AKTUALITATEA


| 2024-10-30 12:45:00

Udalen administrazio-mekanismoak ezartzen du tasak eta prezio publikoak hurrengo urterako aurrekontua onartu aurretik onartzen direla. Antsoaingo 2025erako aurrekontua azaroan onartuko da, eta tasa eta prezio publiko berriak, berriz, orain, urrian.

 

Tasen eta prezio publikoen igoera neurri logiko eta normala da udalentzat, kalitatezko zerbitzuak eskaintzen jarraitzeko eta beharrezko inbertsioei aurre egiteko baliabide ekonomikoak handitzeko beharra dagoenean. Demagogia politikoa, alde horretatik, nahiko erraza da, errazagoa baita kritikatzea eraikitzea baino. Horregatik, edozein gehikuntza planteatzen denean "zergatik" eta "zertarako" erantzutea garrantzitsua eta ezinbestekoa da azaldu eta ulertu ahal izateko.

 

 

Nondik gatozen

 

EH Bilduk eta udal kudeaketarekin bat egiten duten gainerako indarrek 9 urte daramatzate udal kontuak eraginkortasunez, erantzukizunez eta gardentasunez kudeatzen, pandemia, energiaren prezioen krisia eta Ukrainako gerraren ondorioak bezalako aldi zailak izan arren.

 

Antsoaindarren ekonomia onbideratuta dago, udal itsulapikoan superabita dago eta 2018an PSNren kudeaketa epetik ordaintzeke zegoen zorrarekin amaitu zen.

 

Hori guztia gure herria hobetzeko eta herritarrentzako laguntza-baliabide berriak sortzeko etengabeko inbertsioekin.

 

 

Zergatik orain?

 

1. Udalak, bere legezko betebeharra betez, gure lurzoruaren balorazio txostena eguneratu behar izan duelako. Txosten horrek bost urtean behin udalerriko higiezinen katastroko balioa berritzen du eta kontribuzioaren zergan zuzenean eragiten du.

 

2. Europatik Madrildik udalei aplikatzen zaizkien arau fiskalak zuzendu direlako. Arau horiek urte batzuk zeramatzaten etenda, eta horrek aukera ematen zien udalei beren baliabide ekonomikoak askatasunez inbertitzeko.

 

Berriz aktibatzean, inbertsio-aukerak mugatzen dira berriro, nahiz eta gure ekonomia onbideratuta egon, gainditzen uzten ez diguten gastu muga bat ezarriz.

 

Tasa eta prezio publikoen bidez diru-sarrerak handitzeak gure gastu-muga handitzea ere ahalbidetzen du, eta, beraz, behar dugun horretan inbertitzeko aukera gehiago ematen digu.

 

3. Udalak jauzi kualitatiboa eta kuantitatiboa eman nahi duelako beharrezko inbertsioetan eta etorkizuneko proiektuetan, Antsoaingo herritarrek eskatzen dituzten eta gure bizi kalitatea hobetzea helburu duten proiektuak. Eta horretarako, ezinbestekoa delako jauzi horri aurre egiteko baliabide gehiago izatea.

 

 

Tasak eguneratzeko proposamena

 

Tasak eta prezio publikoak izoztuta daude 2020tik, eta KPI, berriz, % 18 igo da lau ekitaldi horietan.

 

Udalaren proposamenak % 5ean eguneratu nahi ditu, KPIaren igoera metatutik oso urrun. Beraz, tasen eta prezio publikoen eguneratze oso jasoa eta arduratsua da.

 

Adibide batzuk aipatzearren:

Pasabideak (2 €/ m lineal), terrazak (2 €/ m), lizentziak (29 €), zangak (2,6 €) edo ezkontzak (5 €) eguneratu dira.

 

2012an, krisi ekonomiko betean eta udal kontuetan etengabeko defizitak zituen udal batekin alderatuz gero, PSNk kirol eta kultur jardueren tasak % 20 inguru igotzea erabaki zuen, Bilduk urte horretako otsaileko aldizkarian herritarrei jakinarazi zien bezala.

 

Gainera, 2015erako, PSNk ia bikoiztu egin zuen jarduera horien prezioa 2012arekin alderatuta, Bilduk 2014ko abenduan jakinarazi zuen bezala. Zorionez, 2015a izan zen bere kudeaketaren azken urtea.

 

 

Ekarpena eguneratzeko proposamena

 

EH Bilduren hiru legegintzaldi hauetan, udal kudeaketan hiru aldiz eguneratu da ekarpena, 2019an, 2020an eta 2023an. Lehenengo kasuan, 69.000 €sartzeari utzi zitzaion, balorazio txostenak higiezinen katastroko balorazioa jaitsi baitzuen. 2020an % 3,7 igo zen, eta 2024an % 1,88, KPIren azpitik.