Gasteiz

Iradier Arenan "akustika bikaina" lortzeko potentziala erakusten duen txosten bat argitara atera du EH Bilduk

Urtaranen gobernuak 6 hilabetez baino gehiago izan du ezkutatuta txostena, non "aparteko kalitatezko ekipamendua" lor daitekeela jasotzen den, 3 milioi eurotik beherako kostua duen erreforma eginda

| 2019-12-09 10:51:00

Euskal Herria Bilduk argitara atera du Kanpo-aholkularitza batek egindako txostena, Iradier Arena erabilera anitzeko eraikin gisa egokitzeko beharrezkoak diren erreformak eta obrak definitzea helburu duena. Txosten horretan, enpresak aipatutako eraikinaren potentziala ezagutzera ematen du: "Proposatutako erreformak eginez gero, ekipamenduak aparteko kalitatea izatea bermatuko luke, edozein motatako jarduera artistiko, eszeniko, kongresual edo kirol jarduera hartzeko".

Txostenak dioenez, "obra horien kostua 2,376,904,80 eurokoa da. ERABILERA ANITZEKO IRADIER ARENAk” aparteko akustika izango du, edozein auditorio nazionalen parean, intsonorizazio oso garrantzitsua izango du kutsadura akustikoa saihesteko, […] nazioarteko ekoizpen handiak hartzeko aukera izango du, honako hauek izango dituelako: kutxa eszeniko bat, estalki akustikoa eta tramoya", dio txostenak. Dokumentuak jasotzen du, gainera, hiri osoan ez dagoela ekipamendu garrantzitsuagorik "Gasteiz gorenean egon daitekeela” sinesten uzten ez digunik.

Izan ere, EKO Ingenieria Acustica enpresak ere osatu duen dokumentuan jasotzen denez, erabilera anitzeko ekipamendu deritzona eraikitzeko orduan, "ez zen kontuan hartu ez sonoritatea (akustikoa), ezta intsonoritatea ere (kutsadura akustikoa)”. Horregatik dio "hiltzeko zorian" jaio zen ekipamendua dela, eta horregatik azpimarratzen du txostenak hura eraberritzea beharrezkoa dela; izan ere, Iradier Arena "gure hiriko eta inguruko kultura-erreferentziazko ekipamendua" izango dela dio.

Miren Larrion EH Bilduko Gasteizko bozeramaileak txosten horren garrantzia azpimarratu du. "Dokumentuak aukera ematen du gutxiagora datorren eta erabilerarik ez izatera kondenatuta dagoen kultur azpiegitura bat bizitzaz betetzeko. Txosten horrek erakusten du hori alda daitekeela, eta Gasteizen jada ezarrita dauden kultura-azpiegiturak benetan aprobetxatzeko bidean aurrera egin dezakegula", adierazi du bozeramaileak. Halaber, mahai gainean jarri du alderdiak hiriko azpiegituretarako planteatzen duen ibilbide-orria: "Eraberritu dezagun Iradier Arena, eta gauza bera egin dezagun Printzipal Antzokiarekin, eta bata bestearen osagarri bihur ditzagun, kultura-programazioan eskaintza handiagoa egin ahal izateko. Gero, hirugarren urrats gisa, hirian auditorium bat beharrezkoa den ala ez erabakiko dugu”.

Txostenak nabarmentzen duenez, "kutxa eszeniko oso bat duen antzoki bihurtu ahal izango da". Eszenatoki nagusiak 25x16x16ko neurriak izango ditu. Era berean, txostenak honako hau dio: "Ekipamendu erosoa izango da. Bere ezaugarriak dituen edozein antzoki edo barrutiren erosotasunak izango ditu, 4.000 eta 7.100 pertsona artean kultur ekoizpenetan eserita eta 10.000 pertsona arte kirol erakustaldietan".

Akustikari dagokionez, txostenak egin beharreko hiru ekintza zehazten ditu: sabai proiektatu bat jartzea, gortina akustikoak jartzea eta, azkenik, perimetroan gortina akustiko motordunak jartzea.

