| 2023-10-27 09:39:00

Argudiategi xume honen bidez EH Bilduk bihar, asteazkena, egingo den ohiko osoko bilkuran jorratuko diren bi gaietan defendatuko duen jarrera aurreratu nahi dugu.

1. Zergak, tasak eta prezio publikoak eguneratzea eta doitzea Hiru gai nabarmendu behar dira:

1.1. HIRI KONTRIBUZIOA: % 1,88ko igoera (Nafarroako KPIa % 3,4koa da)

Hori da jabetza duten pertsonek Udalari ordaintzen diotena. Azaleraren arabera ordaintzean, nolabaiteko izaera progresiboa du. Metro gehiagoko etxebizitza duenak ahalmen ekonomiko handiagoa duela "aurresuposatzen" da.

Etxebizitzaren arabera eragingo duenaren adibide praktikoak, gutxi gorabehera:

- Dorrondea 11,18 €gehiago urtean
- Lerin (eremu berria), urtean 7,12 € gehiago.
- Lapurbide 3. 5,44 €gehiago urtean.
- Lerin (alde zaharra) 3,74 €gehiago urtean.

Gainera,hobariak mantentzen ditugu familia ugaria, guraso bakarrekoa, gutxieneko pentsio ez-kontributiboak eta Errenta Bermatua edo Bizitzeko Gutxieneko Diru-sarrera jasotzen duten kasuetarako. Neurri honek egoera batean edo bestean dauden 141 zergaduni egin die mesede.

1.2. IDAKI ABONOAK EGUNERATZEA

Udako eta neguko igerilekuen, zentro hidrotermalen eta instalazio osagarrien erabilera, eta kirol-abonamenduko jarduerak.

Puntu honetan Ura abonoa igoko dugu, oinarrizkoena.

➕ 1,5 €hilean 16 urtetik gorakoei.
➕ 0,8 €hilean 5-15 urte bitartean
➕ 1 €hilean pentsiodunentzat eta erretiratuentzat.

Hau da igotzen den bakarra. Gainerako abonu motak mantendu edo jaitsi egiten ditugu.

Horrek esan nahi du urteko igoera 60.000 eurokoa izango dela. Baliabide berri hauen erabilpena hau izanen da:

- Instalazioak hobetzen jarraitzea. Zerbitzu eta instalazioen hobekuntzak egin ahal izatea.

- Energiaren prezioaren eragina moteltzea.

- Langileen baldintza ekonomiko onenak kontuan hartzea. Bi lan hitzarmenak onartu ditugu, bai Idakirolaken, bai udal langileen artean.

- Bizitzak eraldatzen dituzten zerbitzuen aldeko apustua egiten jarraitzea. Pertsona kalteberen bizitzak, kirol-errezetaren kasuan bezala.

- Harpidedunak erakartzeko zerbitzurik onenaren alde egiten jarraitzea. Goragoko abonu batera aldatzen diren pertsonek ez dute kuota eguneratuko. Era berean, oinarrizkoaz haraindiko abonua duten pertsonek ez dute beren ekarpena aldatuko edo gutxitu egingo dute.

- Instalazioarekin dugun konpromisoa erabatekoa da. Arduratsuak izan nahi dugu eta oinarrietatik hasten ari gara. Hala egin zuen gobernu-talde honek, zerbitzua irauli eta modu publikoan % 100ean kudeatzearen aldeko apustua egin zuenean.

1.3. HAURREN IGERIKETA IKASTAROEN KOSTUA

Haur igeriketako ikastaroen kostua eguneratzea. Ikastaro horiek apirilean amaitzen ziren eta maiatza amaitu arte luzatzen dira. Horrek esan nahi du 8 klase gehiago daudela eta prezioa eguneraketa horrekin bat datorrela. Ez da igoera bat, klaseak gehitzea baizik.

ONDORIO moduan:

Unean uneko prezioen eguneratze baten aurrean gaude. Abonatuen datuak hobeak dira. Gure instalazioek ez dute pultsua galtzen.

Orain, oinarri horren gainean, gure helburuetan anbiziotsuagoak izatea baloratu nahi dugu, eta behin gastu energetikoaren gaiari helduta, instalazioak hobetzeko asmo handiagoko proiektuei erantzun ahal izatea, gauzak orain arte bezala egiteaz ahaztu gabe.

Emandako zerbitzu publikoak defendatzeko eta Antsoainez gozatzen duten pertsonen osasuna hobetzeko ikuspegiarekin.

2. Korporazioaren ordainsarien eta dedikazioen erregimenean aldaketak onartzea

Gure lehentasuna azken legegintzaldietan udal honen alde teknikoa indartzeko egin dugun apustua eremu politikoan BULTZATZEA da.

Programan esaten genuen eta errepikatu egiten dugu. Hurrengo hamarkadako erronkak izugarriak dira (erronka demokratikoa, soziala, energetikoa, kulturala, zaintzan oinarritzen dena, etab.), eta erronka berrien aurrean – irtenbide berriak indartzera goaz. Egoera honi aurre egiteko udalean ere baliabide politikoak izatearen aldeko apustua egiten dugu.

Esku-hartze ekonomikoko egoeran dagoen udal bat jaso genuen, eta haren aukera ekonomikoak egonkortu eta indartu ditugu. Zerbitzu publikoak pribatizatuta zituen udal bat berregiten joan gara, horrek dakarren lan-karga handituta.

Ordainsari politikoetara bideratzen diren baliabideak eskualdeko udalerriekin alderatu ditugu, eta Antsoain baliabideen dedikazio-maila baxuan dago. Eta eguneratze horren ondoren ere berdin jarraituko du.

Udalaren alde teknikoa guztiz ados dago politikariengan inbertitzeko beharrarekin, udalaren funtzionamendu hobean aurrera egiten jarraitzeko.

Eraginkortasun handiagoa bilatzen dugu udal-lanean: autonomia handiagoa, arloen arteko antolaketa eta koordinazio hobea, giza baliabide gehiago eta hobeak, eta Udaleko langileen eta korporazio osoko langileen zaintzan aurrera egitea.

Arlo publikoaren kudeaketa hobetu nahi dugu, zerbitzuak hobetuz, herritarren eskubideak bermatzeko helburuarekin.