Zeberio

2020ko azaroko EHBZ INFOa

| 2020-11-09 11:49:00

Azaroko INFOa argitaratu berri dugu eta dagoeneko Zeberioztarren buzoietan egongo da berriz beteta:

• TXIRRINDULA ALOKAIRUA
  • KONTZILIAZIOAREN ALDEKO DIRU-LAGUNTZAK
  • UDAL-LOKALAK
  • LUDOTEKA ETA GAZTELEKUA
  • FRONTOIA
  • POBREZIAREN KONTRAKO NAZIOARTEKO EGUNA
  • Sare eta Etxerat elkarteen mezua

PDF formatuan ere eskuratu daiteke ondorengo estekan klikatuz.

Nerbioi Ibaizabal Mankomunitatea

| 2020-11-02 15:32:00

Joan den urriaren 26an Nerbioi Ibaizabal Mankomunitate berriaren estatutuak onartu egin ziren. Biltzar Orokorra lehen aldiz batzartu eta eskualdeko alkate eta zinegotzi guztien aldeko bozkekin aurrera egin du Zeberioztarrentzat garrantzitsua izango den Mankomunitatea.

Astebete lehenago Zeberioko EH Bilduk hitzaldia antolatu zuen Nerbio Ibaizabal Mankomunitatearen sorreraz informatzeko. Txutxi Ariznabarretak hartu zuen hitza, Arrankudiaga-Zolloko Alkate eta Mankomunitatearen Estatutuen Talde erredaktorearen burua. Txutxik Mankomunitatearen sorreraren inguruko informazioa eman zigun eta etorkizunera begirako erronkei buruz hausnartu genuen.

2009. urtean Udaltalde merkataritza-sozietatea sortu zen eskualdeko udalei zerbitzu komunak emateko helburuarekin. Besteak beste etxeko hondakinen kudeaketaz arduratu izan da. Urteekin merkataritza-sozietatearen izaera motz geratu da eta Udaltaldeak hasitako bideari jarraipena emateko Mankomunitatea sortzeko beharra ikusi da.

Nerbio Ibaizabal Mankomunitatea Urduña, Orozko, Arakaldo, Arrankudiaga-Zollo, Ugao-Miraballes, Zaratamo, Arrigorriaga, Etxebarri eta Zeberiok osatuko dute.

Mankomunitateak aukera berriak eskainiko dizkigu eskualdeko herriei zerbitzu osagarriak onartuz. Ingurumen arazoei heltzeaz gain, alderdi ekonomiko eta sozialetan (gizarte zerbitzuak) sartuko da, bereziki garrantzitsuak direnak une honetan.

Euskara izango da Mankomunitatean erabili eta lan egiteko lehentasunezko hizkuntza. Halaber, Mankomunitatearen jarduera instituzional eta administratiboan genero ikuspegia sartuko da.

Herri txikiok gogotik begiratzen genion mankomunatzeari, gureak propio ez diren zenbait zerbitzuz baliatzeko. Nerbioi-Ibaizabalgo Mankomunitatearen xedea da zerbitzu hauek ematea Eskualdeko bulegoaren kudeaketaz gain: Agenda 2021 eta Agenda 2030 - Jasangarritasun-irizpideak udal-politikan txertatuko ditu ; Etxeko hondakinak bildu eta garraiatzeko zerbitzua, eta hondakin-frakzioen tratamendua kudeatzea; Erosketa eta kontratazio zerbitzua; Oinarrizko eta arloko gizarte zerbitzuak. Baita eskualdekoak ere; Euskara zerbitzua; Eskualdeko enplegu plana; Eskualdeko bizikleta-bideak; Eskualdeko Gazteria Plana eta Berdintasunerako Zerbitzua. Zeberiok behar dituen zerbitzuei atxiki ahal izango dio.

Jendaurrean jarriko dira Estatutuak herritarrek ezagutu eta alegazioak egin ditzaten. Zeberioko Udalbatzak onartu beharko ditu.

Mankomunitateak ondorengo organoak izango ditu:

• Lehendakaritza eta lehendakariordetza: bere eskumenak argaldu dira Gobernu Batzordearen mesedetan.

• Batzar Orokorra: Mankomunitatea osatzen duten udal guztietako alkate eta zinegotzi guztiek osatzen dute. Haien eskumenak estatutuak aldatzeko ekimena eta Mankomunitatea desegiteko erabakia dira bakar-bakarrik.

• Osoko Bilkura: ordezkaritza udal bakoitzeko zinegotzi kopuruaren araberakoa da, D´Hont sistemaren bidez. Zeberiok 3 ordezkari izango ditu. Eskumen zabalagoak ditu organo honek, hemen hartuko dira benetan erabakiak.

• Gobernu Batzordea: bederatzi kidek osatuko dute, horietako 1 Zeberiokoa. Mankomunitatearen eguneroko kudeaketan arituko da.

Azkenik, Mankomunitatearen zerbitzuak edukiz jantzi beharko dira. Erronka handia dugu aurretik, beti bezala, gakoa baitago hartzen diren erabakietan. Halakoa edo bestelakoa izango baita Mankomunitatearen egitekoa: irizpide ezkertiarrak edo eskumakoak txertatu heinean herritarren beharrengandik hurbilago edo urrunago egongo da. EH Bildu ikuspegi ezkertiarra bermatzen saiatuko da une oro.

Urriak 17, pobrezia desagerrarazteko nazioarteko egunari buruzko Mozioa

| 2020-10-14 22:40:00

Datorren urriaren 17an pobrezia desagerrarazteko nazioarteko eguna dela eta, Zeberioko EH Bildu udal taldeak ondoko mozioa aurkeztu du udaletxean. Zeberioko PNV udal taldeak ez du onartu nahi izan.

2020ko Iraileko EHBZ INFOa

| 2020-09-11 16:53:00

Iraileko INFOa argitaratu berri dugu eta dagoeneko Zeberioztarren buzoietan egongo da berriz beteta. PDF formatuan ere eskuratu daiteke.

EH Bildu: aurrera Zeberion, Bizkaian eta EAEn

2020ko uztaila. EH Bildu, gehien hazi den indarra: 248.000 boto; 22 ordezkari

| 2020-07-14 07:31:00

Zeberioko datuak pozteko modukoak dira EH Bildurentzat: abstentzioa handitu arren, hazi egin da eta: 262 herritarrek eman diogu gure babesa EH Bilduri. Abstentzioa hazi egin da: 3tik bat ez da joan botoa ematera. Aurrekoekaz konparatuta, jaitsi egin da EAJ-PNV eta gure arteko diferentzia, eta oro har, PNVk beherantzako joera jarraitzen du: oraingoan ez da heldu 300 botora. Podemosek ere beherantzako joera hori jarraitzen du.

Portzentualki ia hirutik batek botoa ematen diogu EH Bilduri Zeberion, bestelako Euskal Herria eta bestelako herri bat gura dugulako. Orain egin dugun esfortzuak sari ederra ekarri du, eta hauteskunde hauetan ipini dugun ilusioak datozen urteotan aurrera egiteko balio behar du: bai hauteskundeetan gora egiteko, bai udalean gehiengo bihurtzeko, eta baita herri modura antolatzen ari diren eta sortuko diren ekimen berrietan bultzatzeko eta parte hartzeko. Aurrera goaz.

Ikusi datuak ondorengo PDF fitxategian:

ALBISTEAK

2020ko Maiatzeko EHBZ INFOa