Sopela

MURRIZKETAK: EAJak SOPELBUS ZERBITZUA BERTAN BEHERA UTZI DU!

Uda honetan ez da egongo Sopelbus. Eta neguan ere ez. EH Bilduk ekaineko osoko bilkuran salatu du zerbitzu publiko honen etetea. Praktikan, murrizketa baten aurrean gaude.

Sopelbus,Murrizketak,Recortes | 2020-06-29 20:28:00

Sopelbus zerbitzua etenda

Bistan da une honetan ez dagoela Sopelbus zerbitzurik herrian, jende gehien biltzen duen garaia izan arren. Alarma-egoeragatik zerbitzua bertan behera utzi zen eta Udal Gobernuak ez du oraindik lehiaketa publiko atera Sopelako bus garraio publikoaren zerbitzua.

EH Bildu: “Ezinbestekoa da herriko garraio publikoa mantentzea eta bultzatzea”

Mugikortasunaren gaian argi daukagu. Hauteskunde programan aipatzen genuen bezala, Sopelbus indartzea gure lehentasun bat da. Ez dugu eskatzen garraio publiko hori bere horretan mantentzean, bere erabilera sustatzea baizik.

Horrela, apirileko osoko bilkuran BARIK txartela Sopelbusen martxan jartzea adostu genuen, proposamen zehatz batekin: tarifa merkeago batekin sopeloztarrentzat.

Ekaineko osoko bilkuran, eskaera zehatzak egin ditugu. Alde batetik, ohiko Sopelbusa martxan ez den bitartean, mugikortasun urriko pertsonentzat alternatiba bat eskaintzea, uda garaian hondartzetara joan ahal izateko. Bestetik, Sopelbusen lizitazioa eta esleipena lehenbailehen ematea ere exigitu dugu, irailean zerbitzua eman ahal izateko.

EAJ-ak ez du zerbitzua martxan jartzeko asmorik

Pandemiaren aitzakipean Udal Gobernuak ez du zerbitzua esleitu eta orain Sopelbus gabe gaude. EH Bilduren eskakizunaren aurrean, EAJren erantzuna uda garaian zerbitzua esleitzea erabat ezinezkoa dela izan zen, berandu dabilelako Udala zeregin lizitazioa ateratzeko (nahiz eta urteak izan dituen zerbitzua esleitzeko). Beraz, udan zerbitzua ez bada ateratzen (erabiltzaile gehiago dauden sasoia), zertarako atera neguan. Udal gobernuak 2021erako atzeratuko du Sopelbusen lizitazioa (ziur aski, 2021ko udan erabiltzeko, kasurik onenean).

Ardura falta?, murrizketak?

Ardura falta ezezik, bestelako arrazoi bat dagoela uste dugu, guzti honen atzean: Sopelbus ateratzea ez da errentagarria, defizitarioa da ekonomikoki (gezurra badirudi ere, uda garaian are defizitarioagoa da neguan baino) eta udal gobernuak planteatzen duena, praktikan, sozialki errentagarria den zerbitzu publiko bat etetea da. Murrizketa baten aurrean gaude, zalantzarik gabe. Gogoratu dezagun 2020ko aurrekontuetan 250.000 euroko partida duela Sopelbusek.

Garraio publikoaren garrantziaren adibide gisa, Sopelbusek ere Ikastolari zerbitzua ematen diola ere aipatu genuen, eta irailean aldaketarik ez badago, klaseei ekingo zaiela normaltasunean, ikasleei eta Ikastoleko familiei bus zerbitzu publikorik ez izateak ekarriko dien eragozpenekin. EAJ-ak guk jarritako adibidea kritikatu zuen, “eskola pribatu kontzertu bati” zerbitzua ematea ez dela Sopelbusen egitekoa, are gehiago “eskola pribatu” horrek bere bus zerbitzu propioa duenean.

SOPELA ETA COVID19: UDALAREN TALKA PLANA BUKATU GABE DAGO!

Sopelako EH Bilduren ustez, gobernu-taldeak orain arte diseinatutako neurriak (tokiko merkataritzan kontsumorako bonuak, adibidez) lehen urratsa direla biziberritzeko/suspertzeko plan integral hori eratzeko, baina gaur egun plan hori osatu gabe dago. Ez da plan integrala. Saltoki/autonomoentzako eta familientzako laguntza zuzenen gaia URGENTZIAZ jorratu behar dela uste dugu.

Covid19,Bozeramaileen batzordea | 2020-06-24 08:27:00

Gizartea Biziberritzeko eta Ekonomia Suspertzeko Planaren balorazioa

Uste dugu gobernu-taldeak orain arte diseinatutako neurriak (tokiko merkataritzan kontsumorako bonuak, adibidez) lehen urratsa direla biziberritzeko/suspertzeko plan integral hori eratzeko, baina gaur egun plan hori osatu gabe dago. Ez da plan integrala. Saltoki/autonomoentzako eta familientzako laguntza zuzenen gaia jorratu behar dela uste dugu (familia bateragarri egitea, langabetuak edo aldi baterako ezintasuneko egoeran daudenak, etab.).

