Plentzia

📰📌 SAN ANTOLINEI BEGIRA. PRENTSA OHARRA

Zalantzarik gabe, gaur egungo osasun-egoera gure bizitza markatzen ari da eremu guztietan, eta, nola ez, hala izaten ari da gure herrietako jaietan ere bai. Plentzia ez da salbuespena.

| 2020-08-24 08:45:00

Sanantolineei dagokienez, eta uztaileko Madalenetan bizi izan genuena oso kontuan hartuta, EHBILDU Plentziak argi du lan zorrotza egin behar dela, ahal den neurrian, jaiegunak (ez jaiegun horiek) lasai-lasai igaroko direla bermatzeko.

Hori dela eta, 2020ko uztailaren 30ean ospaturiko osoko bilkuran Aspiunza zinegotzi ordezkariari, Sanantolinei begira eta segurtasuna bermatze aldera, talde biak batera prebentzio plan bat egiteko eta euste-neurriak ezartzeko proposamena luzatu genion.

Abuztuaren erdialdean geundela, zinegotzi horrek ez zigula bilera horretara deitu baieztaturik, eta, hainbat herritar zein ostalaritzako enpresaburuk eskatu zigutelako, datozen (ez) jaiegun horiei buruz eztabaidatzeko bilera eskatu genion Alkate andereari.

Abuztuaren 14an telefonoz eta 15ean idatziz eskatutako bilera hilaren 18an, asteartean, ospatu zen. Bertan, Gobernu Taldeak argi utzi zigun ez duela Sanantolenei begira aparteko neurririk planteatzen, Ertzaintzarekin bilera bat egiteaz gain eta Udaltzaingoari ordutegia 1:00ak arte luzatzea planteatzeaz gain.

Halaber, 2020ko Sanantolinak hasteko 13 egun falta zirelarik, Jaietako zinegotzi delegatua, bileran egon ez zena, ez zela oraindik Jai Batzordearekin bildu onartu zuten.

Ondorioz, EHBILDUk, Madalenetan bizi izandakoa kontutan izanik, eta hainbat auzotar zein merkatarik erakutsitako kezkaz jabe izanik, (ez) Antolin Deun Jai seguruak pasatzeko, neurri zehatzak hartzea beharrezko jotzen du, eta horixe planteatzen diogu planteatu genion EAJri:

-Sanantolineei dagozkien egunetan ekitaldiak egingo diren edo ez argitzea herritarrei.

-Herriko ostalaritza-sektorearekin batera lan egitea: jaien arduradunekin komunikazio-tresna bat eskaintzea, edozein alerta-kasuetan haiekin zuzeneko lotura izan dezaten; komunikazio-kanpaina bateratua zehaztea, Jai eta Koadrila Batzordea ere barne hartuko duena, eta, herritarren artean zabaltzeko; ixteko ordutegia adostera gonbidatzea; festetan parranda egitera bultzatzen duten kanpainak saihestea, etab.

-Metro Bilbao: informazio-kanpaina bat egitea hainbat baliabide eta euskarriren bitartez; segurtasuna eta higienea handitzea; mugikortasuna kontrolatzea, etab.

-Gorlizko Udala: konpartitzen ditugun eremuetarako elkarlana.

-Kale-garbiketa: errefortzua edo erretena jaiegunetan.

-Ostalaritzako enpresaburuen, koadrilen, elkarteen eta kluben, jai-batzordearen eta Udalaren arteko talde-lana.

Bilera bukatzear zegoela, EHBILDUk eskatuta, adierazpen bateratua ateratzea erabaki zen. Hala ere, argi utzi genion Udal Gobernuari ezinbestekoa dela herriko jaiekin zerikusia duten hainbat eragilerekin edozein neurri kontrastatzea. Gainera, adierazpenetik haratago doazen ekintzak egikaritzea ere eskatu genien, gure taldeak goiko lerroetan proposatu dituenak adibidea direlarik.

🏣🏦 Herriko zerbitzuetan MURRIZKETARIK EZ!

