Araba

Zerbitzu sozial publiko eta kalitatezkoak bermatuko dituen eztabaida zabaltzea planteatu du EH Bilduk

Arabako Batzar Nagusietan ponentzia bat sortzea proposatuko du eztabaida “lasai eta eraikitzaile” bati ekin ahal izateko

| 2020-02-01 12:08:00

EH Bilduk gaur Arabako 50 bat hautetsi publikoak Bildu ditu gaur Gasteizen legealdiari behira estrategikoak diren hiru lan lerrori buruz hitz egiteko: toki erakundeen ahalduntzea, ingurumena eta tokiko garapena eta gizarte zerbitzuen prestazioa. Eztabaida horren ondorioz, EH Bilduk zerbitzu sozial publiko eta kalitatezkoak bermatuko dituen eztabaida bat irekitzea proposatu du. Helburu horrekin, Arabako Batzar Nagusietan ponentzia bat sortzea planteatuko du, eztabaida “lasai eta eraikitzailea” bati ekin ahal izateko, sektorean lan egiten duten eragileekin batera.

Arlo horretan Arabak dituen erronka berriei erantzun ahal izatea nahi du EH Bilduk.  Horien artean, populazioaren zahartzea, menpekotasun berriak, buruko gaixotasunen gorakada eta dibertsifikazioa, pobreziaren kronifikazioa eta klase sozialen estratifikazio aldaezina, besteak beste daude. “Arabako gizarte zerbitzuen egoera oso kezkagarria, ez die egungo beharrei erantzuten eta zaila izango du etorkizuneko erronka berriei erantzutea aurretik sakoneko eztabaida bat ematen ez bada”, aurreratu dute Claudia Venceslaok eta Luis Maria Salgadok.

Zentzu horretan, aurrekonturik ezak eta Foru Gobernuen interes ezak zerbitzuen prestazioan "inboluzio larria" eragin dutela gogorarazi dute. Arazoen artean aipatu dituzte, besteak beste, zainketen lanaren prekarizazioa, adinekoen eta mendekotasuna duten pertsonen arretan itxarote-zerrendak, egoitza-plazen eskasia, gizarte-bazterkerian dauden pertsonak artatzeko baliabiderik eza, edo herrien autonomia falta, euren eskumeneko zerbitzuak kudeatzeko orduan.

Hori dena, Gizarte Ongizateko Foru Institutuaren egoera ahaztu gabe, arlo guztietan (familia eta haurtzaroa, adineko pertsonak, desgaitasuna, interbentzio soziala…) gabeziak eta defizitak antzeman direlako.

Hori gutxi balitz, gaur egun oraindik ere ez-betetze larriak daude Gizarte Zerbitzuen Legearen (2008) eta 2016-2019 Plan Estrategikoaren ondorioz Araban egon behar duten zerbitzuei dagokienez. Horien artean, aipatzekoak dira Etxez-etxeko laguntza zerbitzuaren ordu kopurua %15a igotzea, adikoentzako 400 plaza berri sortzea, gaueko arretarako plaza berriak sortzea, 42 plaza berri zentro okupazional batean, desgaitasuna duten pertsonentzako 50 egoitzetako plaza, buruko gaixotasunentzako 25 plaza, familiekin gizarte- eta hezkuntza-arloan eta/edo arlo psikosozialean esku hartzeko zerbitzuak, eta eguneko zentroko eta egoitzetako 134 plaza sortzea gizarte-bazterkerian dauden pertsonentzat.

"Bistan da 2016-2019 Plan Estrategikoa ez dela bete, eta dagoeneko iragartzen dute 2020 beste urte zuri bat izango dela. Orain, EAJren foru gobernuak beste plan estrategiko bat hitzematen du, baina asko beldur gara bete gabeko konpromiso berberak errepikatuko direla”, aipatu dute Salgadok eta Venceslaok.

