AKTUALITATEA


| 2025-03-07 09:07:00

Kostaldeen Zuzendaritzak zehapen-espediente bat ireki dio Donostiako Udalari, bederatzi ez-betetzeengatik eta eskatzen dio legez kanpo lortutako mozkinak itzultzeko betebeharra, 584.337,60 eurokoa, teknikariek Zmarek itsas pasealeku betean espazio hori ustiatzean egindako arau-hauste batzuk egiaztatu ondoren. Lagapen-kontratu hori Ogasun eta Finantzetako zinegotziak eta Zurriola Ocean Center aldi baterako enpresa- elkarteak sinatu zuten 2023ko martxoaren 1ean, «ostalaritza-zerbitzuetarako eta/edo jarduera nautikoekin lotutako prestakuntza- eta biltegi-ikastaroak emateko».

2025eko otsailaren 3ko ebazpenean, Kosta Zuzendaritzak adierazten du salatutako ez- betetzeak «arau-haustetzat» jotzen direla. Aipatutako bederatzi irregulartasunetatik, deigarria da ostalaritza-negozioak erabilera publikora bideratutako espazioak interes partikularren alde eta interes orokorraren kalterako hartu izana, nahiz eta baldintza- agirietan jasota egon erabileraren izaera.

Zentzu horretan, karguen pleguan berariaz jasotakoa gogorarazten du: «hemen zehatutako ez-betetzeak ingurune naturala arriskuan jartzen du, neurri handiagoan edo txikiagoan, ostalaritza-jarduerak ingurunean duen eragin negatiboaren arabera, bai eta erabilera komun, aske eta doakoa mugatzen duenaren arabera ere; aitzitik, helburu ekonomiko hutsarekin zerbitzu honetan parte hartzen duten enpresen interes partikularrak lirateke, haienak bakarrik».

Gainera, kasu askotan, ez-betetze horiek guztiz egiaztagarriak dira, gutxieneko kontrol batekin. Adibidez, kanpoko terrazaren azalerak 214,37 m² hartzen ditu, baimendutako 120 m²en ordez. Ostalaritzara bideratutako eraikin itxiaren azaleran ere gehiegizko okupazioa egiaztatu da; izan ere, 150 m² horiek okupatu beharrean, 339,66 m² okupatzen ditu, eta 374 m² da, sotoko solairuan ostalaritza-erabilerako biltegia jartzeko baimenik gabeko obrak egitea gehituz gero.

Beste behin ere, EH Bildutik salatu nahi dugu ez direla bete Udalak lehiaketa ezberdinen lizitazioan ezarritako baldintzak (Dbizi, Empark, Zmare) eta Udal Gobernuak ez duela arduraz jokatzen, nahiz eta honek kontrakoa defendatu. «Eta dokumentuek frogatzen dute hori», adierazi du Ricardo Burutaranek.

EH Bilduko zinegotziak prentsaurrekoa eman du, baieztatuz «Udal Gobernuak kontzesio publiko baten kontrola egiteko duen ezintasuna eta ardura falta» agerian gelditu direla berriro ere. Ohartarazi behar da, gainera, emakida horretan Gobernu honen jarduera ez dela mugatu lizitaziora ateratzera; izan ere, konpromisoa hartu zuen, eta hala egin zuen, 300.000 eurorainoko ekarpena egiteko lizitaziora atera aurretik eraikina egokitzeko.

Nahiz eta Udalak alegatu dokumentazioa eskatu diola ZOC aldi baterako enpresa elkarteari, auzia da espedientea hasi aurretik eskatutako informazioak ez duela zerikusirik arau-hausteekin. 2024ko abenduaren 3an, obrak eginak izatearen justifikazioa eskatu zion, eta derrigorrean aurkeztu behar zituzten harrera-akta, obren azken likidazioa eta egindako ordainketak justifikatzeko fakturak. Hau da, Udalak enpresari hitzemandako 300.000 euroak justifikatzeko dokumentuak.

Era berean, sinatuta izan behar dituzten erantzukizun zibileko polizak eta dagozkien ordainketen ordainagiriak eskatu ditu, bai eta obraren amaierako ziurtagiria ere, obraren amaierako proiektu onetsiarekin batera. «Errekerimendu horietako bat bera ere ez zen egin orain atzemandako arau-hausteak zuzentzeko», defendatu du.

Udal Gobernu honek erreakzionatu egin du Kostadearen zuzendaritzak espedientea abiatu ostean, modu anbiguo samarrean eskatuz «erabilera egokia bermatzeko eta berehala lehengo egoerara itzultzeko beharrezkoak diren neurriak». Oraingoz, kanpoko terrazan kartelak, aulkiak eta itzalkinak pilatzea besterik ez da kendu, baimenduta ez zegoen azalera okupatzen zutenak.

Alegazioen justifikazioan, Udalak ez dio aurkeztu inongo zehapen-espedientearen kopiarik ZMare-ri egindako bederatzi arau-hausteengatik (emakidaren baldintza-agirietako 17. artikuluak ezartzen duen bezala).

EH Bildutik kezkatzen gaitu Zmare-k nola justifikatu nahi duen kanpoko terraza zirkularraren erabilera «modu polibalentean, ostalaritzako erabilerak, kanpaina publikoak, komunikazio ekintzak, formazio eta bisualizazio jarduerak… eginez» (sic). Horrez gain, «kartelak, aulkiak eta eguzkitakoak kentzearekin 120 m²-ko kanpoko terraza geratzen dela» argudiatu du. Era berean, baldintza-agiriek argi eta garbi ezartzen dute ostalaritzako/jatetxeetako jarduerarako gehieneko azalera eraikia 150 m²-koa dela.

Honekin guztiarekin, interpelazio bat erregistratuko dugu datorren martxoaren 17ko batzordeetan defendatzeko, eta argitu dezan Udal Gobernu honek zer dela-eta beste administrazio batek antzeman dituen irregulartasunak.

Kostaldearen zuzendaritzak arau-haustetzat kalifikatu dituenak zerrendatzen dira:

1. Komunen izaera publikoa adierazten duen kartelik ez egotea.

2. Hondartzako zerbitzu publikoetarako korridore gisa erabiltzen zen sotoan kirol-erabilerarako materialak biltzea.

3. Sotoan aldagelak ixtea, hondartzako zerbitzu publikoetarako korridore gisa.

4. Sotoko salbamendu- eta sorospen-ikastaroetako materialerako biltegia, hondartzako zerbitzu publikoetarako korridore gisa erabiltzen zena.

5. Sotoan kirol-erabilerarako dutxak eta armairuak jartzea, hondartzako zerbitzu publikoetarako korridore gisa.

6. Kartelak, aulkiak eta eguzkitakoak jartzea kanpoko terrazan, baimenduta ez zegoen azalera batean.

7. Kanpoko terraza zirkularra erabiltzea jarduera gastronomikorako, prestakuntzara bideratuta zegoenean.

8. Sotoan ostalaritza-jarduerarako biltegi bat eraikitzeko baimenik gabeko obra bat egitea, hondartzako zerbitzu publikoetarako korridore gisa erabiltzen zena.

9. Itxitako eraikineko lehen solairu osoa gastronomiajarduerarako erabiltzea, eraikuntza gehiena prestakuntzarako erabili behar zenean.