Sopela

EH BILDU YA HA COMENZADO LA RONDA DE CONTACTOS PARA LOGRAR UN GOBIERNO PROGRESISTA PARA SOPELA

EH Bildu, como segunda fuerza más votada, propone a Elkarrekin Podemos y a DB-TU estudiar la posibilidad de formar un gobierno progresista para Sopela.

Elecciones municipales,Elkarrekin Podemos,DB-TU | 2019-06-05 08:50:00

H Bildu es consciente que en base a los resultados electorales de las elecciones municipales celebradas el 26 de mayo, el partido ganador es el PNV con siete concejales-as y por tanto le corresponde a este partido realizar los contactos necesarios para la formación del Gobierno del municipio de Sopela.

EH Bildu, también es consciente de que el PNV no tiene mayoría absoluta, ya que el resto de partidos tenemos 10 concejales-as. Resto de partidos que coincidimos en autodefinirnos como progresistas.

En base a ello EH Bildu, como segunda fuerza más votada en Sopela propone a Elkarrekin Podemos y a DB-TU, la posibilidad de estudiar un gobierno progresista, tanto en este momento cara a la elección del alcalde el día 15 de junio, como a largo plazo en algún otro momento de la legislatura si así se ve necesario.

Hace cuatro años nos encontramos en una situación similar y entonces no fue posible la formación de un gobierno alternativo. Las consecuencias, a nuestro entender, han sido muy negativas para el municipio.

Creemos que es hora de aprender de los errores, de ser autocríticos, conscientes de los desencuentros y de las diferencias. Creemos que algo de ello se empezó a vislumbrar al final de la legislatura, cuando debido a lo caótico de la situación, intentamos ponernos de acuerdo en varias cuestiones de relevancia para Sopela.

Proponemos trabajar ese espíritu con el objetivo de conseguir un gobierno alternativo que revierta la situación y ponga a Sopela a la altura de su posición como cabeza de la comarca de Uribe Kosta.

En ese camino, el primer paso debe ser un acuerdo en torno a las cuestiones y proyectos que consideramos prioritarios realizar en los cuatro próximos años. Estamos convencidas, además, de que a la vista de los programas presentados, un acuerdo de esas características es perfectamente viable en materia de urbanismo, movilidad, vivienda, equipamientos públicos, desarrollo local, política social, euskara, cultura y funcionamiento municipal.

En caso de llegar a dichos acuerdos, entendemos que será el momento de hablar de la forma de gestionarlos, esto es, de hablar de las fórmulas de gobierno. Estamos seguras de que el acuerdo es posible y de que Sopela lo necesita.

En los próximos días trataremos de cerrar dichos acuerdos. No obstante, la última palabra la tendrá la asamblea de EH Bildu, donde el día 14 de junio compartiremos con nuestra base social los acuerdos posibles a los que hayamos llegado.

EH BILDU SOPELAKO BESTE ALDERDIEKIN BILTZEN HASI DA, UDAL GOBERNU AURRERAKOI BAT ERATZEKO ASMOAREKIN

Elkarrekin Podemos,DB-TU | 2019-06-05 08:48:00

EH Bilduk badaki EAJak irabazi zituela joan den maiatzaren 26ko udal hauteskundeak, 7 zinegotzi lortuta. Beraz, jeltzaleei dagokie udal gobernua osatzeko beharrezko kontaktuak egitea.

Hala ere, EH Bilduk ere jakin badaki EAJ-ak ez duela gehiengo absoluturik, izan ere gainontzeko alderdiok 10 zinegotzi dauzkagu. Are gehiago, gainontzeko alderdiok aurrerakoitzat dugu gure burua.

Hori guztia kontutan hartuta, EH Bildu Sopelako bigarren alderdi bozkatuena izanda, Elkarrekin Podemos eta DB-TU alderdiekin udal gobernu aurrerakoi bat osatzea aztertzen ari da. Bai ekainaren 15eko alkate aukeraketari begira, bai epe luzera begira legegintzaldian zehar.