Ia 600.000 euroko aurrekontua izango du Argantzongo Udalak urte honetarako

Udalbatzarrak argi berdea eman zien atzo 2020rako kontuei: aurrekontuaren %30 inbertsioetara bideratuko dute

| 2020-02-01 10:22:00

Argantzongo Udalak atzo onartu zituen 2020rako aurrekontuak. Guztira, ia 600.000 euro izango ditu urte honetarako, eta aurrekontuaren ia herena inbertsioetara bideratuko du. EH Bilduren eta EAJren aldeko botoekin aurrera atera ziren atzoko osoko bilkuran.

Aurrekontuaren herena – 170.000 euro inguru – inbertsioak egiteko izango da. Horien artean, nabarmentzekoak dira “Las Cercas” kalearen urbanizazioa, “Santa Maria” kalearen eta “Concepcion” kalearen arteko zatian; “San Juan Ebanjelista Ospitalea” birgaitzeko bosgarren fasea; Bila Okako elizako estalkia birgaitzea eta N1 errepide zaharraren pasealekuan eguzki argiak jartzea. Hondakinak biltzeko edukiontzien irisgarritasuna hobetzea ere aurreikusi dute.

Beste ia 30.000 euro urtean zehar herrian egiten diren kultur ekintzak eta euskara sustatzeko ekintzak antolatzeko erabiliko dira. Horien artean aipatzekoak dira udako kultur programazioa, kirol txapelketa ezberdinak edota herriko jaiak.

Bestalde, aurrekontu-plantillari dagokionez, %2a igo da Udaleko langileen soldata, eta administrari laguntzailearen plazaren lanaldia ere handitu da, % 100era iritsi arte. Lanaldi erdian langabe bat kontratatzea ere aurreikusten da.

Pablo Ortiz de Latierro Argantzongo alkatea pozik agertu da lortutako akordioarekin. "Argantzon bezalako udalerri batean integrazioaren aldeko akordioa lortzeko gai izatea oso garrantzitsua izan da, baina Udal Gobernuari egonkortasuna ematea ere bada, eta udal kontuak onartzea oso inportantea da gure bizilagunen bizi-kalitatea hobetuko duten inbertsioei ekin ahal izateko eta energia-eraginkortasuna bezalako ildo estrategikoak martxan jarri ahal izateko", nabarmendu du Ortiz de Latierrok.

ALBISTEAK

ALESTIS-eko langileen ordezkariek agerraldia egingo dute Batzar Nagusietan, EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k hala eskatuta

2020-09-11 08:23:00

Talde aeronautiko horren zuzendaritzak enplegua erregulatzeko espedientea (EEE) aurkeztu du, Miñaoko Parke Teknologikoan dagoen lantegiko 178 langileetatik 87 kaleratzeko.

Aldundiak ardogintza sustatzeko kontratu bat “atzamarrez” esleitu duela salatu du EH Bildu-k.

2020-09-08 09:50:00

Kike Fernandez de Pinedo: "Sektoreak neurri zehatzak eta gardenak behar ditu, sektore osoari zuzenduak, eta ez gutxi batzuei bakarrik. Aldundiak ezaugarri bereko beste proiektu bat ezagutzen duenean, onartezina da lehiaketa publikorik gabeko kontratu bat sinatzea".

EH Bildu-k Denis Itxasoren agerraldia eskatu du, Barrongo urtegiaren proiektuaren inguruan Espainiako Gobernuak dituen kontraesanak azaltzeko.

2020-09-04 08:44:00

Kike Fernandez de Pinedo: “Kontraesanen garaia amaitu da. Barrongo urtegiaren proiektua behin betiko baztertu behar da, neurrigabekeria hutsa baita: Arabako Haranak ureztatzeko proiektua eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatu behar ditugu”

Adinekoentzako eta desgaituentzako egoitzei buruzko zein etxez etxeko laguntza zerbitzuari buruzko informazio zehatza eskatu du EH Bilduk

2020-08-26 11:50:00