Laguntza zuzen horien adibide zehatzak dira Azpeitiko deialdiak (besteak beste, zainketetarako eta familientzako laguntzak: oso gai garrantzitsua, Udalak ezin baititu udalekuak/udalekuak eskaini) eta Errenteriako deialdiak (saltokientzako laguntzak, besteak beste). Adibide horiek 2020ko maiatzaren 27an eman genituen.

Beste adibide bat Lemoakoa da, saltoki eta autonomoei dagokienez: enpresa txikien eta Lemoako langile autonomoen arteko laguntzen deialdia, COVIDAk eragindako kalte ekonomikoak murrizteko19.

Lana galdu duten edo aldi baterako lan-erregulazioko egoeran dauden pertsonentzako zuzeneko laguntzak

Lemoako Udalak udalerriko familiei zuzendutako deialdi bat ere argitaratu du: Lemoako herritarrei eta familiei zuzendutako diru-laguntzen deialdia, COVID-19k eragindako kalte ekonomikoak murrizteko.

Laguntza hauen bidez, COVID-19ren krisiak eragindako langabezia-egoera duten pertsonei lagundu nahi zaie (enpresan LTE bat aplikatu zaielako edo behin betiko kaleratu dituztelako), alarma-egoera indarrean jartzearen ondorioz dituzten zailtasun ekonomikoak arintzeko.

Bozeramaileen Batzorde monografikoa uztailean

Beharrezkoa ikusten dugu uztailean (ahal dela, informazio-batzordeen aurretik) bozeramaileen bilera monografiko bat egitea, COVID19a dela-eta ematen diren zuzeneko laguntzen gaia behin betiko jorratzeko. Bilera monografiko horren aurretik, deialdi posibleen oinarrien zirriborroak izan beharko genituzke.

ALBISTEAK

7 ERASO KONFINAMENDU GARAIAN

2020-07-31 10:10:00

Zenbat indarkeria matxista eraso gertatu dira osasun-larrialdiko egoeran?

EUSKO LEGEBILTZARRERAKO HAUTESKUNDEAK 2020: SOPELAKO EH BILDUk GORA EGIN DU NABARMEN!

2020-07-15 10:33:00

Lehenik eta behin, gure esker onik beroenak eman nahi dizkiegu EH Bilduri botoa eman dioten 1.841 sopeloztarrei. Sopelako EH Bilduren balorazioa argia da: pandemia garaian, abstentzio oso nabari baten testuinguruan, %9a igo da gure babesa. 148 bozka gehiago, Sopelan gehien igo den taldea, beste batzuek bozka kopurua nabarmen galdu duten bitartean. EH Bilduren kasuan, tendentzia izugarria da, legegintzaldi honetako 4 hauteskundeetan, inoiz jasotako emaitzik onenak jaso ditugu, urteetan egindako lanaren ondorioz: udal hauteskundeetan, foru hauteskundeetan, hauteskunde orokorretan eta azkenik, eusko legebiltzarrerako hauteskundeetan! Herriak emandako babes honekin, Sopelako EH Bildun PREST gaude aurrean ditugun erronkei aurre egiteko, herri mugimenduekin elkarlanean, oposizio lan sendoa, konstruktiboa eta zorrotza gauzatuz. Garai latzak datoz. EH Bildu indartsu bat, bermea da herriarentzat. Arduratsu baina tinko. Gora Sopelako EH Bildu eta gora Sopela!

3+1 arrazoi Euskal Herria Bildu bozkatzeko!

2020-07-09 23:12:00

Hauteskunde-mitina egin da gaur Sopelan. Bea Ilardia, Bizkaiko EH Bilduren Batzar Nagusietako bozeramailea eta Jon Iñarritu, EH Bilduren diputatua Espainiar Parlamentuan. Jonek 3 arrazoi eman ditu EH Bildu bozkatzeko. Fidagarriak gara, independetentistak eta antifaxistak. Beak, bestetik, Sopeloztarrontzat arrazoi oso garrantzitsua bota digu: murrizketarik ez, Sopelak eskola berri bat behar du!

ZER BEHAR DU ARRIETARAK?

2020-07-06 08:48:00

Sopelako EH Bilduk Arrietararen egungo egoerari buruz herritarrek duten iritzia ezagutu nahi du. Zer behar dute Arrietara inguruko herritarrek (auzokideak, surflariak...)? Horretarako, on line inkesta labur eta erraz bat zabalduko du. 5 galderez oasatutako inkesta bat... ANIMATU , ERANTZUN eta ZABALDU!