Duela 4 urte antzerako egoera baten aurrean egon ginen. Orduan ezinezkoa izan zen gobernu alternatibo bat osatzea. Ondorioak oso lazgarriak izan dira Sopelarentzat.

Gure akatsengatik ikasteko ordua heldu da, autokritikoak izateko garaia, gure desberdintasunak eta desadostasunak onartzeko unea. Joan den legegintzaldi honen amaieran, gure arteko hurbilketa hori nabariagoa egin zen: udala kaosan murgilduta zegoen eta Sopelarentzat garrantzitsuak ziren zenbait gaietan ados jarri ginen.

Adostasunerako jarrera hori lantzeko proposatzen dugu. Gure helburua, gobernu alternatibo bat lortzea da, egungo egoera eraldatu eta Sopelari Uribe Kostan duen erreferentzialtasuna emango diona.

Bide horretan, lehen urratsa lehentasunezko proiektuak elkar adostea da, datozen 4 urte hauetan ekimen horiek gauzatzeko asmoarekin. Hiru alderdien programak ikusita, mota horretako akordio bat lortzea erabat posiblea da, hainbat eta hainbat gaietan, esate baterako, hirigintzan, mugikortasunean, etxebizitzan, ekipamendu publikoetan, toki garapenean, gizarte ekintzan, euskara, kulturan eta udal antolamenduan.

Akordio horietara helduz gero, akordio horiek kudeatzeko moduak aztertu beharko ditugu, hau da, gobernu alternatibo hori antolatzeko moduez hitz egin beharko dugu. Akordioetara heltzea posiblea da, ziur gaude eta Sopelak akordio horiek behar ditu.

Datozen egun hauetan, akordio horiek lotzen saiatuko gara. Edonola ere, aste hauetan egindako lan guztia eta proposatutako akordio posible hori Sopelako EH Bilduren asanblada batean partituko dugu gure oinarri sozialarekin, ekainaren 14an bertan.

ALBISTEAK

COVID-19 laguntzak euskal turismo-sektorearentzat!

2020-05-28 09:30:00

Eusko Jaurlaritzak deialdi publikoa atera berri du Turismo sektoreko autonomo, mikroenpresa eta enpresa txikiei laguntzeko, Covid19ak eragindako krisiari aurre egiteko. Sopelako establezimenduen %81a zerbitzuei dagokie (ikus atlasa.eus/ekonomia/udalerri). Turismoak eragin zuzena du aipatu zerbitzuetan (ostalaritza, dendariak...). Ondorioz, garrantzitsutzat jo dugu laguntza hauen inguruko informazioa zabaltzea.

SOPELOZTARRENTZAT LAGUNTZAK? BAI

2020-05-27 13:58:00

Gaur, maiatzak 27, Bozeramaileen Batzordea bildu da, Sopelako Udalak COVID19-ari aurre egiteko gauzatu behar duen talka planaz hitz egiteko. EH Bilduk orain arte egindako urratsak baloratu eta egin beharrezkoaz minzatu da.

COVID19: LAGUNTZA BEHAR DUZU?

2020-05-26 10:59:00

Alor sozialean daukagun erronkari aurre egiteko arduraduna URIBE KOSTAKO MANKOMUNITATEA da. Beraz, oinarrizko beharrak asetzea ezinezkoa bazaizu, jar zaitez GIZARTE ZERBITZUEKIN harremanetan.

“Izan bidea, ibiltarien sarea”, Sarek abian jarritako dinamika berria

2020-05-24 10:34:00

“Izan bidea, ibiltarien sarea” Sarek abian jarriko duen dinamika berria da. Dinamika honen oinarrian, preso eta iheslarien auziari behin betiko aterabidea emateko urratsak eman, jendarte aktibazioan sakondu eta herri honen aniztasun eta zabaltasuna batzea dago.