Araba

Landa-eremua mantentzeko eta indartzeko neurri eraginkorrak eta premiazkoak eskatu dizkio EH Bilduk Arabako Foru Aldundiari

Javier Argote: "Gure landa eremua balioan jarri behar dugu, baita bertako gizarte, kultura, ekonomia eta ingurumen balioak ere, eta, horretarako, erakunde guztien inplikazioa beharrezkoa da"

| 2020-02-28 08:42:00

EH Bilduk kezka handiz ikusten du Arabako landa-ingurunea jasaten ari den  egiturazko krisi luzea, eta ondorioz lurraldea bideraezin bihurtzeko mehatxua egon badagoela, sozialki, ekonomikoki eta demografikoki. Horregatik, neurriak hartzea premiazkoa dela uste du, baita ahalegin horretan erakunde guztiak inplikatzea ere. Helburu horrekin, EH Bilduk mozio bat aurkeztuko du datozen asteotan Arabako udalerri guztietan. Mozio horretan, Arabako Foru Aldundiari eskatzen zaio lehentasuna eman diezaiola Arabako landa-eremua eta bertako biztanleria mantentzeko eta indartzeko beharrezkoak diren ekintzak egiteari.

Javier Argote Arabako Batzar Nagusietako EH Bilduren prokuradoreak nabarmendu duenez, "lurralde oreka eta kohesioa lortzeko, beharrezkoa da erakundeak inplikatzea, baina baita, ekintza eta politika egokien bidez, herritar guztiak konbentzitzea ere". Hori dela eta, EH Bilduren ustez, ezinbestekoa da landa-eremuari lotutako gizarte, kultura eta ingurumen-balioak bistaratzea.

Bultzatu beharreko esparruen artean, bederatzi arlo nabarmendu ditu EH Bilduk; besteak beste, teknologia, zerbitzu publikoak, azpiegiturak edota jarduera ekonomikoa eta enplegu iraunkorra. Baina EH Bilduk ere ulertzen du zerga-politikatik urratsak egin behar direla, eta egungo etxebizitza parkea berritzeko aukera emango duen etxebizitza politika berri bat bultzatu behar dela. Nola ez, toki erakundeen finantza nahikotasunak eta toki erakundeetaik eman behar diren zerbitzuen eskumenekiko errespetuak izan behar dute beste ardatz estrategiko bat, EH Bilduren ustez.

Azkenik, landa kultura eta nortasuna defendatzeko beharra azpimarratu du EH Bilduk. "Irtenbideak landa munduaren errealitatera egokituta hartu behar dira, eta ez soilik hiriko sozioekonomiaren irudira", ohartarazi du Argotek.

EAJ-k eta PSE-k ustelkeriaren aurkako neurririk hartu nahi ez izatea deitoratu du EH Bildu-k

Kike Fdz de Pinedo: "De Miguel auziarekin gertatutakoaz hausnartu behar dugu, baina ustelkeria amaitzeko ezer egiten ari ez izanak kezkatzen gaitu: ekintzak behar ditugu"

| 2020-02-26 14:05:00

EH Bildu-k ustelkeriaren aurkako borrokarako tresna instituzional independenteak sortzeko eta hauek martxan jartzeko beharrari buruzko mozioa eraman du asteazken honetan Arabako ganberara.

Kike Fdz de Pinedo bozeramaileak De Miguel, Montai edo STOA bezalako kasuak ekarri ditu gogora, Arabako ustelkeriari buruzko azken epaien larritasunak gizartean sortu duen kezka azpimarratzeko.

"De Miguel auziarekin gertatutakoaz hausnartu behar dugu, baina ustelkeria amaitzeko ezer egiten ari ez izanak kezkatzen gaitu: ekintzak behar ditugu", nabarmendu du Fdz. De Pinedok. "Kaka, Zaldibarren bezala, ikusten ez bada, badirudi ez dela existitzen. Baina, azkenean, eztanda egiten du", gaineratu du bozeramaileak, Gipuzkoako zabortegiaren inguruan edo beste erakunde batzuetan ematen ari diren sare klientelarrak salatzeko, hala nola Montai edo STOA-ko kasuak Araban.

Hori dela eta, EH Bildu-k Batzar Nagusiek eska dezatela ustelkeriaren aurkako EAEko Fiskaltza sortzea eskatu du, eta Eusko Jaurlaritzako Justizia Sailari eskatzea Fiskaltza horrek beharrezko baliabide materialak eta giza baliabideak eman ditzala, ustelkeria-kasuak modu eraginkorrean ikertzeko.

Hala ere, EAJ-k – Diputatu Nagusia ez da mozio honen eztabaidan egon– eta PSE-k berriro eragotzi dute mozio hau aurrera ateratzea eta ustelkeriaren aurkako neurri eraginkorrak hartzea.

ALBISTEAK

EH Bilduk neurri eraginkorrak eskatu ditu ardoa ekoizpen prezioen azpitik saltzen ez dela bermatzeko

2020-10-16 09:28:00

Iñaki Ruiz de Pinedo: "Arabako Errioxaren kasuan mahatsa saltzen duten 1.000 familia baino gehiago daude eta uste dugu administrazioek ezin dutela beste alde batera begiratu eta legea betetzen dela zaindu behar dutela, sektore ahul eta babesgabe hori babestu behar dutela berriak ez diren baina sektorea kolokan jartzen duten praktika horien aurrean"

EH Bildu Aiaraldeak maiztasun gehiago eskatu ditu Bilbo eta Urduña lotzen dituen C3 trenbidean

2020-10-13 10:19:00

Mozio bat erregistratu du eskualdeko udal guztietan zerbitzuan hobekuntzak eskatuz, "hainbat arrazoirengatik zerbitzuaren kalitatea etengabe galtzen ari delako zerbitzuak kentzen eta murrizten ari direlako”

EH Bildu-k zuzenketak aurkeztu dizkio Eskola Kirolaren foru proiektuari, euskara, berdintasuna eta eskola-bereizketaren aurkako borroka oinarritzat hartuz.

2020-10-13 08:36:00

Xabi Valdorrek adierazi duenez, Foru-Gobernuaren proiektua nabarmen hobetu daiteke hainbat alderditan: eskola-kirolak euskararen normalizazioan izan dezakeen potentzialtasuna, feminismoa, berdintasuna eta eskola-bereizketaren aurkako borroka ahazten ditu Aldundiak.

Arabako Foru Aldundiak, Bizkaian ez bezala, toki-erakundeak zigortu eta FOFEL-en likidazio negatiboen borondatezko ordainketa atzeratua eragotzi du.

2020-10-08 11:43:00

Kike Fdz de Pinedo: “Pena da EAJ-k eta PSE-k ahaleginik txikiena egin ez izana Foru Arauaren Proiektua malgutzeko. Kaltetuak Toki-Erakundeak dira, Aldundiaren maila berean egotea nahi genuen berberak. Kontutan izanda Bizkaian EH Bildu-k eta EAJ-k akordioa lortu dutela, Gobernuaren jarrera are ulertezinagoa da”.