Araba

Zalduondok adostutakoa betetzeko eta Zumarraundiko bideari irtenbide "duina eta behin betikoa" bilatzeko eskatu dio Aldundiari.

Arabako Foru Aldundiak, 2020ko aurrekontuan, Ingurumen Sailean eta Nekazaritza Sailean inbertsioak egitea aurreikusten zuten partidak onartu zituen. Hala ere, Nekazaritza Sailak ez dio erantzun Arabako Udalari, eta Ingurumeneko diputatuak aurrekontuak doitu gabe zeudela erantzun zion Zalduondoko Udalari.

| 2020-07-31 09:37:00

600 egun igaro dira Batzar Nagusiek hainbat administraziori Zumarraundira sartzeko landa-bidea konpontzeko eta mantentzeko neurriak aztertzeko lan-mahai bat martxan jartzeko akordioa aho batez onartu zutenetik. 600 egunen ostean, Gustavo Fernandez Villate Zalduondoko alkateak eskutitz bat bidali dio Josean Galera Ingurumen Diputatuari, bidearen egoerari irtenbide "duina eta behin betikoa" bilatzeko.

600 egunez bidea itxita eta erabiltzaile ugari hau erabili gabe. Izan ere, Foru Aldundiaren datuen arabera, 2017an 11.744 ibilgailu eta 36.406 pertsona ibili ziren bide horretan.

Aipatutako eskutitza Aldundiak 2020rako aurrekontuan hura konpontzeko inbertsioak aurreikusten zituzten partidak onartu ondoren iritsi da. Ingurumen Sailak 150.000 euro inbertitzea adostu zuen, partida nominalarekin eta konpromiso-kredituarekin; Nekazaritza Sailak ere beste 150.000 euro, bideak konpontzeko udalekin eta administrazio-batzarrekin egindako hitzarmenaren bidez. Azkenik, Gipuzkoako Foru Aldundia –Urbia eta Oltzako zelaietara sartzeko modu bakarra da, Arabako eta Gipuzkoako artzainak ibiltzen dira bertan, eta hainbat webgunetan (Aizkorri Parke Naturalean edo Aratzen, adibidez) argitaratzen da – bere garaian iragarri zuen 300.000 euroko partida ekonomikoa zuela bidea konpontzeko.

Hala ere, egungo krisi soziosanitarioaz jabetuta, Zalduondoko Udala harremanetan jarri zen bi sailekin –Nekazaritza eta Ingurumena– maiatzaren amaieran, benetako aurrekontu-egoera ezagutzeko: gaur egun, Udalak Nekazaritza Sailaren erantzunaren zain jarraitzen du. "Ez da departamentu horrek erantzuten ez digun lehen aldia, egoera mingarria da, erantzutea baino ez dugulako eskatzen", deitoratu du alkateak.

Ingurumen diputatuak, ordea, erantzun zuen aurrekontua doitzeko zeudela, eta Zalduondon oraindik ez dakitela ezer. Era berean, ez dakite ezer Batzar Nagusietan abalatutako lan-mahaiari buruz, ezta bi aldundien arteko bilera bati buruz ere, nahiz eta Zalduondo bezalako 190 biztanleko udalerriaren bidea asko gainditu.

"Hondatze esponentzial baten aurrean gaude, eta bide horretatik ibiltzea ezinezkoa izango da denbora gutxian, baita lur orotako ibilgailuentzat ere", ohartarazi du Fernandez Villatek. "Zalduondo, Batzar Nagusiek hartutako erabakiarekin bat etorriz, prest dago konponbideari ekarpen bat egiteko, gure aurrekontu-gaitasuna kontuan hartuta, baina ez dugu aurkitu hitz egiteko eta akordioak lortzeko esparrurik; izan ere, aipatutako lan-mahaia ez da bildu, eta ez du halakorik egingo duen zantzurik. Zalduondoko bizilagunak, artzainak, erromesak, eskaleak zuen zain jarraitzen dugu, Aldundia".

Amaitzeko, Batzar Nagusien jarduerari dagokionez, EH Bildu-k Ingurumeneko diputatuaren agerraldia erregistratu du, Zumarraundiko bidea konpontzeko partiden exekuzioa eta obren aurreikuspena azaltzeko.

EH Bildu-k Arabako upategi familiarrak babestuko dituen eredu bat garatzeko edozein ahaleginen aurrean Errioxako Kontseilu Arautzaileak duen itxikeria salatu du.

Arabako ekoizpen-eredu koherentea eta familiarra babesten duen ekimen eta alternatiba oro babestuko du EH Bildu-k, Errioxa jatorri-deituraren barruan edo kanpoan.

| 2020-07-30 09:44:00

EH Bildu-k Errioxako Kontseilu Arautzailearen itxikeria salatu du, Arabako upategiak babestuko dituen eredu bat garatzeko edozein saiakeraren aurrean. Era berean, Foru Gobernuko kide diren bi alderdi politikoen, EAJ-ren eta PSE-ren, inkoherentziak kritikatu ditu. Izan ere, oraindik ez dute jarrera argirik, kontraesanetan jarraitzen dute, eta ez dute benetako ibilbide-orririk, ezta plan egingarririk ere. Horrek, EH Bildu-rentzat, eskualdean duela urte askotatik irekita dagoen eskaera eta eztabaida luzatu eta nahastu besterik ez du egiten. Ildo horretan, Arabako alderdiak Arabako Errioxako upategien defentsa, zintzotasuna eta argitasuna eskatu die alderdi politiko guztiei, anbiguotasunik eta joko bikoitzik gabe.

