Plentzia

EH BILDU PLENTZIAK ZUZENKETAK AURKEZTU DIZKIO 2020ko EAJ-ren AURREKONTU PROIEIKTUARI 📈

Azaroaren 20an, 2020ko Plentziako Udal Aurrekontuen proiektua jaso genuen. Zortzi egun eduki ditugu helegiteak prestatzeko eta bi aurkeztu ditugu, Udal Gobernuak murriztu nahi dituen arlo batzuk ekonomikoki hobetu behar direla uste dugulako.

Aurrekontuak,Aurrekontuak 2020,Plentzia,Udala,Kultura,Urbanismoa,Kirolak,Obrak,Berdintasuna | 2019-12-12 08:45:00

LEHENENGO ZUZENKETAn, uztailaren 18an alkate andrearen soldata igoeraren inguruan komentatutako jarraituz, bere soldata murriztea eskatzen dugu eta aurreko hiru legealdietan egon den soldata berdina bermatzea, hots, EAJk urtean planteatzen dituen 70.735 eurotik 46.187,76 eurora pasatzea (gizarte segurantza barne). Gainera batzorde eta udal bilkuretan parte hartzeagatik ematen diren dietak, aurreko hiru legealdietan eman den diru kopuru berdina izatea eskatzen dugu,  EAJk urtero proposatzen dituen 15.000 euro jasotzetik, 7.590 eurora pasatzea, hain zuzen. Horrela, soberan geratuko  liratekeen 31.957 euroekin Goñi Portal Kultur Etxeko hitzarmena  handitzeko aukera izango genuke, Udal Gobernuak aurrekontuetan proposatzen duen murrizketaren aurkakoa alegia.

BIGARREN ZUZENKETAN, Kultura, Kirolak eta Berdintasunarekin zerikusia duten aurrekontu-sailak handitu nahi ditugu, aurreko legealdietan inbertitu denarekin konparatuz, aurtengo udal gobernuak sail horietan murrizketa handiak egin nahi dituelako. Horrela, Udal Gobernu honek, Berdintasun Sailean aurreko legealdiko 20.000 euroetatik erdira igarotzea, hots 10.000 eurora igarotzea, proposatzen. Kulturan, EAJren aurrekontu proiektuaren arabera, elkarte zein ekintza kultural batzuei diru murrizketa handia egiten zaie. Plentziako EH Bildurentzat murrizketa horiek bideraezinak dira, jaialdien desagerpena suposatzen dutelako edo elkarte batzuen kasuan, itxiera. AGorrijazz jazz festibala, musika klasikoa, kale antzerkia (Artekale) edo Plentzia Telebistaren kasuan adibidez, orain arte jasotako diru-laguntzaren herena murriztuko diete.

Kirolari dagokionez, kluben subentzioen igoera eskatzen dugu, 59.000 eurotik 66.000 eurora eta kirol ekitaldien aurrekontu igoera, 27.200 eurotik 35.200 eurora. Udal Gobernuak egiten duen proposamena arriskutsua dela uste dugu, proiektu batzuen bideragarritasuna kolokan ipintzen  duelako. Kirol azpiegiturak mantentzeko partiden igoera ere eskatzen dugu, mantentze-lanetarako derrigorrezkoa dela uste dugulako (errugbi zelaiak, argiztapena, etab.). Aldi berean, kirol-instalazioetan inbertsioak egiteko eskaera luzatu diegu, 0 eurotik 180.000 eurora pasatzea (Arpillaoko hostalaritza lokalaren egokitzapena 40.100 euro eta Ardantza errugbi zelaiko argiztapena 136.281,28 euro).

EAJk hurrengo arloetan planteatzen dituen murrizketen aurrean, Plentziako EH Bildutik aurreko urteetako datuetara hurbiltzea proposatzen dugu: Gobernuz Kanpoko Erakundeen subentzioak, EAJk planteatzen dituen 20.830 eurotik 24.622 eurora; Brigadaren errefortzua, hiru ofizialen kontratazioa 0 eurotik 53.109 eurora; umeen parke berri baten eraikuntza 164.615,24 eurora; Plentziako hiri mugikortasun jasangarrirako plana eta Irisgarritasun Planaren eguneratzea, orotara 567.376,88 euro. Gastu hauen finantzaketarako Areatza kaleko asfaltatzea (591.492,1 euro) aurrekontuetatik ateratzea proposatzen dugu, zuzenean udal soberakinekin ordaindu daitekeelako.

EH Bilduren ekimenez, Legebiltzarrak Plentziako portua berrantolatzeko proiektua gelditzeko eskatu dio Lakuari

Lanak hasi aurretik portuaren eta itsasadarraren garbiketa eta babesa bermatu eta ontzi guztien inbentarioa egiteko galdegin dio Jaurlaritzari, bai eta prozesu parte-hartzailea irekitzeko ere, proiektua hobetze aldera.

Plentzia,Itsasadarra,Portua | 2019-12-12 06:38:00

EH Bilduren legez besteko proposamena aintzat hartuta, Legebiltzarrak Plentziako portua eta itsasadarra berrantolatzeko proiektua behin-behinean gelditzeko eskatu dio gaur Jaurlaritzari, “herrian zalantzak eta ezinegona sortu baititu, bestek beste, proiektuak berak ez dituelako hainbat agertoki aurreikusten”, Maider Otamendik ohartarazi duenez. Podemosek eta PPk bat egin dute EH Bilduren proposamenarekin eta EAJ eta PSE kontra agertu dira.

Gehiengo parlamentarioak adostutakoaren arabera, proiektua martxan jarri aurretik, Gobernuak portuaren, bokalearen, itsasadarraren eta inguruaren garbiketa, babesa eta zaintza bermatu eta ontzi guztien inbentario zehatza egin beharko du. Inbentario horrek abandonatutako ontziak ere barne hartuko ditu eta Lakuak ofizioz erretiratu beharko ditu.

Halaber, EH Bilduren proposamenari jarraituz, Legebiltzarrak prozesu parte-hartzaile bat ireki dezala galdegin dio Jaurlaritzari proiektua hobetzeko. Otamendik azaldu duenez, “prozesu horretan itsasadarraren erabiltzaileek eta ur-, jolas- eta kirol-klubek parte hartuko dute itsasadarra eta portua berrantolatzeko plana hobetzeko eta ahalik eta adostasun handienarekin burutu ahal izateko”.

ALBISTEAK

[2020rako aurrekontuen irakurketa] 📰GEHIENGOA EDO GEHIEGIKERIA

2019-12-26 09:50:00

Jarrera eraikitzailea zuen oposizioari, Maiatza 26ko hauteskundeen arabera botoen %42a suposatzen duena (ez ahaztu EAJ-PNV botoen %47arekin gobernatzen ari dela), jaramonik egin gabe, pasadan Abenduko 12ko Osoko Bilkuran eta EAJ-PNVren aldeko botoekin onartu zen 2020ko Udal Aurrekontua. Hemen duzue honen inguruko hausnarketa.

2019-12-12 08:45:00

2019-12-12 06:38:00

▶ Plentziako pediatraren harira. Eusko Jaurlaritzak emandako erantzuna

2019-10-08 22:02:00

Plentziako Osasun Zentroa maiatzetik pediatra gabe egon izan da eta, beraz, familia medikua da bertako umeak artatzen egon dena.