Hala ere, kezkatzekoa da duela urte erdi baino gehiago egindako txosten bat dela, 2019ko maiatzaren 23koa, eta gobernuak denbora horretan guztian ez duela argitaratu, txosten horrek sortzen duen interes orokorra kontuan hartu gabe. Felix Gonzalez EH Bildu Gasteizko zinegotziak salatu duenez, "Urtaranen gobernuak txosten hau kajoi batean gordeta izan du 6 hilabetez baino gehiago. Auditoriumaren gisako proiektuak lehenesten ditu Urtaranek eta horiek arriskuan jar ditzaketen proiektu guztiak ezkutatzen ditu gobernuak".

EH Bilduk Euskararen Egunari buruzko Adierazpen Instituzionalarekin Alderdi Popularraren irudia zuritzea saihestuko du

EH Bilduk euskara erabili eta sustatzeko konpromisoa berretsi du, eta, horregatik, ez da PPren ondoan agertuko Adierazpenaren egunean; izan ere, PPk, beste behin ere, gure hizkuntzari eraso egin dio azken asteetan

| 2019-12-02 09:17:00

EH Bilduk ez du Euskararen Egunerako EUDELek proposatutako Adierazpen Instituzionala sinatuko. Hori egiten du, hain zuzen ere, gure hizkuntzarekin duen konpromiso sendoagatik eta koherentziagatik; izan ere, EH Bilduk uko egiten dio adierazpen polit eta hutsala sinatzeari egunez egun euskara desprestigiatzen eta erasotzen dutenekin.

Euskal Herria Bildutik ezinbestekotzat jotzen da euskararen sustapenari eta normalizazioari begira konpromisoak hartzea. Horregatik, Euskararen Eguneko Adierazpen Instituzional batek jaso beharko luke, beste proposamen batzuen artean, erakundeek euskara lehentasunez erabiltzea herritarrei komunikazio ofizialetan eta beste erakunde batzuetara jotzerako orduan.

Azken asteetan, ordea, Alderdi Popularrak agerraldia egin du neurri hori salatzeko eta hizkuntza-askatasunen aurkako erasotzat jotzeko. Are gehiago, PPk mozio bat eramango du hurrengo Gasteizko osoko bilkurara, eta, bertan, "aho batez" gaitzetsi nahi dute Eusko Jaurlaritzak euskarari buruz duen dekretu berria. Adierazpena asmo onez eginda dago, hobetzea posible den arren. Edonola ere, EH Bilduk ez du testu hori irakurriko geure hiritarren hizkuntz eskubideak murriztu eta mugatu nahi dituztenenekin batera.

EH Bilduren bozeramailea den Miren Larrionek adierazi du, “euskararekiko gehitzeak baino ez du balio, bada garaia gure hizkuntza defendatzeko eta euskara eta euskaldunon eskubideak erasotzen dituztenei aurre egiteko. Horregatik ez dugu Alderdi Popularraren irudia txurituko Adierazpen Instituzional honekin”.

ALBISTEAK

Ostalaritza, merkataritza eta turismoari arreta zuzena emateko bulego bat martxan jartzea eskatu du EH Bilduk

2020-05-21 11:36:00

EH Bilduk ziurtagiri bat eskatu du osasun eta higiene arloko araudi osoa betetzen duten negozioak egiaztatzeko.

EH Bilduk neurriak proposatu ditu udalaren diru-sarrerak indartzeko, eta dirua eskura izateko krisiak eragin dituen lehentasun berriei aurre egiteko

2020-05-19 12:19:00

Udalaren jasangarritasuna kolokan jarriko ez duen planteamendu integral bat egitea proposatu du EH Bilduk, premia handiena duten alorretan oinarritutako neurriak ezarriz, hala nola, osasunaren, gizarte babesaren eta suspertze ekonomikoaren alorretan. Kalkulatu du 15-20 milioi bitarte inbertitu ahalko direla behar berriei erantzuteko.

EH Bilduk presoei eta senideei ezarritako zigorra salatu, eta egungo espetxe politika behin betiko amaitzea exijitu du

2020-05-15 14:32:00

Euskal presoen eta bere senideen egoera zaila zen, baina are gehiago zaildu du osasun larrialdiak, honezkero bi hilabete pasa direlako bisitak jasotzeko aukera kenduta.

Gasteizen komun publikoak jartzea eskatu du EH Bilduk

2020-05-15 12:05:00

Amancay Villalba, EH Bilduko zinegotzia Gasteizen: "Erakundearen ardura da pertsona guztien beharrak asetzea eta kudeatzen dituen espazioen osasungarritasunari eustea".