Gaur egungo Errioxa izendapenaren barruan Arabako Errioxa izendatzeko Espainiako Kongresuan legea aldatzeko proposamena iragarri ostean, Kike Fdz de Pinedo bozeramaileak gogorarazi du eskualdearen aldarrikapen historikoa dela -eta izan dela-, Arabako Errioxan bizi eta lan egiten duten pertsonek ondo ikusita, eta EH Bildu-k ez diola inoiz uko egin, ez lehenago, ez orain. Hala ere, Kontseilu Arautzailearen itxitasunak, ardoaren lobbyaren eta Errioxako Gobernuaren presioek eta EAE-ko eta Arabako administrazioaren konpromiso faltak, gaur egun, ibilbide gutxi eta bideragarritasun zaila izatea eragiten dute.

EH Bildu-k gogorarazi duenez, Errioxa DOC-ek 60.000 hektarea baino gehiago ditu lau autonomia erkidegotan banatuta, 300 milioi litro inguru ekoizten dira urtero eta 14.000 mahastizainek baino gehiagok egiten dute lan bertan. Kontseilu Arautzailearen mahaian, milioika ardo botila eta familia-upategi txiki egiten dituzten eta ia milaka gutxi botilaratzen dituzten ardo-korporazio handiak esertzen dira. Kasu askotan, bi talde horien interesak ez dira desberdinak, kontrajarriak baizik, eta, kasu gehienetan, Kontseilu Arautzailearen erabakiak Arabako familia-upategien interesen aurka doaz, erabaki-organoak enpresa-talde handiek betetzen baitituzte.

"Upategi txikiek ingurumenean, ekonomian eta gizartean duten eredu jasangarria defendatzen dugu. Eskualdean ongizatea sortzen duen ekoizpen-eredua da, herrietan bizi eta lan egiten duten pertsonekin, ezagutzen dugun eskualdearen biziraupena bermatzen duten pertsonekin eta inguruko kultur eta turismo ondarea babesten dutenekin", adierazi du Fdz de Pinedok.

Azken 20 urteetan, etengabe izan dira ateak itxi dituzten uzta upeltegiak, eta EH Bildu-k ez du hori onartuko. "Familia upategiak dira gure eskualdearen etorkizuna, eta hori da babestu eta bultzatu behar dugun eredua. Gizartearen alorrean duten garrantziak eta eskualdearen ardatz egituratzaileak lehentasuna ematen diote EH Bildu-ri".

Lurrari lotutako edozein mahastizaintza eta ardogintza proiektu bizi, iraunkor eta errentagarrik ziurtatzen du hurrengo belaunaldiak Araban errotutako bizimodu batekin jarraitu ahal izatea. Beraz, familia-eredu hori babestea eta haren errentagarritasuna ziurtatzea funtsezkoa da Arabako Errioxan bizi eta lan egiten dutenen etorkizunerako. Hori dela eta, EH Bildu-k Arabako eskualdeko eredu produktiboa balioesten duen edozein bide babestuko du. "Gure lana upategien kezkak entzutea da, bai eta Errioxa DOC-etik kanpo edo Errioxaren barruan dauden desberdintze-proiektuak babestea, babestea eta laguntzea ere".

Azkenik, EH Bildu-k azpimarratu du, euren ardoak egiten eta saltzen dituzten upategiez gain, mahatsa eta ardoak soltean saltzen dituzten pertsonak daudela, upategi handietako langileak barne, eta horien eskubideak aldarrikatzen jarraituko duela EH Bildu-k ere, eskualdeko funtsezko parte gisa, eta haien arazoak artatu egin behar direla. "EH Bildu-k mahatsaren eta ardoaren prezio justua aldarrikatzen du, baita lan baldintza duinak ere. Bilketa eta prezio duinak bermatzen dituzten kontratuak betetzea exijitzen dugu, eta ez dugu salerosketa baldintzetan mehatxurik edo xantaiarik onartuko", adierazi du Fdz de Pinedok.

ALBISTEAK

ALESTIS-eko langileen ordezkariek agerraldia egingo dute Batzar Nagusietan, EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k hala eskatuta

2020-09-11 08:23:00

Talde aeronautiko horren zuzendaritzak enplegua erregulatzeko espedientea (EEE) aurkeztu du, Miñaoko Parke Teknologikoan dagoen lantegiko 178 langileetatik 87 kaleratzeko.

Aldundiak ardogintza sustatzeko kontratu bat “atzamarrez” esleitu duela salatu du EH Bildu-k.

2020-09-08 09:50:00

Kike Fernandez de Pinedo: "Sektoreak neurri zehatzak eta gardenak behar ditu, sektore osoari zuzenduak, eta ez gutxi batzuei bakarrik. Aldundiak ezaugarri bereko beste proiektu bat ezagutzen duenean, onartezina da lehiaketa publikorik gabeko kontratu bat sinatzea".

EH Bildu-k Denis Itxasoren agerraldia eskatu du, Barrongo urtegiaren proiektuaren inguruan Espainiako Gobernuak dituen kontraesanak azaltzeko.

2020-09-04 08:44:00

Kike Fernandez de Pinedo: “Kontraesanen garaia amaitu da. Barrongo urtegiaren proiektua behin betiko baztertu behar da, neurrigabekeria hutsa baita: Arabako Haranak ureztatzeko proiektua eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatu behar ditugu”

Adinekoentzako eta desgaituentzako egoitzei buruzko zein etxez etxeko laguntza zerbitzuari buruzko informazio zehatza eskatu du EH Bilduk

2020-08-26 11:50:00