Gasteiz

EH Bilduk zor historiko bat kitatu nahi du Miren Larrion Gasteizko lehen emakume alkatea izatea lortuta

«Arduradun politiko batzuentzako emakumeok ez dugu merezi herrialdeko boteregune nagusiak gobernatzeko aukera izatea», gaitzetsi du Larrionek

| 2019-05-23 13:33:00

EH Bilduko alkategai Miren Larrionek agerraldia egin du gaur, koalizioak herrialdeko erakunde ezberdinetara aurkeztu dituen hainbat emakume hautagairekin: Gasteiz, udalak edo Batzar Nagusiak. Larrionek Gasteizko lehen emakume alkatea izan nahi du igandean, eta ziurtatu du «garaipen kolektiboa» zatekeela «emakume aurrerakoi eta feminista bat alkate izatea», Hautagaiaren ustez, «emakumeen botoa erabakigarria izango da geurea hautagaitza Gasteizen lehen indarra izatea lortzeko».

Larrionek txalotu ditu amaitzen ari den legealdian ordezkaritza instituzionala izan duten EH Bilduko emakumeak, eta baita ere orain urratsa eman eta euren burua aurkeztu dutenek izandako borondatea: «Gasteizko eta Arabako pertsonen bizimodua hobetzen lagun dezakegula sinetsita eman dugu pausua, herriz herri».

Alkategaiak gogoratu du EH Bilduren konpromisoa hasieratik izan dela emakumeek herrialdeko ardura instituzional gorenak lortzeko aukera izatea, alderdi guztietan gertatzen ez den zerbait. «Zoritxarrez, oraindik ere badira herrialde honetan alderdi batzuetako zenbait arduradun, denak gizonak noski, uste dutenak emakumeok ez dugula merezi herrialdeko boteregune nagusiak gobernatzeko aukera izatea, eta, aukera baldin badugu, gizonen asmoen menpe dela», gaitzetsi du. «Hemen gaudenok argi dugu: prestakuntza osoa dugu geure burua aurkeztu dugun ardura instituzionalak betetzeko, batzuei molestatu arren», nabarmendu du jarraian.

Larrionek aldarrikatu ditu Gasteizerako proposatzen duen eredu aurrerakoi eta irekiaren baloreak, Araba osora heda daitezkeenak. «Ezberdinen arteko entzutea, eraikuntza kolektiboa, konplizitateak eta aliantzak jostea, zintzotasuna eta lidergo eredu berri bat. Entzuten dakien lidergo bat, eta, aldi berean, argi duena nora jo nahi duen. Lidergo eroso bat, ziurtasunak eta norabide argia eskaintzen dituena».

Larrionek udal alokairu parkea jarriko du martxan, etxebizitza duina izateko eskubidea bermatzen laguntzeko

Alkategaiak azpimarratu du beharrezkoa dela EH Bildu lehen indarra izatea «Gasteizen gobernu aukerrerakoi eta ireki bat bermatu ahal izateko»

| 2019-05-21 11:35:00

Gasteizko EH Bilduko alkategaiak, Miren Larrionek, gogoratu du gaur koalizioak legealdi osoan lan egin duela udaletik etxebizitza politika publiko bat bultzatzeko , baina udal gobernuaren bultzada eta interes faltak ezinezko egin du: «Hasieratik sustatu izan genuen akordio bat alokairurako udal etxebizitza parke bat sortzeko, baina ez da sekula garatu. Bien bitartean, Iruñean aldaketaren gobernua bai izan da gai abian jartzeko hemen Urtaranek egin nahi izan ez duena».

Larrionen konpromisoa da neurriari berriro heltzea hurrengo legealdian. Kontuan hartuta Gasteizen 11.000 etxebizitza hutsik daudela, eta 6.000 elkarbizitza unitatek alokairu sozialeko etxebizitza bat eskatzen ari direla, koalizioak uste du udalak lagundu egin behar duela etxebizitza duin baterako eskubidea bermatzen.

Parke honetan sartuko lirateke erabilerarik ez duten udal etxebizitza guztiak, eta baita ere bestelako erakunde publikoek edo norbanakoek utz ditzaketen etxebizitzak. «Hiritar guztien alojamendu beharra asetzeak izan behar du etxebizitza politika publikoen azken helburua, eta uste dugu alokairu soziala dela erakundeek horren alde egiteko daukaten tresnarik egokiena», defendatu du Larrionek.

Alokairu parkearekin batera, zaharberritzea indartuko du EH Bilduk, hala banan banako etxebizitzena nola zonalde eta auzo osoena. Espazio publikoa berreskuratzeak lagun dezake baita ere alokairuan dauden etxebizitzen hiriko eskaintza handitzen.

Era berean, EH Bilduk beharrezkotzat jo du hirian etxebizitza eredu berriak bultzatzea, bereziki bi kolektibo handiei zuzenduta: familiaren etxebizitzatik emantzipatzeko adinean dauden gazteak, eta adinekoak.

Hain zuzen ere, gazteentzako bizileku komunitarioak dira, eta zuzkidura alojamenduak adinekoentzako. Larrionek proposatu du bi proiektu pilotu martxan jartzea hirian bi eredu hauek probatzeko, Auzoan bizi izenarekin. Gazteei dagokionean, banakako logelak eta zerbitzu komunak bateratzea da asmoa. Proiektu pilotua Hedegile kaleko 127. atariaren blokean kokatuko litzateke.

Adinekoei zuzendutako Auzoan bizi-ri dagokionez, proposamenak apartamentu autonomo txikiak eraikitzea aurreikusten du, zerbitzu komunekin osatuta. Lehen proiektu pilotu bat martxan jartzeko, koalizioak Fontetxa Gazteluko kalean dagoen orube bat erabiltzea proposatu du, Ariznabarrako adinekoen zentroaren ondoan.

Azken astea

Hauteskunde kanpainaren bigarren eta azken astea martxan dagoenean, EH Bilduko alkategaiak mezu bat bidali nahi izan du maiatzaren 26ko hitzorduari begira: «Lehen indarra izan behar du EH Bilduk Gasteizen gobernu aurrerakoi eta ireki bt bermatu ahal izateko. Nahikoa da boto bat gehiago lortzea. Horregatik, pertsona guztien botoa ezinbestekoa da helburua lortzeko», azpimarratu du Larrionek.

ALBISTEAK

Iradier Arenan "akustika bikaina" lortzeko potentziala erakusten duen txosten bat argitara atera du EH Bilduk

2019-12-09 10:51:00

Urtaranen gobernuak 6 hilabetez baino gehiago izan du ezkutatuta txostena, non "aparteko kalitatezko ekipamendua" lor daitekeela jasotzen den, 3 milioi eurotik beherako kostua duen erreforma eginda