Araba

Zumarraundi bidea konpontzeko lan mahaia dei dezan eskatu dio EH Bilduk Arabako Foru Aldundiari

Urtarrilaren 30etik bidea itxita dago bere egoera txarra dela eta

| 2019-09-18 10:50:00

EH Bilduk Arabako Foru Aldundiari eskatuko dio premiaz dei dezan Zumarraundi bidea konpontzeko lan mahaia. Aizorri-Aratz parke naturalera heltzeko bide bakarra da hori Zalduondotik. Datorren urriaren 2an legealdiko lehen kontrol osoko bilkura egingo du EH Bilduk Arabako Batzar Nagusietan erroldatu den interpelazio baten bitartez. Urbiako zelaietara joateko asko erabiltzen den bidea baina pasa den urtarrilaren 30ean itxi zen “istripu arrisku larria” zegoelako. Arabako Foru Aldundiak egindako txosten teknikoek aitortu zuten hainbat puntutan zorua erabat desagertua zegoela.

Itxi baino hilabete lehenago, hau da 2018ko abenduan, Arabako Batzar Nagusiek mozio bat onartu zuten. Bertan, lan mahai bat osatzeko eskaera egiten zitzaion Arabako Foru Aldundiari “konponketa eta mantenurako neurriak hartzeko, baita erabilera eta finantzazioa adosteko ere”. Hamar hilabete pasa dira eta oraindik ez da atal horretan ezertxo ere aurreratu.

Azken datu ofizialen arabera, 2017an 36.000 bat lagun heldu ziren parke naturalera bide hori erabiliz. Gaur egun, Gipuzkoako Urbia zelaietara heltzeko aukera bakarra da. Errepidearen konponketa 450.000 eurokoa da eta Arabako Foru Aldundiaren planteamendua da guztiek hainbanatzea, hau da, Arabako Foru Aldundia, Gipuzkoa eta Arabako Partzoneria eta Zalduondoko, kontuan izan gabe instituzio bakoitzaren zerga bilketa gaitasuna edo egoera ekonomikoa.

Duela 20 urte, Estatuan erabiltzeko Errioxako Kontseilu Erregulatzaileak Arabar Errioxako marka erroldatu zuen ardogintza eta elikagaiei lotutako produktuak merkaturatzeko eta orain Europara zabaldu du marka horren jabetza

| 2019-09-13 11:07:00

Errioxako Kontseilu Erregulatzailaren esku dagoen Arabar Errioxako marka berreskuratu dezaten eskatu die EH Bilduk Arabako Foru Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari. Logroñon du egoitza kontseiluak. Horrela eskatu dute gaur Kike Fdez de Pinedok eta Eva Lopez de Arroyabek eta Arabako Batzar Nagusietan zein Eusko Legebiltzarrean hainbat ekimen aurkeztu dute. “Azken hamarraldietan instituzioek erabateko utzikeria adierazi dute eta egoerari buelta emateko ez dute inolako ahaleginik egin; beste aldera begira egon dira eskualde bati bere izena lapurtzen zioten bitartean”, salatu dute Fdez de Piendok eta Lopez de Arroyabek.

Izan ere, duela 20 urte, Estatuan erabiltzeko Errioxako Kontseilu Erregulatzaileak Arabar Errioxako marka erroldatu zuen ardogintza eta elikagaiei lotutako produktuak merkaturatzeko. Baina duela bi urte haratago joan zen eta Europar Batasuneko Jabetza Inteleketualeko Bulegoan marka berdina erabiltzeko baimena eskatu zuen ardoa eta elikagaiak ezezik bestelako produktuak ere merkaturatzeko, besteak beste, poltsak, ontziak edo artelanak.

Soilik Arabako Errioxako Kuadrillak helegite bat aurkeztu zuen eskaera horren aurrean. Arabako Foru Aldundiak eta Eusko Jaurlaritzak aldiz, ez zuten inolako mugimendurik egin Arabako eskualde horren izena defendatzeko. “Arabako eskualde baten izena eta baina ez da bertako herritarren jabetza eta Arabako zein EAEko instituzioen utzikeriak Arabako Errioxako ardogintzan ez dutela ibilbide orri bat adierazten du eta, era berean, bertan bizi eta lan egiten duten herritarrei errespetu falta adierazten du”, nabarmendu dute Fdez de Pinedok eta Lopez de Arroyabek.

ALBISTEAK

Madrilgo Gobernuaren aurreikuspen ezagatik Garoñako hondakin erradioaktiboak bertan biltegiratuko direla hamarraldi luzeetan ohartarazi du EH Bilduk

2019-10-10 12:24:00

Eraispena 2032ra arte luzatuko da eta denboraldiko biltegiak 5 edukiontzi izan beharrean 49 izango ditu

Araban legealdiaren amaieran EH Bilduk eskatutako garapen lankidetzarako aurrekontuaren %0,7ko helburua betetzeko igoera progresibo bat egotea eragotzi dute PNV-k, PSE-k eta PP-k

2019-10-09 13:02:00

Gainera, EH Bilduk larrialdi klimatikoaren inguruko mozioa babestu du. “Konpromisoak badaude, alboan egongo gara. Greenwashing huts batean geratzen bada, ez”, esan du Kike Fernandez de Pinedok.

Arabako lehen sektorea babestuko duen eredu bat aldarrikatu du gaur EH Bilduk Aguraingo azokan

2019-10-08 12:01:00

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Lehen sektorean lan egiten dutenentzako lan baldintza duinak bermatu behar ditu, elikagai osasuntsuak eta kalitatezkoak ekoiztu behar ditu eta lurralde kohesionatua mantentzen lagundu behar du”

Arabako Foru Gobernuak lehen 100 egunak hutsean pasa dituela salatu du EH Bilduk

2019-10-07 12:25:00

“Bizikleta estatikoan egoteaz gain, pedalei eragin gabe dago Gobernua”, gaitzetsi du Kike Fernandez de Pinedo bozeramaileak.