Azken hilabeteotan, gure herrietako hainbat zerbitzu publikoetan murrizketak edo zerbitzuen eteteak gertatu dira. Hain zuzen ere, Bankuen bulegoko zerbitzua mugatu dute, Correoseko bulegoa irailaren 13ra arte itxi dute edo gure anbulategiko zerbitzuak murriztuak izan dira. Honek eragin zuzenak dauka Plentziarron ongizatean eta bereziki egoera zaurgarrietan dauden jendarte tziarron ongizatean eta bereziki egoera zaurgarrietan dauden jendarte sektoretan. sektoretan.

plentzia,zerbitzuak,murrizketak | 2020-08-17 09:40:00

Horregatik, udaletxe moduan hurrengo eskaera egitea proposatu dugu:

1. Kutxabank eta Laboral Kutxa:

Azken urteotan banku operazioak modu telematikoan egitea zabaltzen ari bada ere, batzuetan behar beharrezkoa izaten da bulegora bertaratzea. Azken hilabeteetan, gure herrietako hainbat banketxeko bulegoko zerbitzuak hainbat murrizketa jasan ditu. Kutxabankek goizeko ordutegiak bi egunetara mugatu du eta Laboral Kutxak bulegoa itxita izan du orain arte. Berriki, bulegoa ireki dute baina solik bi egunetan, Kutxabank bezala.

Herriko ostalari, merkatari eta bestelako hainbat enpresarentzako ere kaltea esanguratsua izan ditu, telematikoki egin ezin daitezkeen operazioak egiteko beste herriren batera joan behar dute egunaren arabera. Gainera, uda garaian populazio bikoizten dela, zerbitzuan egondako murrizketak eragin zuzena izaten ari dira, ilarak luzeak eta hainbat kasutan beste herri batzuetara desplazatu behar izatea.

Arazo honen aurrean, Plentziako udalbatzak erabaki hauek hartu ditu:

- Kutxabanki eta Laboral Kutxari Plentziarron gaitzespena adieraztea.

- Kutxabanki eta Laboral Kutxari eskatzea atzera egin dezan, eta Plentziakoo bulegoan zerbitzua mantendu dezan.

- Udalak Kutxabanken zein Laboral Kutxaren zerbitzuen murrizketu ez dadin ahaleginak egiten jarraitzea.

- Hainbat komertzioetan bideratzen ari duten sinadura jasotzearekin bat egitea.

-Akordio hau bi finantza-erakundeei helaraztea: Kutxabank  eta Laboral Kutxa.

2. Posta-bidezko zerbitzua:

Berriki Plentziako Correoseko bulegoa uztailaren 11tik iraialaren 13ra arte itxiko zutenaren iragarpena jaso genuen. Hots, posta-kutxatilak eta jakinarazitako bidalketak jasotzeko Plentziarrok Gorlizko bulegora hurbiltzera behartuta ikusi gara.

Zerbitzu publiko batean ematen den murrizketa izateaz gain, Plentziarrok zerbitzu hau jasotzera beste herri batzuetara mugitu behar dugu. Honek herri bezala kaltea eragiten digu, baina bereziki erasango ditu nagusiak eta erretiratuak; adineko askoren autonomiarentzako kolpe latza izan da. Haurren edo pertsona dependienteen zaintzaz arduratzen diren horientzat ere oztopo esanguratsua izan du.

Arazo honen aurrean, Plentziako udalbatzak erabaki hauek hartu ditu:

- Correoseri Plentziarron gaitzespena adieraztea.

- Correoseri eskatzea atzera egin dezan, eta Plentziako bulegoan zerbitzua mantendu dezan.

ALBISTEAK

🏣🏦 Herriko zerbitzuetan MURRIZKETARIK EZ!

2020-08-17 09:40:00

📃 Erribera kalearen peatonalizazioaren aurrean, Plentziako EH Bilduren irakurketa

2020-07-30 10:38:00

Erribera partzialki oinezkoentzat egitea joan den asteburuan gauzatu zen, eta momentuz, polemika, presa eta zalantzaz beteriko salda beroa izan da, eta ez dakigu hirigintza arloan irregulartasunik dagoen.

🚧 📬Txipio bidean egindako obren inguruan informazioa eskatu diogu udaletxeari

2020-07-17 17:00:00

URAk babestutako inguruan egindako obren harira PDFan atxikita doan informazio eskaera luzatu diogu udal gobernuari.