehentasuna ematea, bizikleta udaltzaingoaren ibilgailu modura gehitzea... Baina zoritxarrez, gure ekarpen gehienak ez dituzte onartu: animalien ongizaterako unitate bat sortzea, udaltzainen zenbakia uniformearen aurrekaldean eta atzekaldean agertzea eta abar.