| 2021-03-30 08:57:00

EH Bildu-k mozio bat aurkeztu du Arabako Aldundiko egoitzetako bizipenak biltzeko eta gizarteratzeko erresilientzia programa bat proposatzeko. Ekimenak dagoeneko bizitako testigantzak bildu nahi baditu ere, batzarkide taldeak iragarri du arreta jaso duten adinekoen, haien familien eta egoitza-zentro horietan lan egiten duten profesionalen etorkizunari eta ongizateari begira egindako mozioa dela.

"Bizitakoa barneratu eta digeritzeko, hilabete hauetan guztietan egoitza-zentroetan bizitako esperientziei buruz hitz egiten lagunduko duten programak proposatzen ditugu. Testigantzak biltzeaz eta zentzuduna partekatzeaz ari gara", adierazi du Cllaudia Venceslao batzarkideak. Era berean, batzarkidearen ustez, modu honetan, adineko pertsonei, familiei eta profesionalei pandemiak utzitako "zauriak ixten lagundu daiteke".

Aisia eta parte-hartzea, azken puntu gisa

Dinamikari dagokionez, lehenik eta behin, pertsone testigantzak, bizi izandako sentsazioak, esperientziak eta asmaketak jasoko lirateke artxibo batean. Geroago, esperientzia-bilketa hori gizarteari jakinaraziko litzateke, Arabako ikastetxeetan, unibertsitateetan, gizarte-etxeetan edo gizarte-zentroetan. Hori gutxi balitz, EH Bildu-k proposatu du testigantza horiek foru-eskumeneko gizarte-baliabideetara zabaltzea: desgaitasuna duten pertsonak, adingabeak, buruko gaixotasuna duten pertsonak... Azkenik, erresilientzia-programa horrek aisialdiko eta parte-hartze aktiboko programa bat indartuko luke. "Hainbat hilabetez isolatuta egon ondoren, kalera irten gabe eta bisitarik gabe, adinekoek irabazi dute datozen hilabeteetan aisialdi aktiboa eta parte-hartzailea izatea", azaldu du Venceslaok.

"Eskua luzatuta goaz berriro, funtsezkoaz hitz egin nahi duen mozio batekin: emozioez. Osasun mentalaz gehiago hitz egiten hasi gara, bizitakoa pixkanaka esaten joan nahi dugu, etorkizunari begiratzeko bultzada pixka bat hartuz eta artatutako pertsonei, haien familiei eta egoitza horietako langileei berriro irribarrea eta lasaitasuna eramateko", adierazi du batzarkideak.