Gasteiz

EH Bilduk Euskararen Egunari buruzko Adierazpen Instituzionalarekin Alderdi Popularraren irudia zuritzea saihestuko du

EH Bilduk euskara erabili eta sustatzeko konpromisoa berretsi du, eta, horregatik, ez da PPren ondoan agertuko Adierazpenaren egunean; izan ere, PPk, beste behin ere, gure hizkuntzari eraso egin dio azken asteetan

| 2019-12-02 09:17:00

EH Bilduk ez du Euskararen Egunerako EUDELek proposatutako Adierazpen Instituzionala sinatuko. Hori egiten du, hain zuzen ere, gure hizkuntzarekin duen konpromiso sendoagatik eta koherentziagatik; izan ere, EH Bilduk uko egiten dio adierazpen polit eta hutsala sinatzeari egunez egun euskara desprestigiatzen eta erasotzen dutenekin.

Euskal Herria Bildutik ezinbestekotzat jotzen da euskararen sustapenari eta normalizazioari begira konpromisoak hartzea. Horregatik, Euskararen Eguneko Adierazpen Instituzional batek jaso beharko luke, beste proposamen batzuen artean, erakundeek euskara lehentasunez erabiltzea herritarrei komunikazio ofizialetan eta beste erakunde batzuetara jotzerako orduan.

Azken asteetan, ordea, Alderdi Popularrak agerraldia egin du neurri hori salatzeko eta hizkuntza-askatasunen aurkako erasotzat jotzeko. Are gehiago, PPk mozio bat eramango du hurrengo Gasteizko osoko bilkurara, eta, bertan, "aho batez" gaitzetsi nahi dute Eusko Jaurlaritzak euskarari buruz duen dekretu berria. Adierazpena asmo onez eginda dago, hobetzea posible den arren. Edonola ere, EH Bilduk ez du testu hori irakurriko geure hiritarren hizkuntz eskubideak murriztu eta mugatu nahi dituztenenekin batera.

EH Bilduren bozeramailea den Miren Larrionek adierazi du, “euskararekiko gehitzeak baino ez du balio, bada garaia gure hizkuntza defendatzeko eta euskara eta euskaldunon eskubideak erasotzen dituztenei aurre egiteko. Horregatik ez dugu Alderdi Popularraren irudia txurituko Adierazpen Instituzional honekin”.

EH Bilduk alkatearen ezohiko eta premiazko agerraldia eskatu du, hiriaren garbiketa kontratuaren egoera argitu dezan

Miren Larrion EH Bilduko bozeramailea: “Urtarani berriro ere adarra jo diote berriro ere, eta zaborren kartelak hiriari ezartzen dion xantaian erortzen ari da"

| 2019-12-02 08:53:00

EH Bilduk Gorka Urtaran alkatearen ezohiko eta premiazko agerraldia eskatu du datorren astearteko Klimaren Aldeko Ekintzaren Batzordean. Miren Larrion buru duen alderdiak hiriko garbiketa zerbitzuaren kontratazio prozesuaren inguruko azken gertaerei buruzko azalpenak eskatuko dizkio alkateari.

«Urtaranek kosta ahala kosta lizitazio hau atera nahi izan zuen legealdiaren amaieran, korrika eta presaka, eta orain aurpegian eztanda egin dio. FCCrekin kontratua hautsita zegoela esan zitzaigun duela urtebete, baina FCCk jarraitzen du kobratzen eta nahi duena egiten. Alkateaz barre egiten ari dira, eta, okerragoa dena, Gasteizko hiritarrez barre egiten dute», adierazi du Larrionek.

Aipatutako prozesura aurkeztu ziren hiru enpresetatik bakar batek ere ez zituen betetzen baldintza-agiriko baldintzak. Orain, udal gobernuak, egoera horren aurrean, garbiketa-kontratua berriro lizitaziora ateratzeko borondatea erakutsi du.

Hala ere, EH Bilduk bere hasierako jarrera berretsi du eta berriro ere eskatu du Gasteizko garbiketa zerbitzuaren bermunizipalizazioa. Miren Larrionek adierazi duenez, “hondakinen kudeaketa eredua aldatzen ez dugun bitartean, zaborraren multinazionalen kapritxo eta asmoen menpe egongo gara. Nahikoa da iraganeko akatsak errepikatzearekin. Gertatukoak berresten du EH Bilduk beti defendatu duena: badela garaia bermunizipalizazio prozesu bati ekiteko, modu serio eta ordenatu batean”.

ALBISTEAK

Iradier Arenan "akustika bikaina" lortzeko potentziala erakusten duen txosten bat argitara atera du EH Bilduk

2019-12-09 10:51:00

Urtaranen gobernuak 6 hilabetez baino gehiago izan du ezkutatuta txostena, non "aparteko kalitatezko ekipamendua" lor daitekeela jasotzen den, 3 milioi eurotik beherako kostua duen erreforma eginda