Gasteiz

Udal gobernua berriro ere ez dago betetzen ari futbol zelaiak erreformatzeko agindu zituen epeak

Iratxe Lopez de Aberasturi zinegotziak salatu du gaur gaurkoz Ariznabaran ez direla hasi lanak, Kirol zerbitzutik kontrakoa iragarrita zegoen arren

| 2019-07-17 13:22:00

EAJ eta PSE-EEren udal gobernua ez dago betetzen ari joan den urtean futbol zelaiak berritzeko lortu zen akordioa. Gaur gaurkoz, Ariznabarrako futbol zelaiaren obrak, egin beharreko hurrengoa, hasi gabe segitzen du, udal arduradunak honezkero martxan egongo zirela behin eta berriro iragarri duten arren.

«Esan zuten obrak maiatzaren amaierarako abiatzea posible izan zitekeela. Ondoren, hasiera ekainera atzeratu zuten, eta, edozein kasutan, Arabako futbolaren batzarraren aurretik hasiko zirela ziurtatu zen, ekainaren 27an egin zena. Udal gobernu berriaren azken promesa izan zen makinak futbol zelaian sartuko zirela uztaileko lehen hamabostaldian. Hori ere ez dute bete», azaldu du EH Bilduko Gasteizko zinegotzi Iratxe Lopez de Aberasturik.

Gogoratu behar da kirol instalazioen erreforma martxan jarri zela iazko urrian koalizioak ahalbidetu zuen hitzarmen bati esker, baina lanei ekiterakoan behin eta berriro pilatu dira atzerapenak. Lopez de Aberasturik prozedurak azkartzea eskatu du: «Klubek denboraldia garaiz prestatu behar dute, eta jakin behar dute noiz izango dituzten instalazioak prest. Ezin dute beraien gain hartu udal gobernuaren prebisio falta».

Joan den ekainaren 26an, EH Bilduk jarraipen batzordearen premiazko bilera bat eskatu zuen, egoerari buruzko informazio erreala jaso ahal izateko. Udal gobernuak uztailaren 30a arte atzeratu du bilera hori. Federazioko ordezkariak aurreratzeko prest agertu badira ere, gobernuak erabaki du deitutako eguna ez aldatzea.

Mugikortasuna eta klima aldaketa izango dira EH Bilduk udal legealdi berrian sustatuko dituen lehen ekinaldiak

Miren Larrionek udal gobernu berriaren borondate falta gaitzetsi du batzordeetako lehen saioak uztailean egin ahal izateko

| 2019-07-05 11:13:00

EH Bilduk ezagutzera eman ditu gaur udal taldeak Gasteizko Udaleko legealdi berrian defendatuko dituen lehen ekinaldi politikoak. Hain zuzen ere, koalizioak iragarri du hiru mozio aurkeztuko dituela lehenbiziko ohiko udalbatzan, heldu den uztailaren 19an, mugikortasuna eta klima aldaketa hizpide hartuta. EH Bilduko udal bozeramaileak, Miren Larrionek, gogoratu du hauteskunde kanpainan defendatu zituen ardatzetako bi izan zirela: «Udal gobernuak bere lan ildoak irail arte jakinaraziko ez dituen arren, uste dugu beharrezkoa dela lehen momentutik ekinaldi adierazgarriak jartzea martxan herritarrei begira, eta hori izango da EH Bilduren lehentasuna».

Larrionek agerraldia egin du Amancay Villalba eta Felix Gonzalez zinegotziekin batera. Villalbak proposamena aurkeztu du Gasteizko Udalak larrialdi klimatikoaren egoera deitzen aintzindaria izan dadin, honezkero koalizioak Eusko Legebiltzarrean aurkeztu duen mozioari jarraituz. EH Bilduren ustez, beharrezkoa da urtebete baino lehenago Klima Aldaketaren Aurkako Borroka Plana berrikustea, eta dokumentu berrian helburu gisa finkatzea karbono isurketetan neutroa izango den hiria lortzea. Era berean, hiru hilabeteko epean udalean lan talde bat eratzea nahi du, larrialdi klimatikoaren arazoari heltzeko.

«Karbonoan neutroa den Gasteiz baterako bidea ahalik eta azkarren egin behar dugu, eta helburua lortzeko tresna ahalik eta eraginkorrenak izan behar ditugu eskura. Ez da nahikoa Ingurumen departamentuari izena aldatzea eta horren ordez Klimaren aldeko Ekintza deitzea. Politika handinahitsuekin arazoari heltzeko unea da, klima aldaketaren aurkako borrokan benetako Green Capital aitzindaria izan gaitezen», zehaztu du Villalbak.

Mugikortasunari dagokionez, EH Bilduren udal taldeak bi mozio aurkeztuko ditu, trenaren lurperatzeari eta hiriko ekialdea eta mendebaldea garraio publiko bidez lotzeko moduari buruz. Espainiako Sustapen Ministerioak lurperatzeari buruzko azterlan informatiboa bukatu duela iragarri ondotik, koalizioak proposatuko du lurperatzea aztertzeko udal lantaldea berreskuratzea, legealdi amaierarekin batera bertan behera geratu ondoren. «Lantalde honek, EH Bilduk eskatuta osatu zenak, izan behar du proiektuari buruzko berritasun guztiak azaltzeko eta partekatzeko udal espazioa. Talde guztiek informazio ofizialerako sarbidea izan dezaten organo egokia da», argudiatu du Gonzalezek.

Hirugarren eta azken mozioaren bidez, proposatuko da hiriaren ekialdea eta mendebaldea, Salburua eta Zabalgana, lotuko duen garraiobidea aukeratzeko galdeketa herritarra antolatzea: tranbia edo autobus elektriko adimenduna. «Biak dira hirian martxan egongo diren garraioak. Biek dituzte abantailak eta eragozpenak. Erabaki estrategikoa da, eta aukera ezin hobea da hiritarrei ahotsa emateko zein nahiago duten erabaki dezaten, informatutako eztabaida baten ondoren. Hirian inoiz egin den lehen galdeketa litzateke, gainera, eta aurrerapausu oso nabarmena litzateke parte-hartzean», azpimarratu du Gonzalezek.

Azkenik, Larrionek gaitzetsi du udal gobernuaren asmoa dela batzordeen saioak irail arte ez abiatzea, atzoz geroztik ofizialki martxan badaude ere. «Bistan da hiria ez dela gelditu, hauteskunde sasoia izanagatik, eta udal arduradun berriei galdetu eta azapenak eskatu nahi dizkiegun hainbat gai baditugu honezkero esku artean».

ALBISTEAK

Iradier Arenan "akustika bikaina" lortzeko potentziala erakusten duen txosten bat argitara atera du EH Bilduk

2019-12-09 10:51:00

Urtaranen gobernuak 6 hilabetez baino gehiago izan du ezkutatuta txostena, non "aparteko kalitatezko ekipamendua" lor daitekeela jasotzen den, 3 milioi eurotik beherako kostua duen erreforma eginda