Araba

EH Bilduk azken lan istripua salatu du

Doluminak eta elkartasuna helarazi die senide, lankide eta langunei

| 2020-02-21 17:53:00

EH Bilduk Gasteizen lan istripuan hildako azken langilearen senide, lankide eta lagunei doluminak eta elkartasuna helarazi die gaur. Era berean, azken lan istripu hori salatu egin du eta deituko diren mobilizazioetan parte hartzeko deia egin du. Azkenik, Arabako Batzar Nagusietan bozeramaileen batzordean eztabaidatzeko adierazpen instituzionala aurkeztu du. EH Bilduk agerian utzi nahi du 2020a zorigaiztoko urtea  izaten ari dela. Honekin 13 dira urtea hasi zenetik lan istripuetan hildako langileak, eta beste bik desagertuta jarraitzen dute Zaldibarko zabortegiaren hondamendiaren ondorioz. Hildakoetako hiru arabarrak dira, eta bat gehiago Gasteizera lanera etortzean. Hori dela eta, EAJk eta PSEk duela aste gutxi gertatutakoa ez errepikatzea espero du eh Bilduk, eta, oraingoan, ekimena babestea.

Jarraian testu osoa:

1.-  Arabako Batzar Nagusiek atsekabea adierazten dute atzo Gasteizen beste langile bat hil zelako asteazkenean izandako lan istripuaren ondorioz. Honekin 13 dira lan istripuetan hildako langileak urtea hasi zenetik eta beste bik desagertuta jarraitzen dute Zaldibarko zabortegiaren hondamendiaren ondorioz. Hildakoetako 3 arabarrak dira, eta beste 1 Gasteizera lanera zetorrenean. Arabako Batzar Nagusiek doluminak helarazi nahi dizkiete hildakoen langileen familiei, lagunei eta lankideei. Era berean Arabako Batzar Nagusiek lan-istripuen salaketa publikoa egiten dute, eta Eusko Jaurlaritzaren Segurtasun Sailak eta Osalanek heriotzaren inguruabarrak argitu ditzatela eskatzen dute, familia eta senitartekoei informazioa eman ahal izateko.

2.- Arabako Batzar Nagusiek agerian utzi nahi dute lan-prekarietateari aurre egin behar zaiola, lan istripuak ekidin egin behar direla gauza guztien gainetik eta kosta ala kosta, lan-segurtasunak lehentasunezkoa izan behar baitu edozein lanetan. Ezinbestekoa da laneko osasunari eta segurtasunari buruzko kanpainak bultzatzen jarraitzea, baita laneko arriskuen prebentziorako arauak bete daitezela eskatzea ere, bereziki lan-prekarietate egoeretan.

3.- Horregatik guztiagatik, Arabako Batzar Nagusiek erakunde guztiei eskatzen diete lan-arriskuen prebentziorako jardunbide egokiei buruzko proiektuak gauzatzen laguntzeko – lan-administrazio, sindikatu eta patronal-erakundeekin koordinatuta–, laneko segurtasunaren eta osasunaren aurkako delituen kontra aritzeko zein ikuskapen-zereginak areagotu eta hobetzeko.

4.- Halaber, Arabako Batzar Nagusiek bat egiten dute heriotza hauek guztiak salatzea eta hildakoen familiei babesa eta elkartasuna adieraztea xede duten ekimenekin, eta horietan parte hartzera dei egiten diete herritar guztiei.

EH Bildu-k Arabako Haranak ureztatzeko alternatibak bilatzeko, berregituratzeko eta eguneratzeko eskatu du

ACUAES enpresa publikoak Barrongo urtegia eraikitzeari uko egin ostean, beste aukera batzuk aztertzeko eskatu du EH Bilduk, hala nola baltsak eraikitzea.

| 2020-02-19 09:16:00

ACUAES enpresa publikoak Barrongo urtegia eraikitzeari uko egin ostean, EH Bildu-k mozio bat aurkeztu du Arabako haranak ureztatzeko proiektua "eguneratu, berreraiki eta alternatibak bilatzeko" eskatuz.

Mozio horren bidez, beste aukera batzuk aztertzeko ere eskatu du EH Bildu-k, hala nola, baltsak eraikitzea, beharrezkoa balitz, eremu horretako ureztatze beharrak bermatzeko. "Lehen sektorea eta eskualdea biziberritzeko Uraren Kultura Berria Fundazioak egindako txostenaren ondorioak kontutan hartu behar ditu Foru Aldundiak, haren garapen sozioekonomikoa eta populazioaren finkapena indartzeko helburuarekin", adierazi du Kike Fernandez de Pinedok.

EH Bildu-k Batzar Nagusietan duen bozeramaileak gogoratu duenez, ureztatzeko eremuetako bat -IV. Eremua- amaituta dago eta martxan dauden hainbat putzu ditu. Are gehiago, Uraren Kultura Berria Fundazioaren txostenean islatzen den bezala, gune horren esperientziak erakusten du ureztatze sarean sartutako azalera hasieran planifikatutakoaren erdia izan dela. "Horrek beharrezko egiten du Arabako haran eremu osorako eguneratzea ureztatze eskaera errealak".

Azkenik, eta zonaldearen etorkizuneko behar eta alternatiba agronomiko, sozial eta ekonomikoak aztertu ondoren, EH Bildu-k uste du beharrezkoa dela egiteke dagoen zatia berregituratzea, bai eta tarteko putzuen eraikuntza edo beharrak estaliko dituzten beste neurri batzuk baloratzea ere.

ALBISTEAK

EH Bildu-k deitoratu du EAJ-k eta PSE-k udal-eskumeneko Gizarte Zerbitzuak zentralizatzearen alde egin izana.

2020-10-21 12:44:00

Foru Gobernuak uko egin dio, halaber, FOFEL-en bidez EGLZ-en finantzaketa arautzeari. Luis Maria Salgado: "Aldundiak ezin du udal bat behartu bere eskumena lagatzera. Bere eskumenaren kudeaketarekin jarraitzea erabakitzen duen udalak gainerakoen askatasunean eta baldintza berdinetan egiten jarraitu ahal izatea defendatzen dugu".

Diru bilketaren jaitsieraren ondorioz, udalek izango duten murrizketa datozen bi urteotan itzultzea eskatuko dio berriz ere EH Bilduk Foru Gobernuari

2020-10-20 12:01:00

Biharko osoko bilkurari begira, “arrazoituta eta salbuespenez, berregokitzeak geroratzea edo zatikatzea” dioen zuzenketari eutsiko dio horrela eskatu baitu udalerrien heren batek

EH Bildu-k deitoratu du Foru Gobernuak diru-bilketaren jaitsiera arintzeko ekimenik ez izatea.

2020-10-16 10:28:00

Kike Fdz de Pinedok epe luzerako beste politika fiskal bat eskatu du COVID TASA ezartzearen beharra nabarmenduz.

EH Bilduk neurri eraginkorrak eskatu ditu ardoa ekoizpen prezioen azpitik saltzen ez dela bermatzeko

2020-10-16 09:28:00

Iñaki Ruiz de Pinedo: "Arabako Errioxaren kasuan mahatsa saltzen duten 1.000 familia baino gehiago daude eta uste dugu administrazioek ezin dutela beste alde batera begiratu eta legea betetzen dela zaindu behar dutela, sektore ahul eta babesgabe hori babestu behar dutela berriak ez diren baina sektorea kolokan jartzen duten praktika horien aurrean"